לקראת ממשלת ימין? נתניהו הציע לבנט את תיקי כחול לבן

לגלובס נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט את התיקים הבכירים שמחזיקים בידיהם כיום אנשי כחול לבן, ביניהם משרדי הביטחון והחוץ • בתוך כך, הליכוד וימינה פועלות כדי לשכנע את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להסכים לממשלה בתמיכת רע"ם

נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון
נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט במשא ומתן ביניהם את התיקים הבכירים שמחזיקים בידיהם כיום אנשי כחול לבן ובראשם את הביטחון והחוץ, וכן את תיק התרבות. את תיק המשפטים מתכוון נתניהו לשמור בידיו, כך נודע לגלובס. במהלך השיחות נידונה גם הצעת השריונים בליכוד שנתניהו הניח בפני ימינה עוד קודם תחילת השיחות בין צוותי המו"מ של ימינה והליכוד.

הבוקר (ג') מתקיימת פגישת משא ומתן נוספת בין נתניהו לבנט, זאת לאחר שהשניים נועדו אתמול (ב') למשך כשעתיים. במרכז הפגישות בין השניים, בניגוד לפגישות צוותי המשא ומתן, נידונה בעיה אחת מרכזית: כיצד משכנעים את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להסכים לממשלה בתמיכת רע"ם.

הן בליכוד והן בימינה טוענים בשבוע האחרון כי החסם להקמת ממשלת ימין הוא סמוטריץ' שלא מסכים לאף שיתוף פעולה עם מפלגתו של מנסור עבאס ואף חזר על התחייבותו שלא לשבת בממשלה שתהיה תלויה במפלגה הערבית בכל מחיר. לווטו שהטיל יו"ר הציונות הדתית הצטרף בתחילת השבוע גם איתמר בן גביר, שהודיע כי לא יתן את ידו לממשלת ימין-רע"ם.

מי שנפגשו עם נתניהו בשבועות האחרונים טענים כי הוא מאמין שהדרך היחידה עבורו להקים ממשלה עוברת דרך עבאס. לכן עיקר המאמצים והפגישות גם בגזרת ימינה נעשים בסוגייה הזו כדי לבטל את הווטו של סמוטריץ'.

אתמול יצא בנט בנאום בכנסת נגד מי שדוחפים לדבריו לבחירות נוספות ואמר כי "המחנות עכשיו זה אנשים עם אחריות שפועלים בכל כוחם להקים ממשלה. מול מחנה ההפקרות של אנשים שבשקט, ובשם אידיאלים נשגבים כביכול מטרפדים את זה. זה הסיפור עכשיו. רדו מהעץ. מי שיפעל למען הקמת ממשלה יציבה ימצא אותי כבן ברית נמרץ ויצירתי".

מהליכוד נמסר בתגובה: לא מתייחסים.

מימינה נמסר בתגובה: המידע לא נכון.