בנט שובר ימינה: נפעל להקמת ממשלה לאומית ויציבה

יו"ר ימינה נפתלי בנט סגר בצהריים את האפשרות להרכבת ממשלה עם מפלגות השמאל בנאום שנשא בפתח ישיבת הסיעה בכנסת • לדבריו, "מה שנכון לישראל זה הקמת ממשלה יציבה כדי להציל את המדינה מבחירות חמישיות, וממשלה שמבטאת את הקונצנזוס הלאומי"

נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

שובר (חזרה) לימין: יו"ר ימינה נפתלי בנט סגר בצהריים את האפשרות להרכבת ממשלה עם מפלגות השמאל בנאום שנשא בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. "מה שנכון לישראל זה הקמת ממשלה יציבה כדי להציל את המדינה מבחירות חמישיות, וממשלה שמבטאת את הקונצנזוס הלאומי. רצון העם להקים ממשלה לאומית ימנית יציבה", אמר בנט בהתבטאות ראשונה שלו מאז היוודע תוצאות הבחירות.

"יש כאלה שקוראים לעצמם ימין ורוצים לגרור את המדינה לבחירות חמישיות, כמו שורפי האסמים בבית שני. ויש גם כאלה בצד השני שחושבים שנוותר על עמדותינו הלאומיות לטובת ממשלת שמאל שבראשה כביכול אעמוד. לא מכיר הרבה פוליטיקאים שיכלו להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לא אוותר על הערכים שלי ולא אעמוד בראשות ממשלה שבמהותה היא שמאל".

עוד אמר בנט כי "אני רוצה לאחל לראש הממשלה נתניהו הצלחה במשימה הזאת, אנחנו נגיע עם רצון טוב לכל משא ומתן קואליציוני על מנת להקים ממשלת ימין יציבה. אני מתחייב שבכל ממשלה שתקום, בלי קשר למי מרכיב אותה, אנחנו נוודא שהיא תדאג ותייצג את כל אזרחי מדינת ישראל. ובאותה נשימה אנחנו נעשה הכל ונהפוך כל אבן על מנת למנוע בחירות חמישיות, ולא נוותר על ערכינו ועל דרכנו.

"אם זוכרים את שתי הנקודות במצפן יש הרבה דרכים להגיע לזה, להקמת ממשלה יציבה וממשלה שמהותה משקפת את הקונצנזוס הלאומי ללא קשר למרכיבים הפרסונליים".

עוד הוסיף בנט כי הוא מצפה מכולם לרדת מהעצים ולשתף פעולה. "בואו ניתן מאמץ כולם מכל הצדדים, לא לטפס על עצים, לא להקצין. לחשוב איך בצורה אחראית אנחנו פותרים את הפלונטר הזה. יש פה בני אדם. ואני משוכנע ואני מתחייב גם לעשות הכל כדי להביא את מדינת ישראל ואת אזרחי ישראל לחוף מבטחים, אמר".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת הסיעה של ישראל ביתנו כי יש לחשוב על שינוי שיטת הממשל. "מתחילים לחשוב פה כבר על בחירות 5. יש לשנות את שיטת הממשל. גם לאזרחים שלנו מגיע עם סיום הבחירות לדעת מי עומד בראשות המדינה. כי מה שקורה היום זה שיחות 'גועליציה'. אנחנו חשופים לסחטנות ויוזמות לא סבירות בניגוד לכל האתוס של מדינת ישראל. לכן מעבר להקמת קואליציה כדאי לחשוב על שינוי שיטת הממשל".