איכות השלטון לפרקליטות: הגישו תביעה אזרחית נגד פאינה קירשנבאום

קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר, הורשעה לאחרונה בעבירות שוחד במסגרת פרשת "ישראל ביתנו" • התנועה לאיכות השלטון דורשת כי המדינה תגיש בשם הציבור תביעה נגררת נגד קירשנבאום, שתפצה את הציבור על הנזקים שנגרמו לו ממעשיה ותרתיע עברייני שוחד עתידיים

פאינה קירשנבאום / צילום: תמר מצפי
פאינה קירשנבאום / צילום: תמר מצפי

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהפרקליטות להגיש תביעה אזרחית נגד פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר שהורשעה בעבירות שוחד במסגרת פרשת "ישראל ביתנו".

התנועה לאיכות השלטון פנתה לממלא-מקום פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, ולמחלקה לאכיפה אזרחית בפרקליטות בדרישה להגשת תביעה אזרחית נגד קירשנבאום, אשר תשיג שיפוי על הנזקים שגרמה בגין עבירות שחיתות. זאת, לאחר שהתקבלה הכרעת דין בפרשה, ובית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי קירשנבאום שלשלה לכיסה 2 מיליון שקל כשוחד שקיבלה.

התנועה לאיכות השלטון גורסת כי "התביעה האזרחית-נזיקית היא כלי אכיפה חיוני ומשלים לתביעה הפלילית", וכי "שימוש בכלי זה יכול להגשים את מטרות ההרתעה מול עברייני שוחד עתידיים, ובמקביל לשמש כתמריץ כלכלי חיובי למניעת מקרי שוחד".

מסיבות אלה דורשת התנועה כי המדינה תגיש בשם הציבור תביעה נגררת נגד קירשנבאום, אשר תפצה את הציבור על הנזקים שנגרמו לו כתוצאה ממעשיה.