הפרקליטות מערערת על עונשו של אמיר ברמלי: 10 שנות המאסר - "עונש מקל"

אמיר ברמלי הורשע בהונאת משקיעים ובגניבת כספים בהיקף של 340 מיליון שקל, ונידון ל-10 שנים בכלא • הפרקליטות: "העבירות שביצע מצויות ברף החומרה העליון בסוג זה של עבריינות, והעונש שנגזר עליו הוא מקל על רקע הענישה הנוהגת בתיקים מסוג זה"

אמיר ברמלי / צילום: תמר מצפי
אמיר ברמלי / צילום: תמר מצפי

הפרקליטות הגישה היום (א') ערעור לבית המשפט העליון על עונש המאסר בן 10 השנים שהוטל על אמיר ברמלי בגין הרשעתו בהונאת משקיעים ובגניבת כספים בהיקף של 340 מיליון שקל.

בהודעת הערעור, שהוגשה על-ידי עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נכתב כי אומנם מדובר בעונש ממושך, אך "העבירות שביצע ברמלי מצויות ברף החומרה העליון בסוג זה של עבריינות, והעונש שנגזר עליו הוא מקל על רקע הענישה הנוהגת בתיקים מסוג זה".

ברמלי הורשע על-ידי השופט שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב חאלד כבוב לאחר ניהול הוכחות, בשורה של עבירות כלכליות חמורות בפרשת הונאת משקיעים, במסגרתה קיבל סכום עתק של כ- 340 מיליון שקל ממאות משקיעים שנתנו בו את אמונם. בניגוד להבטחתו להשקעה חסרת סיכון במתווה מסוים שתשואה גבוהה לצידה, העביר ברמלי את כספי המשקיעים - ללא ידיעתם ובניגוד להרשאתם - להשקעות שונות בתכלית, שמרביתן ספקולטיביות, וחלק מן הכספים לקח לשימושו האישי. המעשים, אשר בוצעו לאורך כשלוש שנים, הביאו לאובדן חלק ניכר מכספי המשקיעים - כספים שבמקרים רבים היוו את עיקר חסכונותיהם. בפרשיה זו הורשע הנאשם, בין היתר, גם בעבירות של הלבנת הון.

ברמלי גם הורשע בכך שגייס משקיעים ללא תשקיף, ובהמשך פעל במרמה כלפי רשות ניירות ערך, וזאת במטרה להסתיר ולהסוות את מעשי ההונאה; בפרשיה נוספת הורשע ברמלי בגניבת כ- 2.7 מיליון שקל מחברה ציבורית בה היה בעל שליטה, בכך שהעביר סכום זה מהחברה ללא האישורים הנדרשים ותוך הסתרת הדבר מן הגורמים הרלוונטיים בחברה.

התיק נוהל בבית המשפט המחוזי על-ידי עו"ד חנה קורין ועו"ד יוני לבני (שמונה לשופט בית משפט השלום במהלך ניהול התיק) ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה.