לאור ההזמנות מהעולם: התעשייה האווירית החלה בייצור סדרתי של מערכת טילי ברק ER

מערכת הטילים המשופרת של סדרת טילי ברק נועדה להגנה מפני טילים, רקטות ומטוסים • בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, מסר כי היקף המכירות של מערכות ברק השונות הגיע כבר ל-7 מיליארד דולר, והצפי הוא כי ההזמנות יגדלו

מערכת ברק ER / צילום: דוברות תע"א
מערכת ברק ER / צילום: דוברות תע"א

התעשייה האווירית החלה בייצור סדרתי של מערכת ברק ER, המערכת המשופרת של סדרת טילי ברק, להגנה מפני טילים, רקטות ומטוסים, לאור צבר הזמנות גדל והולך ממדינות זרות.

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר היום (ב') כי היקף המכירות של מערכות ברק השונות הגיע כבר ל-7 מיליארד דולר, והצפי הוא כי ההזמנות יגדלו לאור תכונותיה הייחודיות של המערכת.

במסיבת עיתונאים ראשונה (ומקוונת) מאז נבחר למנכ"ל אמר לוי כי המערכת שכבר נוסתה בהצלחה בתנאים מבצעיים ובשדה הקרב, מספקת פתרונות מודולריים למגוון רב של איומים. היא יכולה לפעול נגד מטוסי אויב, טילים בליסטיים ורקטות בטווחים של 35 ק"מ 70 ק"מ ועד 150 ק"מ במערכת הER החדשה.

המערכת מותאמת הן לים, חיל הים רכש אותה עבור ספינות הסער שלו, והן ליבשה. לפי לוי הגמישות המבצעית ביבשה גדולה במיוחד, ומאפשרת פריסה שלה בזמן קצר בשטח עד למצב של מוכנות לירי, וניידות המאפשרת מעבר מהיר משטח לשטח.

יתרון חשוב אחר של המערכת הוא ביכולת המשגר לפעול באופן עצמאי ולא רק עם מערכת מכ"ם ייעודית לו. כלומר המשגר יכול להתחבר לכל מערכת מכ"ם אחרת, ולספקי מידע נוספים כמו לוויינים, נתוני טיסה, ומקורות מידע אחרים, לסנכרן ביניהם, להגדיר מי אויב ומי ידיד ובהתאם לכך להפעיל את המשגרים.

"הגמישות, הניידות ויכולת אגירת וניתוח הביג דאטה ייחודית למערכת הברק ובכך היא מתכווננת לשדה הקרב העתידי רווי האיומים מסוגים שונים ולא רק לסוג איום אחד, כברוב המערכות האחרות", אמר לוי.

המערכת כדבריו קלה וזולה לתפעול, והמודולריות שלה מאפשרת התאמה מהירה לטווחים שונים, לצבאות שונים ולשדות קרב אחרים.

לפי לוי המערכת מסוגלת ליירט גם רחפני תקיפה וכטב"מים מתאבדים.

מערכת הברק נמכרה לפני ארבע שנים בעסקה הביטחונית הגדולה ביותר של התעשיות הישראליות להודו, בהיקף של 1.6 מיליארד דולרים, ומאז רכשו אותה עוד מדינות. לוי סירב להתייחס ישירות למכירות של המערכת לארצות המפרץ, אבל אמר כי כמו מערכות נשק אחרות היא נמכרת למדינות ממקומות מגוונים על הגלובוס.