הופקדה תוכנית הקמת מתחם מגורים חדש בשטח 64 דונם במרכז נתניה

מדובר במתחם ראשון מתוך 22 מתחמים של שכונת כוכב הים החדשה, בשטח כולל של 800 דונם

תוכנית מרכז נתניה / הדמיה: טוטם הדמיות
תוכנית מרכז נתניה / הדמיה: טוטם הדמיות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד תוכנית להקמת מתחם בשטח של 64 דונם, שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר ושטחים פותחים במרכז נתניה. התוכנית, שתוקם על עתודת קרקע ריקה, גובלת ברחובות אוסקר שינדלר ממזרח, שדרות בן גוריון ממערב, היהלומן אברהמס מצפון ומאיר יערי מדרום. נציין כי המתחם שאושר הוא רק אחד מתוך 22 מתחמים שיהוו שכונת מגורים חדשה בלב העיר נתניה, ששמה יהיה כוכב הים.

התוכנית כוללת 738 יחידות דיור שייבנו ב-14 מבני מגורים בני 10-30 קומות מעל קומת מסחר. בשדרות בן גוריון מתוכננים מגדלים של 20-30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 147 יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 50,000 מ"ר עבור שטחי ציבור, 9,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 3,400 מ"ר עבור שטחי מסחר בקומות הקרקע וכ-9.5 שטחים פתוחים.

התוכנית היא יוזמה של חברת שיכון ובינוי והוגשה בשיתוף עם רשות מינהל מקרקעי ישראל. מתכננת התוכנית היא האדריכלית ליאת איינהורן-פנחס.

מהנדס העיר נתניה, האדריכל ארז טל, מסביר כי שטח התוכנית הוא בבעלות של פרטיים, ולכן לא פותח במשך השנים, על אף המיקום האסטרטגי במרכז העיר ובקרבת רחוב בן גוריון וחוף הים.

לדבריו, מדובר במהלך משמעותי לעיר נתניה: "התוכנית למתחם אושרה כבר בשנת 2003, אך התוכנית הייתה מיושנת עם צפיפות נמוכה ועודף כבישים לרכב פרטי. תוכנית השלד לכל השכונה אושרה ב-2019. תוכנית המתחם שאושרה עתה היא יישום ראשון של מסמך המדיניות. לא שינינו את רשת הדרכים של התוכנית מ-2003, אבל כן שינינו את המרכיבים של המתחמים השונים והפכנו את המרחב לצפוף יותר, מוטה תחבורה ציבורית וכולל היקפים משמעותיים של שטחים ציבוריים מבונים ופתוחים".

מתכנן מחוז מרכז במינהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "התוכנית מאפשרת ניצול יעיל של קרקע פנויה במרכז העיר נתניה תוך תכנון איכותי המשלב עירוב שימושים של תעסוקה, מסחר ומגורים, הגדלת שטחי הציבור ויצירת מרחב עירוני איכותי המתבסס על תחבורה ציבורית".