איבדתם את האופניים? אפל תאפשר לחברות להשתמש בשירות האיתור שלה

חברת אפל תאפשר לחברות צד שלישי להשתמש בשירות "Find My" שלה • כבר בשבוע הבא יושקו מוצרים ראשונים שיתמכו בטכנולוגיה • אפל טוענת כי המיקומים נשמרים אך ורק אצל הלקוחות

אפליקציית פיינד מיי / צילום: Shutterstock
אפליקציית פיינד מיי / צילום: Shutterstock

חברת אפל השיקה את שירות "Find My" העדכני שלה, כשהיא מאפשרת לחברות חיצוניות להשתמש ביכולות האיתור המאובטחות שלה. עד כה, הכרנו את "Find My iPhone", למקרים בהם אבד לכם המכשיר או אוזניות החברה שבבעלותכם, כעת אפל מאפשרת לחברות צד שלישי להיתמך בשירות. המשמעות: אם איבדתם מכשיר עם הטכנולוגיה - תוכלו לאתר אותו דרך האייפון שלכם.

בהודעה של אפל נכתב כי כבר בשבוע הבא יושקו המוצרים הראשונים שיעבדו עם השירות, בהם אופניים חשמליים של חברת VanMoof, אוזניות אלחוטיות של חברת Belkin ועוד. חברות שירצו להשתמש בשירות יצטרכו להצטרף לתכנית האביזרים המורשים של אפל (ה-MFi). החברה הודיעה כי בקרוב יהיו עוד מוצרים שיתמכו.

על פי ענקית הטכנולוגיה, השירות כולו מוצפן מקצה לקצה - כך שגם אפל וגם החברות שישתמשו בשירות המוצע לא יוכלו לקבל גישה למקומות ורק המשתמש עצמו יידע את המיקומים של המוצרים, ולא אף אחד אחר.

ובכל זאת, אפל ספגה תלונות רבות ובדיקות מצד מחוקקים על השירות. בינואר 2020, חברת Tile, שפיתחה מכשיר מעקב שאפשר להצמיד לחפצים, העידה בקונגרס נגד אפל והאשימה אותה בחיסול תחרות. היועצת המשפטית של החברה, קריסטן דרו, אמרה שאפל מנצלת את כוחה בשוק כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלה, על פני מתחרות אחרות. דרו טענה שאפל ניסתה לפגוע ב-Tile והקפיצה הודעות למשתמשים לאשר את הפעילות של Tile ברקע מספר פעמים רב. אפל אמרה שהיא תשפר את התוכנה כדי לוודא שזה לא יקרה.