צים תפרע את מלוא החוב למחזיקי האג"ח שלה שנתיים לפני המועד

החברה תבצע פירעון מוקדם באג"ח הבלתי מובטחות מסדרות 1 ו-2 • סכום הקרן עומד על 349 מיליון דולר

אלי גליקמן
אלי גליקמן

חברת הספנות צים הודיעה היום על פירעון מוקדם של איגרות החוב של החברה, שמועד הפירעון שלהן הוא שנת 2023, בסכום קרן של 349 מיליון דולר. צים עדכנה שבכוונתה לבצע פדיון כפוי מלא (100%) של האג"ח הבלתי מובטחות מסדרות 1 ו-2. מועד הפירעון נקבע ל-21 ביוני. האג"ח נסחרות ברצף מוסדיים בת"א.

עיקר הסכום הוא למחזיקי סדרה A1, שבה סכום הקרן שטרם נפרע עומד על 215 מיליון דולר. החברה ביצעה לאחרונה פדיון חלקי של החוב לשתי סדרות אג"ח, בהיקף של 85.4 מיליון דולר. זאת, לאחר שבתחילת השנה צים הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק וגייסה סכום של 218 מיליון דולר. החברה נסחרת כיום בשווי 3.4 מיליארד דולר, לאחר עלייה של כמעט 100% במחיר המניה שלה מאז ההנפקה.

נזכיר, שלפני מספר שנים צים ביצעה שני הסדרי חוב גדולים - ב-2009 היא פרסה מחדש חוב של כ-7 מיליארד דולר, וב-2014 ביצעה "תספורת" של כ-50% לחוב של 3.4 מיליארד דולר, מתוכו 1.4 מיליארד שקל למחזיקי אג"ח בתל אביב.

מנכ"ל צים אלי גליקמן מסר: "אנו שמחים לבצע פדיון מלא של יתרת הקרן בסדרות האג"ח 1 ו-2 של החברה, בסך 349 מיליון דולר. הצלחתה של צים בהשגת אבן דרך חשובה זו, מוקדם מהצפוי ושנתיים קודם למועד הפירעון הנקוב של הסדרות, מדגישה את יתרונות אסטרטגיית ההובלה הימית הנישתית הגלובלית שלנו והמשך ייצור תזרים המזומנים החזק של החברה. הודות לאיתנות הפיננסית של החברה ולגישה המבודלת והמוכחת שלנו, ממשיכה צים להחזיק בעמדת שוק חזקה המאפשרת לה למנף את התנאים החיוביים בענף לטובת בעלי המניות של החברה".