צ'ק אין | פיצ'ר

130 טיסות בחמש שנים, המלונות היקרים בעולם ו-125 אלף עוקבים: הכירו את הבלוגר החם של ענף התעופה

כך נראים החיים של חן עמר, מי שזכה ב-2019 בפרס הבלוגר המוביל בישראל בתחום התיירות: ביקור בתור האורח הראשון במלון של ורסאצ'ה באמירויות, ראיונות לערוצים בכל העולם (כולל איראן) ואינספור יעדי יוקרה • איפה הוא רואה את עצמו בעוד 5 שנים, והאם הוא לא מתפתה להתנתק מהרשתות?

אתר התרסקות המטוס האמריקאי באיסלנד / צילום: אדיר אסארף, באדיבות חן עמר
אתר התרסקות המטוס האמריקאי באיסלנד / צילום: אדיר אסארף, באדיבות חן עמר

130 טיסות בחמש שנים וביקור במלונות היקרים והשווים ביותר בעולם - כך נראים החיים של בלוגר התיירות חן עמר (32), שבכל פוסט שהוא מעלה לחשבון האינסטגרם שלו אי אפשר שלא להרגיש היטב את רגש הקנאה אל מול מה שרואות העיניים.

לעמר, שזכה ב-2019 בפרס הבלוגר המוביל בישראל בתחום התיירות, 125 אלף עוקבים בחשבון האינטסגרם שבו למעשה מתנהלים חייו. עוד לפני שנגיע לביקור הבלתי נשכח שלו בדובאי כאורח הראשון בסוויטה במלון הפאר של ורסאצ'ה, נלך שבע שנים לאחור כשעמר עבד כמהנדס אלקטרוניקה. בפרויקט שעשה עבור רפא"ל הכיר את מי שיהיה בעלו, מושיקו עסיס. "סיימתי את הלימודים בהצטיינות ואפילו הייתי בקבע. אבל התחום שיעמם אותי. לא באתי מבית שראה חו"ל אבל תמיד רציתי להיות קרוב לעולמות של טיסות וכך התחלתי לעבוד בנתב"ג. שרדתי חודשיים כי אני לא אדם שיכול לשבת יום שלם מול המחשב. היה לי חלום לראות את העולם והבטחתי לעצמי שכך אעשה".

חדור מטרה עם המוטו ש'מי שלא מעז לא מצליח' חיפש עמר אפיקים שיאפשרו לו להגדיל את השכר. יחד עם הדחף לעזור לאחרים הפך למטפל לפצוע צהל נכה, "הוא ההשראה של החיים שלי. קצין בכיר שהיה חיה והפך למשותק. הייתי צמוד אליו במשך שנה שעיצבה אותי. השתכרתי יפה והתקרבתי להגשים את החלום שהיה לטייל בחול ולפרסם באינסטגרם. גיבשתי כיוון לעולמות היוקרה. לא ידעתי מה נחשב יקר אז חיפשתי בבוקינג וכיוונתי למלונות שעולים 15 אלף שקל לסופ"ש".

אז, עקבו אחרי עמר 15 אלף עוקבים. "בעיקר מהקהילה הגאה. החלטתי להיות בלוגר, לא לכתוב אלא להראות ולנצל את הידע שלי בצילום. בתור מהנדס למדתי את הפלטפורמה היטב ואת מה שטוב ונכון בהיבט התוכן שרלוונטי לפורמט של אינטסגרם".

אצל עמר הכול מתוכנן מראש. גם המסעות שהוא יעשה אחרי שכבר יבסס את מעמדו כבלוגר מוביל וגם המסע הראשון שלו, שנחלק על פני שבע חופשות יוקרה שהוא מימן במשכורת שהרוויח כמטפל. החופשה הראשונה הייתה לפלמה דה מיורקה. "בכל חופשה העליתי ותייגתי את המלון. וכך זה התגלגל לעוד נסיעה ועוד נסיעה אבל משהו לא עבד. לא פנו אליי מהמלונות או מתחום התיירות. הכסף התחיל להיגמר ונסעתי לחופשה האחרונה בסדרה בברצלונה. אחרי יומיים העליתי תמונה ותייגתי בה את המלון. מנהל המלון שלח לי קערת פירות ענקית לחדר והסביר לי שבזכות התיוג, מישהו צלצל להזמין חדר והוא זימן אותי לפגישה.

"תביני שאת מדברת עם מישהו שבתור ילד חווה נסיעה אחת לטורקיה, ילד שידע שכשיגדל, יצטרך לקרוע את עצמו בעבודה. התרגשתי בטירוף מהפגישה עם מנהל המלון ששאל אותי אם אני מכיר את קבוצת דיזיין הוטלס שמאגדת מלונות יוקרה בכל העולם. כמובן שהכרתי אלא שמעולם לא ביקרתי במלונות האלה". החופשה הסתיימה ועמר חזר לעבוד עם המטופל שלו עד שהגיע המייל שיוביל אותו להגשמת החלום "ראש הקבוצה של דיזיין הוטלס שלח לי מייל שהוא התרשם מפרופיל האינסטגרם שלי ולכן הוא מזמין אותי למלון הדגל של הקבוצה באיסלנד, ION ADVENTURE. וזהו משם הסכר נפרץ".

המדבר בדובאי / צילום: אדיר אסארף, באדיבות חן עמר
 המדבר בדובאי / צילום: אדיר אסארף, באדיבות חן עמר

לנסיעה הראשונה הרשמית שלו בתור בלוגר שלא מממן את החופשה לעצמו הצטרף בן זוגו, "הם בטח לא ידעו שכל הנסיעות הקודמות שהם ראו באינסטגרם שלי היו במימון שלי. מאז לאיסלנד יש מקום שמור אצלי בלב. עזבתי את העבודה כמטפל ודרך התאגיד נשלחתי למסעות בעולם. כדי להיות קרוב לשדה התעופה התחלתי לעבוד ברשות ההגירה שזרמו איתי על זה שכל שבועיים טסתי לחו"ל. צחקו עליי שאני עובד המדינה שטס הכי הרבה לחו"ל. בחמש השנים האלה טסתי 130 פעמים לעשרות מדינות. השתתפתי בטקסים של משפיענים מכל העולם ואני מגדיר את עצמי בגאווה כבלוגר מוביל בלי תחרות. קיבלתי לזה חותמת כשהוזמנתי להיות האורח הראשון בסוויטה של מלון היוקרה של ורסאצ'ה דובאי".

ראיון ל-BBC ופנייה מפתיעה מהטלוויזיה האיראנית

הביקור של עמר בדובאי זכה לסיקור לא רק בתקשורת המקומית. כשהוא לבוש בלבוש מסורתי מהאמירויות בבגד שנתפר לפי מידותיו וכשלימוזינה הגיעה לאסוף אותו מהבית בראשון לציון לנתב"ג, הבין עמר שלהיות אורח של משרד התיירות של דובאי משמעו אירוח בליגה ללא פשרות. "הכול תוכנן חצי שנה מראש. זה היה חלום שהתגשם. שנתיים לפני החתימה על ההסכם היה לי שיח עם משרד התיירות של דובאי וחשבנו איך נוכל לארגן ביקור כזה. בטיסה הראשונה של פליי דובאי כבר הייתי בדרך עם צוות שכלל צלם וידאו וסטילס".

עמר הוא דמות צבעונית והקעקועים שמעטרים את גופו יחד עם הלבוש המסורתי עשו את העבודה ומשכו את תשומת הלב. הוא הצטלם עת ששהה בדובאי לכתבה ב-BBC. "ביקשו שאלבש את הלבוש המסורתי שהגניב אותם ושאדבר בעברית בראיון. זו הייתה כתבה ארוכה שממש בכיתי מרוב התרגשות". למחרת קיבל פנייה מפתיעה מערוץ הטלוויזיה של איראן. "לא ידעתי אם מותר או אסור והחלטתי לא לחשוב יותר מדי ושזו תהיה גאווה". הכתבה שבה השתתף כישראלי שמבקר באיחוד האמירויות נראית כמו סצנה מסרט דמיוני, בעיקר כשהוא מדובב לפרסית בראיון שזכה לתהודה. "תייגתי את ביבי בפוסט שהעליתי עם הכתבה, וקיבלתי פידבק שהוא גאה בכתבה. אמרתי לעצמי, עמר, עשית את זה".

