אקסטל: צפי למכירת דירות ב-400 מיליון דולר בשליש הראשון של 2021

במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 חתמה חברת האג"ח על חוזים למכירת דירות בכ-190 מיליון דולר ובאפריל בעוד 210 מיליון דולר • גארי ברנט, מנכ"ל אקסטל: "ההצלחה בהיקף המכירות היא עדות לחוזק שוק הנדל"ן בניו יורק"

גארי ברנט, בעל השליטה באקסטל
גארי ברנט, בעל השליטה באקסטל

חברת הנדל"ן האמריקאי, אקסטל לימיטד, פועלת בשבועות האחרונים לגיוס של 150 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב לא מובטחות מסדרה ג' החדשה. מדובר בגיוס שאמור להתבצע בריבית חד ספרתית, ולהוות תחליף להלוואות לא מובטחות מסוג מזנין, הניתנות בארה"ב בריבית דו-ספרתית.

הסדרה החדשה זוכה לדירוג Baa1 מחברת מידרוג, בדומה לדירוג של סדרה ב' הקיימת של החברה, שנסחרת כיום בבורסה לפי תשואה שנתית לפדיון של 3.7%. אג"ח ב', בהיקף של 300 מיליון שקל ערך נקוב, תעמוד לפירעון סופי בסוף 2021, לאחר שהחברה כבר פרעה בשלוש השנים הקודמות תשלומי קרן לסדרות א' (שכבר נפרעה סופית) ו-ב' בהיקף של 1.35 מיליארד שקל.

לקראת ההנפקה פרסמה אקסטל את שטר הנאמנות של האג"ח, הכולל התחייבות לפיה סך הערך הנקוב של אג"ח ג' לא יעלה על 600 מיליון שקל בכל עת. עוד מציעה החברה לקבל על עצמה התניות פיננסיות, לפיהן ההון העצמי המאוחד שלה לא יפחת בכל עת מ-500 מיליון דולר וכי יחס המינוף חוב פיננסי נטו ל-CAP נטו (הון עצמי בתוספת חוב פיננסי נטו) לא יעלה על שיעור של 82.5%.

אקסטל לימיטד שייכת לקבוצת אקסטל האמריקאית, שבבעלות גארי ברנט. לקראת ההנפקה פרסמה היום קבוצת אקסטל נתונים המצביעים על קצב מכירות משמעותי בפרויקטים היזמיים של הקבוצה (כולל הפרויקטים של חברת האג"ח) החל מראשית שנת 2021. לדברי הקבוצה, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 לבדו, היא חתמה על חוזים למכירת דירות ב-260 מיליון דולר, כאשר מתוך סכום זה כ-190 מיליון דולר מיוחסים לפרויקטים של חברת האג"ח.

עוד עדכנה הקבוצה, כי היא צופה שבחודש אפריל 2021 לבדו, היא תתקשר בעסקאות למכירת דירות בהיקף כולל של כ-250 מיליון דולר נוספים, כאשר מתוך סכום זה כ-210 מיליון דולר מיוחסים לפרויקטים של חברת האג"ח. לדברי גארי ברנט מנכ"ל אקסטל, "ההצלחה בהיקף המכירות היא עדות לחוזק שוק הנדל"ן בניו יורק כמו גם הבעת אמון באיכות הבניה והמוצר של הקבוצה".

"כל זאת, בצל החזרה לשגרה בארה"ב ופתיחתה מחדש של העיר ניו יורק וחזרתם של תושבים רבים לעיר, הודות למבצע החיסונים המהיר וכך קונים פוטנציאליים מזהים עתה את ההזדמנות בשוק הנדל"ן בארה"ב. יש לנו יכולת להיענות לפוטנציאל זה ולהציע הזדמנויות במחירים שונים בפרויקטים הרבים והמגוונים שלנו", הוסיף ברנט.

אקסטל היא אחת מהיזמיות המובילות בניו יורק בתחום דירות והיוקרה והסופר-יוקרה. לדברי החברה מראשית 2021 היא התקשרה בעסקאות למכירת 15 דירות בפרויקט Central Park Tower.

עוד היא מציינת, כי במהלך הרבעון הראשון נחתמו הסכמים למכירת 20 דירות בפרויקט Brooklyn Point וכי היא נמצאת בהליך מתקדם של התקשרות ב- 16 הסכמי מכירה נוספים בחודש אפריל בפרויקט זה. במהלך הרבעון הראשון גם נחתמו 10 הסכמים למכירת דירות בפרויקט One Manhattan Square, כאשר עוד 14 הסכמי מכירה בפרויקט זה נמצאים כעת בהליך מתקדם של התקשרות.

עוד עולה מהדיווח כי 8 דירות נמכרו במהלך הרבעון הראשון בפרויקט Lofts Pier Village שנמצא בשלבי מכירה אחרונים, כאשר החברה צופה שעד סוף אפריל ימכרו 90% מהדירות בפרויקט. בנוסף, נמכרו ברבעון הראשון עוד 2 דירות בפרויקט One 57, כך, ש-90% מהדירות בפרויקט כבר נמכרו ובידי החברה נותרו רק 5 דירות לא מכורות בפרויקט ותיק זה.