קוויק חתמה על שת"פ עם משווקת הסמארטפונים הכשרים הדרן

להערכת קוויק, שיתוף-הפעולה עשוי להגדיל בצורה ניכרת את מספר לקוחותיה מקרב המגזר החרדי • במקביל, קוויק החלה בבדיקה ואיתור רשתות וחנויות מהדרין מהם תוכל ללקט מוצרים להזמנות ופתיחת חנויות מהדרין ייעודיות

קוויק סופר און ליין / צילום: מנחם רייס
קוויק סופר און ליין / צילום: מנחם רייס

קמעונאית האונליין  קוויק רוצה את הצרכנים החרדים: חתמה על שת"פ עם משווקת הסמארטפונים הכשרים הדרן במטרה להגיע לצרכנים מהמגזר החרדי. להערכת קוויק, שיתוף-הפעולה עשוי להגדיל בצורה ניכרת את מספר לקוחותיה מקרב המגזר החרדי דרך מי שמחזיקה בכשני שלישים משוק הסמארטפונים הכשרים בשוק החרדי. ההסכם בין השתיים תקף לשלוש שנים. במקביל, קוויק החלה בבדיקה ואיתור רשתות וחנויות מהדרין מהם היא תוכל ללקט מוצרים להזמנות ופתיחת חנויות מהדרין ייעודיות, בנוסף ל-30 החנויות מהן פועלת קוויק כיום.

במסגרת ההסכם, תביא הדרן לידיעת לקוחותיה את האפשרות להזמין באתר האינטרנט של קוויק. בתקופת ההסכם, תפעל הדרן לשיווק, פרסום וקידום מכירות של שירותי קוויק. קוויק תשלם להדרן בעבור שירותי השיווק הללו במודל של הצלחה בעבור כל לקוח שיקנה באמצעות החברה, וכן מענק בגובה משתנה בהתאם למדרג מספר הרכישות של לקוחות שהופנו על-ידי הדרן.

קוויק שהוקמה ב-2017 השלימה לאחרונה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) וכיום היא נסחרת בשווי של 305 מיליון שקל. על פי דיווחיה היקף ההזמנות שלה עומד על כ-40 אלף הזמנות בחודש בידי כ-100 אלף לקוחות.

המודל של קוויק מושתת על ליקוט של מוצרים מקמעונאים קיימים הפזורים ברחבי הארץ ולא במודל שבו פועלות החברות האחרות שמציעות שירותי קנייה מקוונת, כלומר בלי מרלו"ג או מחסנים. קוויק מתמקדת למעשה ב"לאסט מייל" והיא מציעה אספקה מהירה מהיום להיום ובתוך 4 שעות.

לפני שיצאה להנפקה, החברה פרסמה טיוטת תשקיף שהצביעה על עלייה בהכנסותיה ב-2020 בעקבות משבר הקורונה והעלייה בקניות המקוונות. הכנסות החברה בחודשים ינואר-ספטמבר 2020 הגיעו ל-87 מיליון שקל לעומת היקף הכנסות של 26 מיליון שקל ב-2019. לצד העלייה בהכנסות החברה הציגה הפסד של 28 מיליון שקל בין החודשים ינואר-ספטמבר 2020.

בעלי המניות המרכזיים בקוויק הם סופר-פארם (כ-15%) החברה המרכזית למשקאות (16.2%), קבוצת יוניון ,יבואנית טויוטה והזכיינית של רשת H&M בישראל המחזיקה בכ-15% ואובי קרנות מחזיקה בכ-13%. כ-36% ממניות החברה מוחזקות בידי הציבור. מנכ"ל החברה הוא אבירם גנות, ואלדד פרשר, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, מונה לאחרונה לתפקיד היו"ר.

גנות התייחס לצרכנים הפוטנציאליים מהמגזר החרדי כ"קהל שעד כה פחות נחשף לעולם זה. אנו מעריכים כי ההסכם עם הדרן יפתח בפני ציבור שלם חלופה חדשנית לרכישה יעילה, מהירה ואיכותית של סלי קניות, ובמקביל יביא לעלייה בהיקפי הפעילות של קוויק ויהפוך אותה לשחקנית מוכרת ומובילה בתחומי הצריכה הרלבנטיים בשוק החרדי. נמשיך לפעול ליצירת שיתופי-פעולה נוספים על מנת להביא את בשורת קוויק גם לשווקים נוספים".

כיום קוויק פרוסה ב-300 ישובים בארץ, מבאר שבע ועד ראש פינה, על פי ההסכמים שיש לה עם חנויות מהן היא מלקטת מוצרים. המיקוד בצרכנים החרדים ייעשה גם דרך ישובי ליבה דוגמת בני ברק, ירושלים, בית שמש ואלעד, כשהדגש יהיה על אספקת מוצרים בכשרות מהודרת כך שכל המוצרים, המגוון והשירות יותאמו לשומרי הכשרות. החיבור להדרן, מסביר גנות לגלובס, הוא חיבור לתשתית ולתוכן דרך טלפונים חכמים שעוברים תהליך של הכשרה על ידי הדרן. "דרך שיתוף-הפעולה אנחנו עובדים על הנגישות והחוויה מתוך הבנה שסופר אונליין זה לכולם".

מדובר בקהל מוטה מחיר. האם תוכלו להתחרות ברשת ההבי דיסקאונט?
גנות: "קוויק מוכרת במחירים ארציים תחרותיים וטובים והמשחק הוא לאו דווקא על המחיר. נתאים את המוצרים למגזר גם דרך מבצעים דוגמת מבצעי כמות, שבסופו של דבר ייצרו סל תחרותי. לתחשיב הזה צריך להוסיף את החיסכון בזמן של הקנייה בהזמנה המקוונת".

לאחרונה קמו לכם כמה מתחרים דוגמת AM:PM, חברת המשלוחים יאנגו וסונול שנכנסים לתחום המשלוחים המהירים.
"זה לא בדיוק אותו דבר. שוק האקספרס הוא משהו שגם אנחנו בוחנים והוא מציע מבחר מוצרים מוגבל. אנחנו לא מתמקדים במשלוחים של סיגריות ובייגלה, אלא בהיצע של יותר מ-1,500 מוצרים. בהמשך השנה ניכנס גם לתחום של ורטיקלים כך שנוכל להציע גם משלוחים מהקצב או מחנות אלכוהול".