החיים כתייר מסבים לעמר אושר וחוויות אבל צריך גם להתפרנס: "הפרנסה בשדה היא אפסית ולכן את הידע שיש לי באינסטגרם ניצלתי להעביר סדנאות שמותאמות אישית לעסקים. עמוד של שף, או מישהי שבונה ציפורניים לא יהיה אותו דבר. גם עורכי דין מחזיקים עמודים עם מלא עוקבים, מי שעוד לא שם הם רואי החשבון. לאט לאט הדחתי את עצמי מהשדה כשערוץ הפרנסה שלי הוא מהסדנאות. חצי חודש מוקדש לעבודה וחצי חודש לחו"ל".

ואז באה קורונה, וחצי החודש של חו"ל נמחק.
"לגמרי. במשך שלוש שנים תכננתי את אחד הפרויקטים הכי גדולים שלי להודו שהיה אמור להימשך חודשיים עם הרשתות הכי יוקרתיות. בתחילת פברואר עליתי על מטוס והתחילו לדבר שיש משהו בסין. לא אשכח שמישהו שאל אותי אם אני מבין שיש מצב שתוך שבוע יחזירו אותי לארץ אבל חשבתי שזה שטויות. וזה בדיוק מה שקרה. תוך שבוע הייתי בארץ והפרויקט נגנז. במקביל אני מוציא קבוצות לטיולי יוקרה במרוקו, כל המסעות שתוכננו בוטלו ואני כבר מבין שגם ב-2021 הם לא יתחדשו כי הקורונה במרוקו לא מאפשרת ליהנות ממה שהכי כיף שם, החאפלות והשמחה".

יחד עם מרוקו התבטלו פרויקטים נוספים וגם הסדנאות שהעביר נכנסו להמתנה. כשבתקופת החגים ב-2020 התאפשר לנסוע ליוון, גם עמר נמלט עם אלפי הישראלים. "בניתי פרויקט של חודש במהירות הבזק. לכל מלון שפניתי אליו התשובה הייתה 'רק תבוא!'. ביליתי מאי לאי, בשונה מהנסיעות האחרות שאני תמיד מלווה בבעלי או בחבר, הייתי לבד. הגעתי לאיזורים שאמרו לי שאני הדרכון הישראלי הראשון שנרשם בהם. זו הייתה חוויה מלאה ונהדרת".

פארק הפילים בנאייזנה, דרום אפריקה / צילום: אדיר אסארף, באדיבות חן עמר
 פארק הפילים בנאייזנה, דרום אפריקה / צילום: אדיר אסארף, באדיבות חן עמר

שנת הקורונה זימנה אותו למלונות בארץ. הם אמנם לא מתקרבים לפאר של מלון ורסאצ'ה בדובאי אבל "אני חייב תוכן אז אין ברירה". עוד לפני שהספיק לאחסן את הדרכון הגיע הפרויקט של 2021: קוסטה ריקה ומקסיקו במסלול היוקרה. חודשיים שהה שם עמר בשעה שרובנו שהינו בסגר השלישי. "זו פעם שלישית שהייתי שם במלונות הכי כבדים בהיבט יוקרה. בבתי מלון שכבר מכירים אותי אני מקבל אירוח ברמת ראש ממשלה".

לא עוצר לרגע

הסטורי שמעלה עמר מכל מקום שבו הוא נמצא לא רק מעורר קנאה, אלא גם משדר את הקצב של האיש האנרגטי שלא נח לשנייה. לשאלה האם בתוך כל עולם הנסיעות היוקרתי הזה מתחשק לו פשוט לצאת לחופשה הוא משיב, "זה החלום שלי. לצאת לחופשה בלי הטלפון. אבל אני לא יכול להתאפק. אפילו בירח הדבש שלי רציתי לשלם על המלון וכל מלון שפניתי אליו אמר לי הרי ממילא תפרסם, אז בוא תתארח על חשבוננו. הוזמנתי לפני שנתיים על ידי חברת התעופה קטאר להיות אורח שלהם ביום הולדת 30. טסתי מלרנקה לסרי לנקה ב-Q SUITE (מחלקת העסקים המפוארת של החברה). זה מרגש אותי בכל פעם מחדש כמו שכל טיסה מרגשת. חושבים שנולדתי במחלקת עסקים אבל זה לא".

