הליגה האירופית החדשה קורסת: האנגליות הודיעו על פרישה

ליגת החלומות החדשה שעליה הכריזו בתחילת השבוע 12 המועדונים הגדולים באירופה מתפרקת • הלילה הודיעו רשמית שש הקבוצות האנגליות שהן פורשות מהיוזמה, והן כנראה לא האחרונות • זאת, בין היתר, כתוצאה מלחץ שהפעילו האוהדים שהתנגדו למהלך

קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי \ שאטרסטוק
קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי \ שאטרסטוק

הסערה סביב היוזמה של מועדוני העל האירופים שמטלטלת את הכדורגל העולמי בעיצומה - והיא ככל הנראה מגיעה אל סופה מוקדם ומהר מהצפוי.

הלילה הודיעו כל שש הקבוצות האנגליות, שמהוות מחצית מה״סופר ליג״ על פרישה ממנה. מנצ׳סטר סיטי הייתה הראשונה להודיע רשמית, ואליה הצטרפו מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, צ'לסי, ארסנל וטוטנהאם. באירופה מדווחים כי הבאות בתור צפויות להיות ברצלונה וריאל מדריד, והן לא צפויות להיות האחרונות.

מאז ההודעה על הקמת הליגה בתחילת השבוע, פועלת אופ"א - התאחדות הכדורגל האירופית שמנהלת את הטורנירים הקיימים - לצד ראשי הליגה האנגלית והספרדית בניסיון לעצור את היוזמה. בין היתר באיומים במסגרתם לא יוכלו הקבוצות הפורשות לשחק בליגות המקומיות, ואף תימנע האפשרות משחקני הקבוצות בסופר ליג החדשה לשחק בנבחרות הלאומיות בטורנירים של אופ"א ופיפ"א.

הראשונה שיצרה את הסדק בחומה היא צ׳לסי של איש העסקים רומן אברמוביץ׳, כאשר באנגליה דווח אתמול בערב שהיא בדרך החוצה מהמיזם השאפתני שביקש לשנות את פניו של הכדורגל האירופי.

באנגליה כולה החלה מחאה גדולה באצטדיונים כנגד היוזמה של הקבוצות האנגליות להקים ליגה עצמאית. בתוך כך, הגיעו המחאה גם לצ'לסי. כ-1,000 מאוהדי הקבוצה התגודד אמש (שלישי) בסמוך לאצטדיון סטמפורד ברידג' בלונדון, ביתה של צ'לסי, לקראת משחק הליגה מול ברייטון. האוהדים הזועמים מחו על ההחלטה של הקבוצה להצטרף ליוזמת 12 המועדונים.

צ'לסי היא אחת מ-12 המועדונים שהודיעו ביום ראשון האחרון על הכוונה לפרוש מליגת האלופות של אופ"א לטובת הקמת ליגה מתחרה, במטרה להרוויח יותר כסף. היוזמה כוללת 12 מהמועדונים הגדולים והעשירים בעולם הכדורגל - 6 קבוצות מהפרמיירליג האנגלית (מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, ארסנל, מנצ'סטר סיטי, טוטנהאם וצ'לסי), 3 קבוצות מהליגה האיטלקית (אינטר, מילאן ויובנטוס) ו-3 קבוצות מהליגה הספרדית (ברצלונה, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד).