הגידול בכמות מנויי נטפליקס מאט, עם התעוררות הכלכלה

כמות המנויים בשירות הסטרימינג עלתה בשנה שעברה, אבל כיום רבים רוצים לצאת מהבתים אחרי שנה של סגרים ומגפה

נטפליקס. הרוויחה מכך שכולם נשארו בבית / צילום: Shutterstock
נטפליקס. הרוויחה מכך שכולם נשארו בבית / צילום: Shutterstock

נטפליקס מסרה כי הגידול בכמות המנויים ברבעון הראשון של 2021 הייתה חלשה מהצפוי, מה שעשוי להיות אות אזהרה לגבי עתיד החברה, בעת שלקוחות במדינות רבות מתחילים לצאת מהסגרים של המגפה והתחרות בשוק הסטרימינג גוברת.

אמש (ג') הודיעה החברה כי הוסיפה עוד 4 מיליון מנויים על בסיס עולמי בין ינואר למרץ, פחות מהתחזית של החברה להוספת עוד 6 מיליון מנויים.

יו"ר נטפליקס והמנכ"ל ריד הייסטינגז אמר בשיחת וידאו על הדוחות כי הנתונים בו מצביעים על "מעט אי יציבות כרגע".

מניות נטפליקס ירדו ב־8.4% במסחר שלאחר סגירת הבורסות. ב־12 החודשים האחרונים עלתה המניה בסה"כ ב־26%.

העלייה במספר המנויים ברבעון הראשון הייתה הרבה יותר נמוכה מהעלייה של 15.8 מיליון מנויים שנה קודם לכן, כשהתפשטות נגיף הקורונה התגברה לראשונה ואנשים נסגרו בבתים וצפו בסדרות וסרטים.

"יש עידוד בשימוש שמתקבל כשאנשים נמצאים במצב של סגר", אמר גרגורי פיטרס, מנהל בכיר בנטפליקס, באירוע עם משקיעים בחודש שעבר.

צרכנים רבים שהתחסנו יוצאים מהבית יותר ומשנים את הרגלי הצריכה למרות האיום המתמשך של הקורונה. חברות תעופה מחפשות להגדיל את מספר הטיסות בקיץ. אולמות בתי קולנוע ואתרים אחרים נפתחו מחדש בניו יורק, לוס אנג'לס ובמקומות אחרים. מסעדות ובתי מלון, שני תחומים שנפגעו קשה בזמן הסגרים והמגבלות של המגפה, מעסיקים יותר עובדים כיום.

נטפליקס הודיעה במכתב לבעלי המניות שהיא מאמינה שהגידול במספר המנויים "האט בגלל המשיכה הגדולה קדימה בשנת 2020 והעובדה שבמחצית הראשונה של השנה, ישנם פחות מוצרי תוכן חדשים בגלל עיכובים בהפקות שגרמה הקורונה".

הצמיחה של החברה, קטנה מהצפוי, מגיעה בזמן שהיא מתמודדת עם האיומים התחרותיים הגדולים ביותר. לדיסני פלוס של חברת וולט דיסני, שירות סטרימינג שהושק רק לפני כשנה וחצי, כבר יש 100 מיליון מנויים בכל העולם. יריבות אחרות כוללות את HBO Max של AT & T , את Apple TV של חברת אפל ואת שירות פריים של אמזון, המוציאים סכומים גדולים על תוכן מקורי, וזה מעלה גם את העלות של הפקות נטפליקס.

למרות שוק סטרימינג צפוף, טענה נטפליקס שליריבותיה אין קשר לעובדה שלא עמדה ביעדים שלה.

"אין שינוי אמיתי שאנו יכולים לזהות בסביבה התחרותית שאמור היה להשפיע על התוצאות, אמר הייסטינגז. "באמת הסתכלנו בכל הנתונים ואנחנו פשוט לא רואים שום שינוי".

