בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות: הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו לשיא

ג'י.פי מורגן צפוי להציע ללקוחות העושר הפרטיים שלו קרן להשקעות בביטקוין • המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות • בארגון אופ"ק מודאגים מהמצב בהודו, הצרכנית השלישית בגודלה בעולם של נפט

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל ברובו בעליות בהמשך למגמה החיובית שנרשמה ביום שישי. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.9%, מדד S&P 500 טיפס ב-0.2% ומנגד הדאו נחלש ב-0.2%. 

ליפט הודיעה על מכירת חטיבת הרכב האוטונומי לחברת הרכבים טויוטה תמורת 50 מיליון דולר.

טורקיה הודיעה על סגר מה-29 לאפריל בצל התפשטות נגיף הקורונה.

21:26

מניית אמזון  קופצת על רקע הדיווח כי צפוי להתבצע פיצול במניה. אמזון נסחרת במחיר של מעל ל-3,400 דולר למניה, כך שפיצול המניה יאפשר גם למשקיעים הקטנים לרכוש את המניה. אמזון תפרסם מאוחר יותר השבוע את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה.

לקראת שבוע עמוס דוחות כספיים, חברת טסלה צפויה לפרסם הלילה לאחר המסחר את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. 

20:20

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות בהובלת הנאסד"ק שמטפס ב-0.5%. הביטקוין מזנק ב-12% לרמה של כ-55 אלף דולר. שוק הקריפטו בכללותו מטפס הערב אחרי הירידות אתמול, וזאת בהמשך לדיווח כי ג'י.פי מורגן ישיק קרן השקעות בניהול אקטיבי בביטקוין.

18:35

שוק המטבעות הקריפטוגרפים נסחר בעליות בהובלת הריפל שמזנק בכ-20%, האית'ריום מטפס ב-12.5% והביטקוין עולה ב-11.5% לרמה של מעל ל-53 אלף דולר. הרקע לעליות מיוחס לדיווח של coindesk, ולפיו בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן צפוי להציע ללקוחות העושר הפרטיים שלו קרן להשקעות בביטקוין. לפי הדיווח, הבנק גייס את חברת השירותים הפיננסיים והטכנולוגיים NYDIG כספקית שירותי משמורת (custody).

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה הירוקה. מדד האקס הגרמני עלה ב-0.2%, הפוטסי והקאק עלו ב-0.4%.

בוול סטריט המדדים עולים בהובלת הראסל שמטפס ב-1.1%. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.1%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.25% והנאסד"ק מוסיף 0.6% לערכו.

בארגון אופ"ק מודאגים מירידה בביקושים עקב התפשטות הקורונה בהודו, הצרכנית השלישית בגודלה בעולם של נפט. הנוזל השחור מאבד 0.35% לרמה של 61.95 דולר לחבית. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות בהמשך לעליות שנרשמו ביום המסחר האחרון, אחרי שהמשקיעים עיכלו את ההודעה כי ממשל ביידן מבקש להעלות את המס על רווחי הון. 

מדד הנאסד"ק עולה ב-0.3%, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.2% ומדד S&P 500 עולה ב-0.2%.

באירופה המדדים עולים גם כן. הדאקס מוסיף 0.2%, הקאק עולה ב-0.34% והפוטסי מטפס ב-0.3%.

14:10

הביטקוין מתאושש ומזנק כעת בכ-8% לרמה של כ-53,500 דולר. באירופה מגמה מעורבת עם נטייה קלה לירידות. 

חברת גילת הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של מעל ל-3 מיליון דולר על ידי ספקית תקשורת Tier-1 באמריקה הלטינית שבחרה בגילת לספק קישוריות פס רחב באמצעות לוויין , בכדי לתמוך בגישור על הפער הדיגיטלי. 

12:12

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט פותחת היום את עונת הדוחות של החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט לרבעון הראשון של השנה, עם תוצאות חיוביות. החברה עקפה את תחזית האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח, והתקרבה לרף העליון של התחזית שמסרה בעצמה ברבעון הקודם. ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-508 מיליון דולר, צמיחה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הסתכם הרווח הנקי ב-211 מיליון דולר, גידול של 2.6% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה גדל בשיעור גבוה יותר של 8.5% ל-1.54 דולר, 4 סנטים מעל תחזיות האנליסטים. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות. 

לפי כלכלני ברקליס, סילביה ארדגנה ופרנקוס קבאו, הבנק המרכזי האירופי נהג באופן צפוי בשבוע שעבר בכך שלא שינה את מדיניותו. תשומת הלב של המשקיעים מופנית כעת לפגישת הבנק ביוני שם מצפים המשקיעים לראות את הרמזים להתאוששות כלכלית . לגארד הבהירה כי קצב ההרחבות הכמותיות יהיה תלוי בנתונים הכלכליים בלבד ולא בלוח זמנים כלשהוא.

יחד עם זאת, כלכלני ברקליס מצפים להרחבות כמותיות בהיקף גבוה בטווח הבינוני. הרמיזה המשמעותית ביותר לכך לפי כלכלני ברקליס היא בכך שהנשיאה הבהירה כי היקף המטרה לרכישות לרבעון השני עומד על סכום קרוב יותר להיקף ביולי 2020 - 85 מיליארד אירו מאשר לתוספת מובהקת להיקף בחודשים ינואר-פברואר השנה - 56 מיליארד אירו בממוצע. "אנו ממשיכים בציפייה שהבנק האירופי המרכזי ימשיך בתכנית רכישת הנכסים בהיקף גבוה עד 2022 וצופים כי ההרחבה הכמותית תגדל ב-700 מיליארד אירו נוספים עד לסוף השנה".

08:05

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית קלה, לקראת שבוע עמוס בדוחות כספיים חשובים של חברות מובילות בעולם. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

בהודו, שנלחמת בהתפשטות מגפת הקורונה שמפילה קורבנות רבים מדי יום במדינה, רושם מדד המניות המוביל עלייה של יותר מ-1%. 

השבוע, כאמור, יהיה שבוע עמוס בדוחות חשובים בוול סטריט. היום לאחר סיום המסחר תפרסם דוחות חברת טסלה. בהמשך השבוע יפרסמו תוצאות אפל, פייסבוק, מיקרוסופט, בואינג, וחברות רבות נוספות. 

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי הפד האמריקני ממשיך להציף את העולם בדולרים שהוא מדפיס, וגם בשבוע שבו ביידן מודיע על תכנון להכפיל את מס רווחי ההון לבעלי הכנסות גבוהות, מדדי המניות כמעט לא זזים. "מחירי הסחורות שבו לעלות בשבוע, ומחירי הנדל"ן בעולם לא עוצרים - כל אלו מעידים על אינפלציה. הוויכוח הוא יותר אם זה זמני או קבוע.

"הפד האמריקני לא שוקל tapering , זאת בניגוד לבנקים מרכזיים בשווקים המתעוררים שחלקם העלו ריבית על רקע מצב משברי (טורקיה וברזיל) וחלקם צפויים להתחיל להעלות לקראת סוף השנה, בעיקר מדינות דרום אמריקה. הדולר האמריקני נחלש מתחילת החודש בכ- 2.5% מול סל הדולר אינדקס", כותבים שם. 

הביטקוין מתאושש ונסחר כעת בעלייה של יותר מ-5% לרמה של כ-52,500 דולר. זאת לאחר שצנח במהלך סוף השבוע מתחת לרמת 50 אלף דולר.

הזהב נסחר בעלייה קלה לרמה של 1,781 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט יורד קלות ונסחר סביב 65.9 דולר לחבית.