לאחר ירידה של כ-40% מהשיא: בנק הפועלים מעלה המלצה למניית אורמת ומצפה לתיקון חיובי במניה

לפי האנליסט ירון פרידמן, "לאור הירידה החדה במניות אורמת בשבועות אחרונים, שחלק ניכר ממנה נבע מגורמים טכניים שהשפעתם תמה, התמחור הנוכחי של המניה חוזר להיות אטרקטיבי להשקעה"

חברת אורמת / צילום: עינת לברון
חברת אורמת / צילום: עינת לברון

בנק הפועלים מעלה את ההמלצה שלו למניית אורמת  מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" בסיכון בינוני, וקובע מחיר יעד של 86 דולר למניה, שגבוה ב-13% מהמחיר הנוכחי בו המניה נסחרת. אורמת, בניהולו של דורון בלשר, היא חברה העוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית ואגירת האנרגיה.

האנליסט ירון פרידמן כותב כי "לאור הירידה החדה במניות אורמת בשבועות אחרונים, שחלק ניכר ממנה נבע מגורמים טכניים (התאמה מחדש של מדד האנרגיה הירוקה של S&P) שהשפעתם תמה להערכתנו, אנו סבורים כי התמחור הנוכחי של המניה חוזר להיות אטרקטיבי להשקעה". מניית אורמת איבדה כמעט 40% מערכה מאז השיא אליו הגיעה בתחילת השנה הנוכחית.

לדברי פרידמן, השיא במניה הגיע בעידודה של רוח גבית ניכרת למניות האנרגיה הירוקה בעיקר בארה"ב, ובעיקר בזכות המהפך הפוליטי בארה"ב שהחזיר את מוסדות השלטון לשליטת המפלגה הדמוקרטית אשר נוטה יותר לאהדת הנושאים הסביבתיים מיריבתה הרפובליקנית. אותה עלייה במחיר המניה הייתה, לדברי פרידמן, מנותקת משוויה הכלכלי של אורמת. אלא שמאז, החברה פרסמה דוחות טובים ל-2020 לצד תחזיות טובות לשנים הקרובות; פרידמן מעריך כי ישנה סבירות לא מבוטלת להעלאת תחזית החברה בהמשך השנה, אך גם אם לא יקרה כך - התמחור הנוכחי של מניית אורמת עדיין אטרקטיבי לדעתו להשקעה.

עניין נוסף שקרה מאז ואותו מזכיר פרידמן הוא פרסום של קרן הינדנבורג המתמחה בעסקאות שורט, שהוביל לירידה במניה ושאורמת מיהרה לפרסם נגדו תגובה נחושה המכחישה את הטענות. עם זאת, אירוע משמעותי יותר להערכתו היה שינוי במדד האנרגיה הירוקה של S&P, שהגדיל משמעותית את מספר המניות הנכללות בו והפחית את משקלה של אורמת מ-3.9% לכ-1%.

"להערכתנו, השפעת השינוי במדד הייתה שלילית לאורמת בטווח הקצר בלבד", כותב פרידמן. "כיום ישנן 3 תעודות סל (ETF) על המדד הרלבנטי, שמנהלות יחדיו סכום מצרפי של 11 מיליארד דולר. תחת ההנחה שתעודות הסל מחזיקות במניה בהתאם למשקלה במדד (או קרוב לכך), הרי שמדובר באחזקה מצרפית של כ-420 מיליון דולר, שירדה באופן חד בכשני שליש - מה שהביא להיצעים של כ-290 מיליון דולר במניה בעת העדכון. מאחר והמהלך היה ידוע בשוק ההון זה מספר שבועות, ניכר היה גידול ביתרות השורט במניית אורמת בעת האחרונה, ואלו נסגרו ככל הנראה (נתוני השוק העדכניים טרם פורסמו) עם השלמת העדכון".

להערכתו, הלחץ הטכני על המניה התפוגג, והוא מצפה כעת לתיקון חיובי במניה.

פרידמן מציין את יעדי אורמת לשנה הקרובה - הכנסות של 570-580 מיליון דולר במגזר החשמל, 50-70 מיליון דולר במגזר המוצרים (תחזית שלדבריו הייתה מאכזבת אך הוא מעריך שייתכן שתעלה בהמשך), ו-20-25 מיליון דולר במגזר אגירת האנרגיה, שלדבריו "זהו המגזר הצומח וזה שצפוי להיות המעניין ביותר בחברה בשנים הקרובות". ה-EBITDA יסתכם השנה ב-400-410 מיליון דולר, לעומת 420 מיליון דולר אשתקד. פרידמן מוסיף כי לאורמת יש כיום כושר ייצור ואגירת חשמל של כ-1 גיגוואט, והחברה צופה גידול של 50% ביכולת הייצור והאגירה תוך 3 שנים.

להערכת פרידמן, "הסביבה בשנים הקרובות צפויה להיות תומכת מאוד לחברה, ולתעשיית האנרגיה הירוקה בכלל. הנושא הסביבתי הינו כאמור אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום של המפלגה הדמוקרטית, אשר שולטת כיום בכל מוסדות השלטון בארה"ב -הבית הלבן ושני בתי הקונגרס. בזכות זאת, כל התעשייה צפויה לקבל דחיפה רגולטורית חזקה, בעיקר באמצעות תמריצי מס ויעדים פדראליים. עם זאת, יש לזכור כי בשל אופי השלטון בארה"ב, יעדי האנרגיה הם בעיקר יעדים מדינתיים.

"בקליפורניה ובנבאדה, שתי המדינות המרכזיות שבהן אורמת פעילה, קיימים יעדים ברורים, לפיהם עד סוף העשור הנוכחי 60% מהחשמל בקליפורניה ו-50% מהחשמל בנבאדה יופקו ממקורות מתחדשים (כיום בקליפורניה מדובר בכשליש מהיצור, בנבאדה מדובר בכרבע ממנו). הדבר צפוי להמשיך לעודד השקעות של החברות הן במקורות מתחדשים, בהם גם גיאותרמי וסולארי (תחומים בהם אורמת פעילה), והן בנושא אגירת אנרגיה משעות ייצור השיא (שעות היום בתחנות סולאריות, למשל) לשעות היום האחרות".

לעורך האנליזה אין עניין אישי בנושא. לבנק הפועלים בע"מ אין עניין אישי בנושא, מתן הייעוץ אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.