הלווייתו של הנסיך פיליפ התקיימה בלונדון

בבריטניה צוינה אחר הצהריים דקת דומיה לזכר הדוכס מאדינבורו, שהלך לעולמו לפני כשבוע בגיל 99 • הטקס עצמו מתנהל במתכונת מצומצמת מאוד, ורק כ-30 בני אדם נוכחים בו

משפחת המלוכה הבריטית צועדת אחר ארונו של הנסיך פיליפ בטקס ההלווייה / צילום: Associated Press, Dave Jenkins
משפחת המלוכה הבריטית צועדת אחר ארונו של הנסיך פיליפ בטקס ההלווייה / צילום: Associated Press, Dave Jenkins

כשמאחוריו צועדת משפחת המלוכה הבריטית, כולל מלכת אנגליה אליזבת בת ה-94, עשה היום (ש') ארונו של הנסיך פיליפ את הדרך לטקס ההלוויה שבו צופים מיליוני בריטים ותושבים מרחבי העולם.

בבריטניה צוינה היום אחר הצהריים דקת דומיה לזכר הדוכס מאדינבורו, שהלך לעולמו לפני כשבוע בגיל 99. הטקס עצמו מתנהל במתכונת מצומצמת מאוד, ורק כ-30 בני אדם נוכחים בו. ביו הנוכחים במקום, גם הנסיך הארי, שבא לממלכה המאוחדת אחרי הריב המתוקשר עם ארמון המלוכה בשנתיים האחרונות ואחרי שעזב את כל תפקידיו הרשמיים.

כלי התקשורת דיווחו כי במסע ההלוויה ניצבו מאחורי הארון שני ילדיהם הבכורים של המלכה אליזבת והדוכס מאדינבורו - יורש העצר צ'רלס והנסיכה אן - ואחריהם הנסיכים אנדרו ואדוארד.

אחריהם צעדו הנסיכים וויליאם והארי, כשהם מופרדים על ידי בן דודם. הארון יצא מטירת וינדזור על גבי לנד-רובר לעבר קאפלת סיינט ג'ורג', שבה מתקיים טקס האשכבה. בשל הנחיות הקורונה, הנוכחים שומרים מרחק הולם אחד מהשני ונוקטים אמצעי זהירות כמו לבישת מסכות מגן. המלכה אליזבת כבר חוסנה בעבר.

מדובר בטקס הלוויה צנוע במונחים מלכותיים, הנובע גם מתקנות הקורונה וגם מהעובדה כי פיליפ, בין למשפחת מלוכה יוונית-דנית שנישא לאליזבת לפני יותר מ-70 שנה, היה במעמד בעלה של המלכה, שאינו גבוה במשפחת המלוכה הבריטית.