מי מממן את הפרויקטים?
"זה יכול להיות המלון שגם יממן את הטיסות אבל ברוב המקרים אני פונה לחברות תעופה, ואם הן לא בעניין אני משלם על טיסה אם מדובר במלון שווה. יש חברות שמשדרגות אותי לעסקים. בכל פרויקט זה משהו אחר".

בסרטונים שאתה מעלה כמו אלה מדובאי אתה ממש פעיל נגד "הישראלי היפה" בחו"ל.
"עם כל זה שאני בעד חאפלות ונרגילות ואלכוהול באופי שלי אני אדם מנומס ומכבד את המקום שבו אני נמצא. כשאת רואה את הצעקות של הישראלים בקניון בדובאי זה מקומם. אז אני עוסק גם בזה כי זה סופר חשוב בשבילי".

מי המדינה שאתה הכי אוהב?
"מרוקו זה הלב. זה קשור למה שאני מרגיש בכל פעם שאני נוחת שם".

ועוד מעט יהיו טיסות ישירות במסגרת ההסכם בין המדינות.
"אני דווקא חושש מזה שיהיה בלגן ושוק. אני רואה את קהל היעד שמציף את דובאי, דפוס התיירים שנוסעים לוורנה ולבוקרשט ואני לא אגיד שזה לא קצת כואב לי מצד שני אומר שבכל מקום פשוט צריך לבחור לאן ללכת".

ומי המדינה שאתה פחות מחבב?
"סין. הייתי שם 20 ימים ואולי חוויתי חוויה לא נכונה. משהו שם לא עבר לי. אני אוהב מסעות שמשלבים קולינריה ותרבות של בני אדם אבל בסין בשני ההיבטים האלה היה לי קשה".

ואיזו מדינה היא החלום?
"אנטרטיקה. עם כל הפינוקים והסוויטות בסוף אני איש טבע וילד כפכפים".

בשנים האחרונות עלו עוד ועוד בלוגרים גם ישראלים שמתחרים באותה משבצת שלך.
"גם לשאנל וללואי ויטון יש מלא זיופים ואם לא הם לא היו טובים לא היו להם זיופים. יש לי רזומה משלי ורוב החבר'ה שאת רואה, ההורים שלהם מממנים להם את הנסיעות. לא רואים את זה בסטורי. אני בשקט מעיד על עצמי כבלוגר עם החשיפה הכי גדולה בארץ. למי שמנסה עכשיו להתפתח בתחום אני אומר שלוקח זמן לבנות רזומה. מלון שיזמין אותך רוצה לראות שיש לך חשיפה ושאתה מצדיק את הביקור ובכלל הם יודעים לאתר בשניות מי משקר, מי קונה עוקבים או לייקים, אצלי אין דבר כזה"

למה רק אינטסגרם?
"כי פייסבוק זה קהל אחר, זה לא קהל שאוהב תוכן מהיר. באינטסגרם מי שעוקב אחריי מטייל איתי, אני מקבל המון תגובות ובעיקר שאלות. כל בוקר אני מקדיש זמן לענות לכמה שיותר".

ענף התיירות ניזוק ובכללו תיירות היוקרה. מה אתה שומע משיחות עם מלונאים?
"כולם במצב לא טוב. האופטימיות שיש באוויר היא לגמרי של הבועה שיש בארץ והיא מנוטרלת ממה שקורה מסביב".

איפה תהיה עוד חמש שנים?
"עם בית מלון שיכלול 10 חדרים, לא יודע איפה הוא יהיה ממוקם כי בארץ יקר. בכל מקרה הוא יהיה בתפוסה מלאה שנתיים קדימה".