למעלה מ-100 מיליארד שקל זרמו למשרד התחבורה בעשור החולף, אבל שום מענה משמעותי לא ניתן לבעיית הפקקים • כך הובילו כשלים בחיזוי, והתעלמות הדרג הממונה מהמלצות ומדוחות מבקר המדינה את ישראל לפלונטר תחבורתי • כתבה שלישית בסדרה • דובי בן גדליהו • לחצו כאן לכתבה המלאה
כדי להתגבר על הפקקים בכבישים חייבים לתמרץ את הנהגים, ע"י אגרות גודש, לזנוח את הרכב הפרטי • פרופ' עומר מואב • לחצו כאן לכתבה המלאה
חייבים להשקיע בחינוך כדי לייצר תרבות בה הפרט יתעדף צורת ניידות השמה בראש את טובת הכלל • האחריות למיגור הפקקים קודם כל חלה על הנהגים עצמם • ד"ר מישל אורן • לחצו כאן לכתבה המלאה
בעיית הפקקים והגודש מחייבת לחשוב בצורה יצירתית • עידוד השימוש בתחב"צ יחד עם שיפור השירות הוא צעד בכיוון • חייבים להשפיע על הנהגים כדי שיזנחו את הרכב • ד"ר גלית כהן-בלנקשטיין • לחצו כאן לכתבה המלאה
חייבים לשנות חשיבה ולהפיק לקחים ומסקנות משנת הקורונה לטובת צמצום הפקקים • כדי לעשות זאת עלינו להתמקד בשירותים מקוונים בלימודים, בקניות ובעבודה - במקום להעמיס על הכבישים • ד"ר עלית אופנהיים • לחצו כאן לכתבה המלאה
כדי להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, חכמה ונוחה עלינו לבזר את התכנון וההפעלה בתחום, מה שיצור תחרות שתועיל לכולם • כך, הציבור יקבל מגוון אפשרויות נסיעה ויוכל לבחור ביניהן, הספק ירוויח לפי מידת ההיענות שלו לצרכי הנוסעים והגודש בכבישים יפחת • ד"ר הודיה למפרט • לחצו כאן לכתבה המלאה
תושבי מטרופולין גוש דן, אבל לא רק הם, סובלים מפקקים ומגודש הפוגעים באיכות חייהם בצורה מהותית • אלא, שבגלל הבחירות התכופות וההסתכלות המערכתית רק עד לבחירות הבאות, הפוליטיקאים לא פועלים ברצינות כדי לשפר את התשתיות ולהקל על אזרחי המדינה • פרופ' ליאו ליידרמן • לחצו כאן לכתבה המלאה