מעוררת עניין: ג'נסל גייסה כ-47 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים בינלאומיים

ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 13.5 למניה, הנחה של כ-6% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה

רמי רשף, מנכ"ל ג'נסל / צילום: איל יצהר
רמי רשף, מנכ"ל ג'נסל / צילום: איל יצהר

מספר חודשים לאחר שהשלימה הנפקה ראשונית, חברת פתרונות האנרגיה הירוקה ג'נסל גייסה כ-47 מיליון שקל נוספים. הגיוס בוצע באמצעות הקצאת מניות למשקיעים מוסדיים בינלאומיים, ביניהם בנק BNP Paribas (שהשקיע כ-26 מיליון שקל באמצעות זרוע ההשקעות שלו), קרן TDK Ventures, המשתייכת לקונצרן TDK הבינלאומי (שותף אסטרטגי של ג'נסל), לצד משקיעים נוספים.

ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 13.5 למניה, הנחה של כ-6% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. מאז הצטרפה לבורסה בנובמבר האחרון, עת גייסה כ-200 מיליון שקל לפי שווי של כ-800 מיליון שקל "לפני הכסף", רשמה המניה עלייה של כ-32% ושווייה של החברה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

ג'נסל מפתחת ומייצרת תאי דלק, שהינם מקור אנרגיה, הפועלים על מימן המופק מאמוניה, בתהליך ייצור שאמור להיות חסכוני, זול ולא מזהם. לחברה מוצרים המשמשים מערכות גיבוי למערכות החשמל המסורתיות, ומיועדים בעיקר לחברות גדולות (בתי חולים, קווי ייצור ועוד), מוצרים המשמשים מערכות גיבוי לשוק תשתיות האנרגיה (בעיקר חברות חשמל), וכן מערכות המשמשות לאספקת חשמל רציף ולאורך זמן, המיועדת למקומות שאינם מחוברים לרשת החשמל.

ג'נסל, הפועלת מפ"ת, הוקמה ב-2011 על-ידי גנדי פינקלשטיין, גיל שביט ורמי רשף, המשמש מנכ"ל החברה. עד ההנפקה בבורסה גייסה החברה עשרות מיליוני דולרים ורשמה לא מעט פטנטים בתחומי פעילותה.

הטכנולוגיה שפיתחה ג'נסל מצליחה, לטענתה, להוזיל באופן מהותי את עלות המוצר ועלות התפעול, ובכך למעשה מהווה תחליף למנועי דיזל מזהמים, תוך שהאנרגיה ממוצרי החברה נקייה ובלתי מזהמת. החברה פיתחה גם פתרון להפקת מימן מאמוניה בתהליך המאפשר לתאי הדלק הייחודיים שפיתחה לספק אנרגיה כמקור עיקרי לחשמל גם באתרים המצויים באזורים כפריים ומרוחקים, וכאלה המצויים מחוץ לרשת החשמל. ג'נסל מעסיקה כיום כ-95 עובדים.

את 2020 סיימה החברה עם הכנסות מזעריות של 324 אלף דולר, הפסד תפעולי של 18.6 מיליון דולר והפסד נקי של כ-19 מיליון דולר. יו"ר החברה הוא יזם ההייטק בני לנדא, בעל מניות מרכזי בה (כ-35%) לצד שלושת היזמים. 

המנכ"ל רמי רשף ציין, כי "אנו שמחים וגאים על כניסת BNP Paribas להשקעה בחברה, ורואים בכך הבעת אמון גדולה מצד גוף גדול ומשמעותי, הממוקד בהשקעה בחברות מתחום המימן, ובמהפכת האמוניה הירוקה שאנו מובילים. השקעה זו מגיעה לאחר ההודעה שלנו על הידוק שיתוף הפעולה עם TDK היפנית לפיתוח של דלק העתיד - אמוניה ירוקה".