אוטוטוקס | בלעדי

חברת האוטוטק מכפר נטר בדרך לוול סטריט לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר

אוטוטוקס המפתחת פתרונות חכמים לתקשורת בין כלי רכב במגעים לכניסה לנאסד"ק באמצעות מיזוג SPAC • בענף מעריכים כי המיזוג יתבצע לפי שווי של כ-1.5 עד 2 מיליארד דולר

אילוסטרציית הטכנולוגיה של אוטוטוקס Autotalks / צילום: אוטוטוקס, יח"צ
אילוסטרציית הטכנולוגיה של אוטוטוקס Autotalks / צילום: אוטוטוקס, יח"צ

חברת אוטוטוקס (AUTOTALKS) מכפר נטר, שמפתחת פתרונות חכמים לתקשורת בין כלי רכב בטכנולוגיית V2X, נמצאת במגעים מתקדמים להפיכתה בקרוב לחברה נסחרת בנאסד"ק באמצעות מיזוג לתוך חברת ייעודית (SPAC). על פי הערכות בענף הרכב החברה הממוזגת תונפק לפי שווי שמוערך בכ-1.5-2 מיליארד דולר.

מה זה חברות SPAC

שיטת הנפקה המאפשרת לחברה פרטית להכנס לבורסה באמצעות מיזוגה לחברה שאין לה פעילות עסקית. חברת ה־SPAC מגייסת כסף מהציבור על בסיס ההבטחה למזג לתוכה פעילות קיימת תוך פרק זמן נתון. מדובר בטרנד ותיק שזוכה לאחרונה לפופולריות עצומה בוול סטריט, בעיקר בקרב חברות טכנולוגיה

אוטוטוקס, שהוקמה ב-2008, מפתחת צ'יפים בטכנולוגיית V2X שמאפשרים למכוניות להעביר ביניהן נתונים חיוניים על מצב הרכב, מיקומו, מהירותו, כיוון נסיעתו וכו' ונתונים על מצב הדרך ובמקביל להתקשר גם עם התשתית של "כבישים חכמים" ולקבל מהם מידע. בעולם קיימים כיום שני תקני תקשורת מתחרים ל-V2X, האחד על בסיס תקשורת סלולרית והשני על בסיס תקשורת Wifi ואוטוטוקס היא אחת החברות היחידות בענף שפיתחה שבב שתומך בשני תקני התקשורת. על פי הערכות, לאחר הסדרת הרגולציה ובחירה בתקן התקשורת צפויה טכנולוגיית ה-V2X להפוך לחלק מדרישות החובה הבטיחותיות בכל כלי הרכב בעתיד. מספר יצרנים כבר הודיעו כי הם משלבים את הטכנולוגיה גם בלי לחכות להסדרת הרגולציה.

ככל הידוע לאוטוטוקס יש כבר שתי זכיות אסטרטגיות בחוזים לשילוב הצ'יפים שלה בדגמים עתידיים של פולקסווגן ושל טויוטה, בהיקף שנאמד במאות אלפי יחידות. בנוסף לוקחת היום החברה חלק במאמצים של תעשיית הרכב הסינית להפוך את טכנולוגיית ה-V2X, על בסיס רשתות סלולאריות דור חמישי, לחלק מהמפרט התקני של כל הרכב בסין בשלוש השנים הבאות.

גייסה כ-120 מיליון דולר

אוטוטוקס השלימה סבבי גיוס בסך השקעות מצרפי של כ-120 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה, צרפת ואוקראינה. את אוטוטוקס מנהלים חגי זיס (מנכ"ל) ואון הרן (מייסד ו-CTO).

בין המשקיעים הבולטים בחברה: זרועות ההשקעות של יונדאי מוטורס, סמסונג ומיצואי היפנית, הקרנות הישראליות מאגמה וג'מיני ודלק רכב, שעל פי הדו"ח האחרון שלה מחזיקה ב-7.34% ממניות אוטוטוקס בדילול מלא.

יצוין כי הטרנד של הנפקה ציבורית באמצעות מיזוג לחברה ייעודית (SPAC) פוקד כיום חברות רבות בענף האוטוטק הישראלי. בסוף השבוע האחרון החלה להיסחר אינוויז בנאסד"ק לאחר שהשלימה עסקת SPAC. בנוסף הכריזו עד כה כמה חברות אוטוטק ישראליות על כוונה לבצע הליך דומה לכניסה למסחר בארה"ב וביניהן מפתחת שבבי הרדאר ARBE, חברת מיסחור המידע לרכב אוטונומו ומפתחת הפלטפורמות לרכב חשמלי REE.

בחברת אוטוטוקס סירבו להגיב על הידיעה.