נטפליקס אמרה שהיא מצפה שכמות המנויים תעלה שוב במחצית השנייה של השנה, כשכמה מהסדרות המצליחות שלה יחזרו בעונות חדשות, כולל The Witcher ו־ You . החברה מצפה להוציא יותר מ־17 מיליארד דולר על תוכן מקורי השנה.

"הרבה מהפרויקטים שקיווינו להוציא מוקדם יותר נדחו", אמר טד סרנדוס, מנכ"ל שותף של החברה ומנהל התוכן הראשי שלה.

בשבועות האחרונים, נטפליקס גם עשתה צעדים להוספת תוכן דרך רכישות ועסקאות רישוי. היא חתמה על הסכם לחמש שנים בשווי יותר ממיליארד דולר עם סוני על מנת לקבל זכויות סטרימינג על סרטים שתפיק סוני החל משנת 2022 ואילך. החברה הוציאה גם 440 מיליון דולר על הזכויות לביים שני סרטי המשך לסרט Knives Out בכיכובו של דניאל קרייג.

כחלק מההסכם עם סוני, שתי החברות ייצרו ביחד תוכן לשירות הסטרימינג.

נטפליקס אמרה שתתחיל בתוכנית רכישת מניות בחזרה ברבעון הזה ואישרה רכישה כזו בסכום של עד 5 מיליארד דולר.

החברה דיווחה על רווחים רבעוניים של 1.71 מיליארד דולר, או 3.75 דולר למניה, לעומת 542.2 מיליון דולר, או 1.19 דולר למניה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. ההכנסות עלו מ־6.64 מיליארד דולר ל־7.16 מיליארד דולר.

נטפליקס צפתה הכנסה נטו של 1.35 מיליארד דולר והכנסה כוללת של 7.13 מיליארד דולר לתקופה.

ברבעון הראשון, מנויים בשווקים מחוץ לארה"ב המשיכו להניע את הצמיחה. החברה דיווחה על הוספת 1.8 מיליון מנויים חדשים באירופה ובמזרח התיכון ועל 1.4 מיליון מנויים חדשים ברחבי אסיה. 360 אלף מנויים התווספו בדרום אמריקה ובארה"ב ובקנדה נוספו לנטפליקס 450 אלף מנויים.

הייסטינגז אמר שמבחינת יפן וקוריאה, נטפליקס "מסודרת" מבחינת תוכן. לגבי הודו, אמר, "אנחנו עדיין מוצאים את עצמנו".

החברה סיימה את חודש מרץ עם כמעט 208 מיליון מנויים ברחבי העולם. היא הודיעה שהיא צופה הוספה של מיליון מנויים נוספים ברבעון השני, לעומת יותר מ־10 מיליון מנויים נוספים שצפתה לאותו רבעון בשנה שעברה.

נטפליקס ביצעה כמה שינויים בשנה שעברה בתוך הגידול בכמות המנויים. ביולי הודיעה החברה שקידמה את סרנדוס לתפקיד מנכ"ל שותף. באוקטובר, העלתה נטפליקס את מחיר המנוי החודשי של תוכנית המינוי הפופולרית שלה בדולר אחד ל־13.99 דולר בחודש, ואת מוצר הפרמיום ב־2 דולר למחיר חודשי של 17.99 דולר בחודש.

בחודש שעבר החלה החברה לערוך ניסויים באכיפה הדוקה יותר של סיסמאות על מנת למנוע ממשתמשים לשתף חשבונות. אבל הייסטינגז אמר שהחברה לעולם לא תציג שינוי בנושא הסיסמאות שיגרום לכך שמנויים ירגישו שהחברה "לוחצת עליהם".

מבחינה יצירתית, הולך לנטפליקס קלף חזק. סרטי החברה היו מועמדים לאוסקר 36 פעמים, כולל שתי מועמדויות לסרט הטוב ביותר - "מאנק" ו"המשפט של השבעה משיקגו". טקס האוסקר משודר ביום ראשון הקרוב.