תוסיף אסתטיקה לבורסה: סופווייב של שמעון אקהויז מבקשת להנפיק לפי 200 מיליון דולר

סופווייב פיתחה טכנולוגיה לרפואה אסתטית באמצעות אנרגיית אולטרהסאונד • בעבר יזם אקהויז את ענקיות האסתטיקה הרפואית לומניס וסינרון, שנמכרו לקרנות זרות

שמעון אקהויז ד"ר - מייסד סינרון / צילום: איל יצהר
שמעון אקהויז ד"ר - מייסד סינרון / צילום: איל יצהר

חברת האסתטיקה הרפואית סופווייב (Sofwave Medical) הגישה טיוטת תשקיף להנפקה בת"א - כפי שנחשף לאחרונה בגלובס. בכוונת החברה לגייס 50 מיליון דולר לפי שווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף. את ההנפקה מובילה ברק קפיטל חיתום.

סופווייב פיתחה טכנולוגיה לרפואה אסתטית באמצעות אנרגיית אולטרהסאונד. היא הוקמה בחממת אלון ונצ'רס של המשקיע והיזם המיתולוגי של התחום, ד"ר שמעון אקהויז.

בשנת 1992 הקים אקהויז את חברת לומניס, שהייתה מחלוצות התחום של שימוש בלייזר ואנרגיית אור בעולם הרפואי, וגם ברפואה אסתטית. לומניס הייתה אחת מחברות המכשור הרפואי הישראליות הראשונות שהונפקו בנאסד"ק, והיא הגיעה לשווי של כמיליארד דולר. אקהויז עזב את החברה בעקבות מהלך השתלטות עוינת והקים מיד את חברת סינרון, שהתחרתה בלומניס בתחום הרפואה האסתטית, והונפקה גם היא בנאסד"ק.

בתחילת שנות ה-2000 הובילו שתי החברות את השוק העולמי באסתטיקה רפואית באמצעות קרינת אור (תחילה הסרת שיער בלייזר, אחר כך מגוון טיפולים נוספים), ובסופו של דבר כל אחת מהן נמכרה במאות מיליוני דולרים: לומניס נמכרה ב-2015 לקרן XIO תמורת 510 מיליון דולר (ואשתקד נמכרה שוב, לקרן בארינג אסיה, תמורת יותר מ-1 מיליארד דולר), ואילו סינרון נמכרה ב-2017 לאייפקס פרטנרס תמורת 400 מיליון דולר.

שתי החברות הקימו מפעלים בארץ, אשר ממשיכים לפעול תחת הבעלויות החדשות, ונבטו מתוכן חברות אסתטיקה רפואית בולטות שהונפקו או נמכרו, והפכו את ישראל למעצמה בתחום. בין היתר ניתן לציין את אינמוד, שנוסדה על-ידי משה מזרחי, אחד המשקיעים הראשונים והמנהלים הבכירים בלומניס ובסינרון, ששווה היום 3.3 מיליארד דולר בנאסד'"ק.

צמחה בחממת אלון ונצ'רס

בינתיים אקהויז, שניהל את סינרון עד מכירתה, הפך במקביל למשקיע מוביל בתחום הביומד, במודל של משקיע מעורב, כשהוא לוקח לרוב את תפקיד היו"ר הפעיל. כך השקיע בחברת וונטור, שנמכרה למדטרוניק במעל 300 מיליון דולר ב-2009, ובמספר חברות נוספות, ביניהן סופווייב.

חממת אלון ונצ'רס שבה צמחה סופווייב מנוהלת על-ידי ד"ר יהודית זילברמן, ואקהויז משמש כיו"ר. בחממה הוקמו חברות כמו אפיטומי, המייצרת גלולה להפחתת תיאבון, ננוסייט, המשתמשת במנגנון שמקורו במדוזות להחדרת חומרים לעור, תראניקה, שפיתחה מכשיר דיגיטלי להתמודדות עם מיגרנות, ועוד.

Sofwave, המבקשת להנפיק כעת, היא אחת החברות היחידות בחממה שעוסקת בתחום האסתטיקה הרפואית. כאמור, היא מתבססת על אולטרהסאונד ולא על קרינת אור, כדי למצק את העור ולהחליק קמטים.

הטכנולוגיה נקראת אולטרהסאונד פרקציונלי. המכשיר מפיק גלי על-קול בתדירות גבוהה, המייצרים אנרגיה שחודרת לרקמת העור. על פי מחקרים שערכה החברה, האנרגיה הזו מעודדת חידוש קולגן וייצור אלסטין, אשר גורמים למיצוק ולמראה צעיר יותר של העור.

בשוק קיימת טכנולוגיה פופולרית של לייזר פרקציונלי, אולם זהו מכשיר האולטרהסאונד הפרקציונלי הראשון. כמו הלייזר הפרקציונלי, גם האולטרהסאונד יוצר נקודות קטנות של נזק בעומק העור, ותהליך הריפוי מתפשט גם לנקודות שבהן לא נעשה נזק, כך שניתן להשיג התחדשות של העור בנזק מופחת לעומת טיפולים אחרים.

מספר טיפולים נמוך ומעט תופעות לוואי

על פי טיוטת התשקיף, החברה רואה בחברות הישראליות אינמוס ואלמה לייזרס, וכן בחברות Solta ו-Cynosure, את המתחרות העיקריות שלה. היא מקווה לבדל עצמה מהן ביעילות הגבוהה המושגת במספר טיפולים נמוך, בתופעות הלוואי המעטות ובזמן הקצר שנדרש לרופא ללמוד את השיטה.

מחיר המוצר הוא בטווח הגבוה יחסית של השוק, והוא מאושר FDA, וכבר החל להימכר בשנה האחרונה בארה"ב, כאשר עוד לפני כן אושר לשיווק באירופה. על פי טיוטת התשקיף, הכנסות החברה ב-2020 עמדו על כ-4.3 מיליון דולר, לעומת כמה מאות אלפי דולרים בלבד בשנה שעברה. ההפסד בשנה זו עמד על 11.7 מיליון דולר. החברה מציינת כי הקורונה עיכבה את חדירתה לשוק. בקופת החברה נכון לסוף השנה כ-2.6 מיליון דולר, לעומת 5.7 מיליון בסוף 2019.

מנכ"ל החברה הוא לואיס סקאפורי, בעבר מנכ"ל סינרון קנדלה של אקהויז - בתקופת המיזוג בין החברות. אקהויז מחזיק לפני ההנפקה כ-34.6% מהמניות, אריאל סברדליק, היזם וסמנכ"ל הטכנולוגיה, מחזיק ב-16.2%, XT Hightech מחזיקה 12.4%, קרן בשליטת משפחתו של פול לוי ז"ל, בעבר דירקטור בחברה, מחזיקה 11.8% וחברת לינב ספנות של עידן עופר מחזיקה 11.5%.