בורסות עולם | סיקור שוטף

העליות בוול סטריט התחזקו בשעה האחרונה; נטפליקס צנחה ב-7.4%

בורסות אירופה ננעלו בעליות של 0.4%-0.7% • הנפט מסוג WTI צנח ב-2.6% לרמה של כ-61 דולר לחבית • מניות חברות הקרוזים בלטו בעליות חדות

מסחר בוול סטריט / צילום: Associated Press, Courtney Crow
מסחר בוול סטריט / צילום: Associated Press, Courtney Crow

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

 

23:00

המגמה החיובית בוול סטריט התחזקה בשעה האחרונה של המסחר, והמדדים המובילים ננעלו בעליות של 0.9%-1.2%. 

עליות בולטות רשמו טסלה , ניאו , ומניות האנרגיה המתחדשת ביניהן סולאראדג'. גם מודרנה  בלטה בעלייה חדה על רקע המשך התפשטות מגפת הקורונה באזורים רבים בעולם.  

21:00

מדדי המניות המובילים בוול סטריט מטפסים ב-0.6%-0.8%. עליות בולטות רושמות מניות הקרוזים ביניהן קרניבל . גם אורקל  ואפלייד מטריאלס בולטות. 

בנק הפועלים מעלה את ההמלצה שלו למניית אורמת  מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" בסיכון בינוני, וקובע מחיר יעד של 86 דולר למניה, שגבוה ב-13% מהמחיר הנוכחי בו המניה נסחרת. אורמת, בניהולו של דורון בלשר, היא חברה העוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית ואגירת האנרגיה. האנליסט ירון פרידמן כותב כי "לאור הירידה החדה במניות אורמת בשבועות אחרונים, שחלק ניכר ממנה נבע מגורמים טכניים (התאמה מחדש של מדד האנרגיה הירוקה של S&P) שהשפעתם תמה להערכתנו, אנו סבורים כי התמחור הנוכחי של המניה חוזר להיות אטרקטיבי להשקעה". 

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות של 0.4%-0.7%. בניו יורק המגמה חיובית והמדדים המובילים מטפסים ב-0.5%-0.7%. 

17:40

עליות קלות בוול סטריט. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת סביב 1.57%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות מניות פורסייט , צים , אופקו, גילת וקמטק.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. נטפליקס נופלת בכ-8% לאחר הדוחות.

ירידות בולטות נרשמות במניות טסלה , בואינג  ובנק אוף אמריקה.

הנפט מסוג WTI צונח ב-2.5% לרמה של כ-61 דולר לחבית.

15:30

ירידות קלות במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. נטפליקס צונחת בכ-9% במסחר המוקדם. החברה עקפה את התחזיות אמש לאחר סיום המסחר בדוחותיה, אך אכזבה את המשקיעים בדיווח על מספר המנויים החדשים שגייסה ברבעון האחרון.

13:50

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על יציבות בפתיחת המסחר לאחר הירידות שנרשמו אתמול. נטפליקס צפויה לרדת בחדות לאחר פרסום הדוחות שהצביעו על האטה בקצב הצטרפות המשתמשים החדשים.

11:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו ביציבות, מלבד החוזים על מדד הנאסד"ק שיורדים ב-0.3%.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות לאחר הירידות שנרשמו אתמול בצל העלייה של התחלואה מקורונה בעולם. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.3%, הקאק הצרפתי מטפס ב-0.4% והפוטסי הבריטי  עולה ב-0.35% על רקע פרסום נתוני האינפלציה שהצביעו על עלייה של 0.7% ב-12 החודשים האחרונים.

09:00

הבורסה בטוקיו איבדה 2% בצל החשש מסגר על אוסקה וסביבתה בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

08:30

המדדים באסיה נסחרים בירידות בצל החשש מהתפרצות הקורונה, ובהמשך לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט. יום המסחר בבורסות ניו יורק ננעל אמש בירידות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.7%, מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.7%. מנייתה של נטפליקס איבדה 8.8% במסחר המאוחר לאחר הדוחות. החברה עקפה את התחזיות אך אכזבה את המשקיעים בדיווח על מספר המנויים החדשים שגייסה ברבעון האחרון.

הסבירות הגוברת לסגר נוסף בטוקיו מפילה את מדד הניקיי היפני בכ-2%. נראה כי הסגר יוטל בקרוב על אוסקה והסביבה בשל גל נוסף של נגיף הקורונה.

הנפט נסחר במומנטום שלילי ונסוג משיא של חודש על רקע הספקולציות כי הקורונה המתפשטת בהודו, יבואנית הנפט השלילית בגודלה בעולם, עשויה לפגוע בפעילות הכלכלית. הודו רשמה אתמול את היום הקטלני ביותר מאז פרוץ המגפה כאשר חלק גדול מהמדינה תחת סגר. למעלה מ-270 אלף מאומתים יומיים נרשמו ברפובליקה ההודית בשבוע האחרון, ולמעלה מ-25 אלף רק בבירה עצמה. על רקע המצב המחמיר, החליטה ממשלת מדינת המחוז דלהי, להטיל סגר על עיר הבירה ל-10 ימים, וזאת בהמשך לעוצר הלילי שהוחל לפני כשבועיים.

ראש ממשלת דלהי טוען כי מערכת הבריאות הגיעה לקצה גבול היכולת שלה - דיווחים על מחסור חמור במיטות בבתי החולים וחמצן הביאו להחלטה על סגר במסגרתו נפתחים עסקים חיוניים בלבד בבירה, זאת במטרה להאט את ההתפשטות חסר התקדים של הנדבקים בשבועות האחרונים.