חשד: גורמים בענף המנופאים קיזזו חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליונים

בפעילות משותפת של רשות המסים ומשטרת ישראל נעצרו הבוקר 11 חשודים בחשד לביצוע עבירות מע"מ, מס הכנסה והלבנת הון בענף המנופאים • חשד כי העצורים, יחד עם שתי חברות כוח אדם וחשודים נוספים, הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות והוציאו תלושי שכר מזויפים

מנופים, אתר בנייה / צילום: תמר מצפי
מנופים, אתר בנייה / צילום: תמר מצפי

חשד לעבירות מס והלבנת הון בעשרות מיליוני שקלים בענף המנופאים: בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ברשות המסים ומשטרת ישראל נערך לפנות בוקר מבצע מעצרים רחב היקף בתחומי יו"ש ובארץ למעצרם של חשודים בעבירות מס והלבנת הון בהיקף נרחב. בפעילות נעצרו לחקירה 11 חשודים בחשד לביצוע עבירות מע"מ, מס הכנסה והלבנת הון בענף המנופאים.

החקירה הסמויה החלה בפעילות משותפת של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים יחד עם פקיד שומה חקירות ירושלים, לאחר שעלה החשד כי העצורים, יחד עם שתי חברות כוח אדם וחשודים נוספים, הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בענף המנופאים בסכומים של עשרות מיליוני שקלים. על פי החשד, העסיקו החשודים מנופאים ללא ההיתרים הנדרשים לכך, וללא אישור, תוך שימוש בתלושי שכר נמוכים וחשבוניות מס פיקטיביות. הכספים הולבנו באמצעות צ'יינג'ים הנמצאים ביו"ש ובישראל.

עם תחילה של החקירה הסמויה בוצעו פעילויות מודיעיניות ומבצעיות בשטחי יו"ש ובתחומי הארץ יחד עם משטרת ישראל שהביאו להתחקות אחר החשודים במעשים. היום לפנות בוקר כאמור, במבצע רחב היקף ובהשתתפות כוחות משטרה רבים מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, פקיד שומה חקירות ירושלים ויחידת הכלבנים של רשות המסים, הפכה החקירה לגלויה עם פשיטת הכוחות על בתיהם של החשודים.

במהלך המבצע נעצרו 11 חשודים - 6 תושבי מזרח ירושלים, 3 פלסטינים תושבי בית לחם ו-2 תושבי ירושלים, בחיפוש בבתיהם נתפס אקדח, מחסניות, תחמושת, עשרות אלפי שקלים, דינרים, דולרים, יורו, המחאות רבות בסכומים גבוהים, כלי רכב, מחשבים, חותמות ומסמכים רבים.

העצורים נחקרים על ידי המשטרה וחוקרי רשות המסים ובהמשך יובאו לדיון בעניינם בבימ"ש השלום בירושלים. החקירה מתנהלת במסגרת המאבק המתמשך של רשות המסים ומשטרת ישראל בתופעת השימוש בהון שחור ובהלבנת הון.

עו"ד אורי גולדמן המייצג את החשוד העיקרי בפרשה והיחיד שנתבקשה בגינו הארכת מעצר מסר בתגובה: "מדובר בלא יותר מאשר טעות במסקנותיה של המשטרה. מעצר אינו יכול להיות דרך לשבור את רוחם של חשודים. עם עובדות אי אפשר להתווכח ואלה יוכחו בהמשך".

עו"ד גיא שנער ממשרד אייזנברג שנער ושות' המייצג מספר חשודים בפרשה, מסר: "החקירה רק החלה, ואנו מציעים להמתין עד להתבהרות התמונה. אנו סמוכים ובטוחים כי עד מהרה יתברר כי שמן של מרשתנו שורבב שלא בצדק לפרשה וכי לא דבק רבב בהתנהלותן".