מוטורולה טענה לפגיעה בסודות מסחריים ומכרז הדור ה-5 בצה"ל עוכב

השבוע נחשף בגלובס כי בעקבות פנייה של מוטורולה סולושנס למשרד הביטחון, נמשכה הבקשה לקבלת מידע לקראת מכרז לרשת דור חמישי בצה"ל • החברה חוששת שהפרויקט החדש יבוסס גם על הרשת שהיא הקימה ויביא לחשיפת סודות מסחריים שלה

הדור ה-5 בסלולר / צילום: Shutterstock, Fit Ztudio
הדור ה-5 בסלולר / צילום: Shutterstock, Fit Ztudio

מוטורולה סולושנס דורשת לעכב ההליכים לקראת מכרז לדור החמישי בסלולר בצה"ל בטענה לפגיעה בסודותיה המסחריים, כך נודע לגלובס. כפי שנחשף בגלובס, בעקבות פנייה שלה למשרד הביטחון למינהל הרכש (מנה"ר) הוחלט במנה"ר לבחון את טענותיה ולכן ההליך עוכב לבירור.

מהפרטים שנודעו עולה כי מנה"ר הוציאו בקשה לקבלת מידע (RFI) לפני מכרז. היות ומדובר בחומר סודי, הבקשה עלתה באתר ב-8 לאפריל והמתעניינים אמורים היו לבוא ולאסוף את הבקשה בעצמם. ב-11 לחודש התקבלה הפניה ממוטורולה סולושנס שבה טענה להפרה של סודות מסחריים שלה, ככל הנראה לאחר שראתה את הבקשה. זאת מהחשש שהפרויקט החדש יבוסס גם על הרשת שהיא הקימה.

במשרד הביטחון החליטו להיענות לבקשה לעיכוב לפנים משורת הדין למרות שמדובר ב-RFI בלבד ולא במכרז עצמו. במשרד הביטחון לא מצאו טעם מדוע לא להיענות לבקשה של מוטורולה ולכן החליטו שיבדקו את טענותיה ובהתאם ימשיכו בתהליך.

על פי הערכות של גורמים שונים בשוק, המכתב של מוטורולה נועד לצמצם את מספר השחקנים שיוכלו להתמודד במכרז כך שרק שחקנים גדולים עם הסיווג המתאים יוכלו לקחת בו חלק.

מוטורולה הקימה את רשת הדור הרביעי בצה"ל כספק יחיד והיא נאבקת כדי להמשיך ולהיות ספק יחיד גם בפרויקט הדור החמישי. באגף התיקשוב שאמונים על הצד המקצועי של המכרז (ואילו מנה"ר על הצד העסקי) רואים בפרויקט הדור החמישי אירוע חשוב מאוד מבחינת צה"ל ומעוניינים למצוא את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים מהחברות המובילות בעולם במסגרת זו.

ממוטורולה סולושנס נמסר: "מוטורולה סולושנס איננה נוהגת להתייחס בפומבי לסוגיות הקשורות ללקוחותיה".