חברי הכנסת נקראים לצאת מן האולם

זה הזמן שלנו להציב קו אדום וברור. אם לא נעצור עכשיו, הכהניזם ימשיך להתפשט אל תוך החברה הישראלית כולה

איתמר בן גביר / צילום: איציק הררי, ועדת הבחירות המרכזית
איתמר בן גביר / צילום: איציק הררי, ועדת הבחירות המרכזית

בשבוע שעבר הושבעה הכנסת ה-24 של מדינת ישראל, והיא ימנית יותר וקיצונית יותר מאי פעם. בשם הרצון להצביע רק 'לא ביבי', זוכה הימין לייצוג כמעט חסר תקדים בפרלמנט הישראלי. לכן, אין זה פלא שדווקא בכנסת הזאת החשש לכהניזם הארור והמסוכן חוזר לכנסת והעולם שותק. כלי התקשורת מראיינים את ח"כ איתמר בן גביר כח"כ מן המניין, בנימה מחויכת וביחס של ״המוקיון התורן״, אותה המשבצת שבעבר איישו אורן חזן ויוסף בא גד. אך כאן זה לא מצחיק. מדובר בחבר מן המניין בפרלמנט הישראלי.

צירוף המילים ״ח"כ איתמר בן גביר״ אמור להדיר שינה מעיני אזרחי ישראל. אך הנה הוא מושבע, צועד על השטיח האדום שנפרס בכניסה לכנסת, ואזרחי ישראל מנמנמים. שנים ארוכות שהכהניזם עובר הכשרה יסודית על ידי ממשלת ישראל, כאשר נתניהו עבד לילות כימים - אם לא מדחף אידאולוגי אז מאימת הדין - על מנת לצרף את מפלגת 'עוצמה יהודית' לתוך בלוק מפלגות אל מעל לאחוז החסימה. זה קרה כי בתקשורת לא העזו לנקוט עמדה חד משמעית והמשיכו לתת לבן גביר לזנק בין האולפנים ולהכשיר את השרץ. זה אמנם נגמר בבן גביר בכנסת, אך לא שם זה התחיל.

כניסתו של נציג תומך הכהניזם אל תוך הכנסת מתחיל קודם כל בכיבוש, ובמציאות שהוא יוצר מעבר לקו הירוק. שנים שאנו זועקים שהכיבוש הוא לא רק בלתי מוסרי כלפי האוכלוסייה הפלסטינית, אלא גם משחית אותנו, את האוכלוסייה הכובשת. זו עובדה. כל תהליך שמתחיל מחוץ לקו הירוק מחלחל פנימה. אם אירועי תג מחיר היו אירועים שהם נחלתם של המערב הפרוע בשטחים, הנה הם נכנסו בשנים האחרונות אל תוך גבולות מדינת ישראל. כמוהם גם תג המחיר הכהניסטי.

הכהניזם קיבל בשנים האחרונות ביטוי משמעותי הרבה יותר בשטחים, אנחנו רואים זאת בהתפרעויות של ׳נערי הגבעות׳ אל מול חיילי הצבא הישראלי ואל מול האוכלוסייה הפלסטינית במקום (פעמים רבות - בגיבוי הצבא); אנחנו רואים את הטרור היהודי ממשיך וצובר תאוצה אל תוך הקו הירוק במשך שנים ואת האוכלוסייה בישראל מעלימה עין, מתעלמת. לא נעים לראות את מה שקורה בשטחים, אך בדיוק ככה עובדת שיטת הסלאמי.

לפני שנה ראינו את זה קורה כשאריה קינג, כהניסט מוצהר וגאה מונה לתפקיד סגן ראש עיריית ירושלים. קינג שרכב לעירייה על גלי שנאת מיעוטים ודיכוי הערבים במזרח ירושלים קיבל פרס. מפלגות כמו מרצ נשארו חברות בקואליציה שבה הוא סגן ראש העיר. מסעו ממזרח ירושלים אל תוך עיריית ירושלים הוא בין היתר מה שהכשיר את הקרקע למסע דומה של בן גביר מתוך מובלעות חברון וקריית ארבע אל הפרלמנט הישראלי בירושלים.

כעת, זה הזמן שלנו להציב קו אדום וברור. אם לא נעצור עכשיו, הכהניזם ימשיך להתפשט אל תוך החברה הישראלית כולה. כאשר מאיר כהנא, אבי הכהניזם, היה נואם בכנסת, היו יוצאים כל חברי הכנסת ממליאת הכנסת, לרבות חברי הכנסת של הליכוד. כיום, כשיורשי הליכוד מבקשים להקים ממשלה באמצעות תומך דרכו של כהנא, על חברי הכנסת לא לקבל זאת. עליכם חברי הכנסת לכבד את ההיסטוריה ולבנות עתיד. עליכם לצאת החוצה כשבן גביר נואם, עליכם להחרים ולהימנע מכל ראיון משותף איתו כחבר כנסת. עליכם להציב קו אדום ברור וחד משמעי לפיו נפל דבר בישראל. לא ייתכן שהכהניזם ייכנס לכנסת וזו תמשיך להתנהג כרגיל, כי משם הדרך לכיבוש לבה של החברה הישראלית יתקרב עוד שלב וכאמור, הכיבוש משחית.

הכותב הוא המנכ״ל הישראלי של תנועת השלום הישראלית-פלסטינית "לוחמים לשלום"