מכרז | בלעדי

בעקבות הדחת מוטורולה: החברה של ניר שאול זכתה במכרז ה"ווקי טוקי" לעובדי המדינה

פרטנר, שהגיעה במקור למקום השני במכרז, ויתרה, והחשכ"ל הכריז רשמית על חברת ytcom של איש העסקים ניר שאול כזוכה

ניר שאול, בעלי חברת ytcom / צילום: יח"צ
ניר שאול, בעלי חברת ytcom / צילום: יח"צ

חברת ytcom, שבבעלות איש העסקים ניר שאול, זכתה במכרז החשכ"ל לאספקת אלפי מכשירי PTT (כלומר - PUSH TO TALK) על גבי הסלולר לעובדי המדינה. ytcom זכתה לאחר שחברת מוטורולה סולושנס, שזכתה בו במקור, נפסלה, וזכייתה בוטלה בעקבות אי עמידתה בתנאי המכרז.

על פי תוצאות המכרז אמורה הייתה לזכות בו פרטנר, שהגיעה למקום השני ואולם היא הודיעה לחשכ"ל שבשל חלוף הזמן היא מוותרת על המכרז וכך קרה ש-ytcom, שהתמודדה ביחד עם סלקום, נבחרה היום רשמית כזוכה.

המכרז עורר עניין רב בשוק בשל הערכות השחקנים שהמחירים שמוטורולה הציעה בו לא יחזיקו מים בשל עלות המכשירים שהתחייבה לספק.

החשב הכללי במשרד האוצר ביטל את זכיית מוטורולה סולושנס במכרז, שבו זכתה לפני כשנה, לאחר שלא עמדה בתנאים הקבועים בו. במקביל הודיע החשכ"ל על כך שהוא מחלט ערבות שהפקידה החברה במסגרת הזכייה שלה. 

ביטול הזכייה של מוטורולה סולושנס הוא אירוע חריג שבאוצר רואים אותו בחומרה רבה. מדובר על מכשירים שהחברה התחייבה לספק במכרז ושהיו חלק מהתמחור הכולל של ההצעה שלה. מדובר במכשירי PTT סיניים שנפוצים בשוק, אך בפועל מה שקרה הוא שהחברה ניסתה לספק מכשירים למשתמשים עובדי המדינה מתוצרתה שהם יותר יקרים ולהשית את העלויות על המדינה.

ממינהל הרכש הממשלתי נמסר: "מנהל הרכש הממשלתי מבקש להבהיר כי חברת ytcom (יהודה טל) קיבלה הודעה כי הוכרזה כמועמדת לזכייה במכרז הנדון בשלב זה ועדיין אינה מוגדרת כזוכה".