לפיד: "נעשה הכול כדי להקים ממשלת אחדות ישראלית"

יו"ר יש עתיד קיים היום מסיבת עיתונאים, לראשונה מאז שנתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה • "מאז הבחירות אני מקיים קשר צמוד עם כל מנהיגי המפלגות הרלוונטיות, כולנו מבינים שהגיע הזמן לשינוי"

יאיר לפיד, בתום יום הבחירות / צילום: אלעד גוטמן
יאיר לפיד, בתום יום הבחירות / צילום: אלעד גוטמן

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יקיים השבוע סדרת פגישות עם ראשי מפלגות גוש המרכז-שמאל במטרה להכין את הקרקע להקמת ממשלה. במסיבת עיתונאים אמר הערב לפיד כי בכוונתו לעשות הכול כדי להקים ממשלת אחדות יחד עם בנט, סער ויתר המפלגות. "אני רוצה להצטרף מכאן למשהו שאמר השבוע חברי נפתלי בנט: מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה בחירות חמישיות. היא חייבת ממשלה. אנחנו חייבים להחזיר את האמון בין האזרחים להנהגה. חייבים ממשלה שתאחד אותנו. לא ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל - ממשלת אחדות ישראלית", אמר לפיד .

לפיד התייחס למערכות הבחירות החוזרות ואמר כי "בשנתיים האחרונות הפוליטיקה גרמה פה רק לשנאה וזעם. היא זיהתה את הפצעים של החברה הישראלים וחיטטה בהם. התפקיד שלנו יהיה לרפא את הפצעים האלה. מהיום הראשון של יש עתיד, אחדות היא הדבר שאנחנו חותרים אליו. אנחנו לא רוצים אחדות כי אין ברירה אחרת. אנחנו רוצים אחדות כי זה הדבר הנכון".

לדבריו בממשלה שבכוונתו להקים "יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז, שתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות. כשאנשים שונים עם דעות שונות מחליטים לעבוד יחד. מאז הבחירות אני מקיים קשר צמוד עם כל מנהיגי המפלגות הרלוונטיות - דיברתי עם כולם, נפגשתי עם כולם, יותר מפעם אחת - כולנו מבינים שהגיע הזמן לשינוי . יש אצלנו נכונות נדירה, אני לא זוכר שום דבר דומה לזה, לשים בצד את מחלוקות העבר, לחבר כוחות, לטפל בכלכלה ובחברה, לעצור את התהליך שגורם לישראלים טובים לשנוא אחד את השני" .

לפיד, שנעלם מאז היוודע תוצאות הבחירות, חזר כעת למערכה על קבלת המנדט במידה שנתניהו ייכשל במאמציו ובנאומו הוא מנסה לשכנע ספק את שותפיו לגוש, ספק את אזרחי ישראל ביכולת להקים ממשלה הטרוגנית על בסיס דאגה לבריאות, רווחה וחינוך. "ממשלה יציבה שמאמינה בשיתוף פעולה היא משהו שלא ראינו כבר הרבה זמן במדינת ישראל. זה יכול לקרות בעוד שלושה שבועות", אמר לפיד. "קורה פה משהו יותר גדול מכל חישוב פוליטי. זה יותר גדול מהבייס. כשמדברים איתי על הבייס אני אומר תמיד - הבייס שלי הם אזרחי ישראל. אנחנו עושים הכל ונעשה הכל - כל דבר - כדי להקים פה ממשלת אחדות ישראלית. ממשלה מתפקדת, טובה, יציבה ואכפתית" .