מיורקה: נעצר בחשד לתקיפה אחרי שהדביק 22 אנשים בקורונה

הגבר שחלה בינואר וגילה תסמינים הסתיר את מחלתו, הלך לעבודה ולחדר כושר כרגיל והתעלם מהפצרות עובדים ומנהלים בשני המקומות ללכת הביתה ולבודד את עצמו עד לקבלת תוצאות הבדיקה • לפי הדיווחים, הוא אפילו השתעל בכוונה ללא מסכה בחלל המשרד, כשהוא אומר: "אני הולך להדביק את כולכם"

טיילת באי מיורקה / צילום: Associated Press, Joan Mateu
טיילת באי מיורקה / צילום: Associated Press, Joan Mateu

הרשויות באי הספרדי מיורקה עצרו לאחרונה אדם שהדביק 22 בני אדם במחלת הקורונה. הוא נעצר בחשד לתקיפה, אחרי שהלך לעבודה ולחדר כושר כרגיל למרות שהפגין סימנים של מחלת הקורונה, והתעלם מהפצרות עובדים ומנהלים בשני המקומות ללכת הביתה ולבודד את עצמו עד לקבלת תוצאות הבדיקה.

לפי הדיווחים בתקשורת האירופית, הגבר חלה בתחילת ינואר, והפגין תסמינים אופיינים לקורונה, כולל שיעול, במשך ימים ארוכים לפני שהלך להיבדק. למרות זאת, הוא הלך למשרד בו הוא עובד באופן רגיל, ו"הסתיר את מחלתו", לפי כתב האישום. הוא גם הלך לחדר הכושר בו הוא מתאמן באופן קבוע. למרות שעובדים שהיו לצדו ביקשו ממנו ללכת הביתה, או ללכת להיבדק, הוא התעלם מבקשתם. לפי הדיווחים הגבר סבל גם מחום גבוה.

לבסוף, הוא הלך להיבדק בבדיקת PCR, אך לא חיכה בבידוד לתוצאות כפי שדורשים הנהלים. במקום זאת, הוא שב לעבודה ולחדר הכושר יום אחרי בדיקתו, ולפי הדיווחים אפילו השתעל בכוונה ללא מסכה בחלל המשרד, כשהוא אומר: "אני הולך להדביק את כולכם". בסופו של אותו יום חזרה התוצאה מבדיקת ה-PCR, והתברר כי הוא חיובי לנגיף.

התנהגותו של הגבר, לפי הדיווחים, גרמה למיני-התפרצות בעיירה שבה התגורר במיורקה. חמישה מהעובדים אתו באותו משרד נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף. הם בתורם הדביקו כמה מבני משפחותיהם בנגיף. גם בחדר הכושר, אנשים שהיו בקשר ישיר עם הגבר החולה נדבקו וגם הדביקו בני משפחה. בסך הכל, דיווחה המשטרה, נדבקו כ-22 בני אדם מאותו אדם חולה. אף אחד מהם לא נדרש לאשפוז.