חברת המימון גמלא-הראל נדל"ן תנפיק לפי שווי של כחצי מיליארד שקל

החברה עוסקת בהעמדת מימון ליזמים בענף הבנייה, בעיקר לצורך השלמת ההון העצמי הנדרש לקבלת ליווי פיננסי לפרויקטים  • צפויה לגייס בהנפקה כ-200 מיליון שקל ועוד כ-200 מיליון שקל באג"ח שייסחרו ברצף מוסדיים

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

לרשימת המתארכת של חברות הפועלות להנפיק את מניותיהן בת"א מצטרפת חברת המימון החוץ בנקאי גמלא-הראל נדל"ן למגורים, שבשליטת היו"ר אפי שפיטלני ובשותפות עם קבוצת הביטוח והפיננסים הראל.

גמלא הראל, שנוסדה בשנת 2006 ונחשבת לאחת מהוותיקות בתחומה, "עוסקת בהעמדת מימון ליזמים בענף הבנייה, עיקרו לצורך השלמת ההון העצמי הנדרש ליזמים כאמור לשם קבלת ליווי פיננסי לפרויקטים בתחום הבנייה". מנכ"ל החברה הוא טל תפוחי.

על פי ההערכות, גמלא תפעל לגייס כ-200 מיליון שקל, לפי שווי חברה בטווח של 450-500 מיליון שקל "לפני הכסף", וכן תגייס עוד כ-200 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח שייסחרו ברצף מוסדיים.

אם תושלם הנפקתה כמתוכנן, בהובלת ווליו בייס, היא תצטרף לחברת המימון החוץ בנקאי מניף, שבשליטת מבטח שמיר בראשות מאיר שמיר, שגם היא עוסקת בתחום המימון בענף הבנייה. זו השלימה גיוס הון ראשוני של כ-200 מיליון שקל בבורסה בחודשים האחרונים, ונסחרת כיום בשווי של כ-760 מיליון שקל.

הבעלים ירכוש החזקות כלמוביל

טיוטת התשקיף הציבורית שפרסמה גמלא לקראת ההנפקה חושפת בין היתר, כי בחברה באמצעותה מחזיק שפיטלני בשליטה בה, שותפה עימו משפחת חרל"פ, בעלת חברת כלמוביל, יבואנית רכבי מרצדס, יונדאי, מיצובישי ועוד. בכפוף להשלמת ההנפקה ירכוש שפיטלני את מלוא החזקותיה של כלמוביל בחברה המשותפת, כך שהוא יהפוך לבעל השליטה היחיד בגמלא.

עוד עולה מטיוטת התשקיף, כי גמלא החליטה לחלק דיבידנד של 80 מיליון שקל לבעלי מניותיה הנוכחיים, טרם ההנפקה, וכן כי החברה מייעדת כ-27 מיליון שקל מתמורת ההנפקה לפירעון הלוואות בעלים, בעוד שיתרת התמורה מיועדת לשמש לפעילותה השוטפת.

יתרת תיק האשראי - כ-520 מיליון שקל

בסיכומה של 2020 הציגה גמלא צמיחה של קרוב ל-30% בהכנסותיה, ל-58 מיליון שקל, בזכות עלייה בהיקפי פעילותה ותשלומי הריבית לחברה, והרווח הנקי קפץ כמעט ב-40% והגיע ל-27 מיליון שקל. יתרת תיק האשראי של החברה עומדת על כ-520 מיליון שקל, עם 87 הלוואות פעילות ו-55 לקוחות פעילים.

כן מוסיפים בגמלא, כי "לחברה שיתוף פעולה עם הראל חברה לביטוח, לקבלת מעטפת מימון מלאה ליזמים, הכוללת העמדת החוב הבכיר על-ידי הראל ביטוח והלוואת הון עצמי באמצעות החברה". 

בין חברי דירקטוריון גמלא נמצא בנקאי ההשקעות דן טהורי, לשעבר מקורבו של נוחי דנקנר.

גמלא הראל

החברה פועלת בהעמדת מימון ליזמים בענף הבנייה ● הוקמה בשנת 2006 ● בעל השליטה בה הוא אפי שפיטלני, המשמש גם כיו"ר ● מנכ"ל החברה הוא טל תפוחי ● בשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של 58 מיליון שקל ורווח נקי בסך 27 מיליון שק