פייסבוק וגוצ'י תובעות משתמש שמכר מוצרים מזויפים בזירות של הרשת החברתית

זו הפעם הראשונה שפייסבוק וגוצ'י משתפות פעולה ומנסות למגר את תופעת הזיופים • על פי הטענות, הנאשם פתח מספר חשבונות כדי לקדם מכירה של מוצרי גוצ'י מזויפים • "התביעה הזו מהווה איתות ברור לאלו המבקשים לפעול בצורה דומה ומבהירה שהתנהגות כזו לא תתקבל"

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק / צילום: Shutterstock

הרשת החברתית פייסבוק ומותג האופנה האיטלקי גוצ'י הגישו תביעה בבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה, ארה"ב, בגין הפרה של תנאי הקהילה של הרשת החברתית והפרה של זכויות הקניין הרוחני של גוצ'י. על פי התובעות, המשתמש פתח כמה חשבונות פייסבוק ואינסטגרם כדי למכור מוצרי גוצ'י מזויפים ובכך לפגוע בקניין הרוחני של מותג האופנה.

"כללי הקהילה של פייסבוק ואינסטגרם אוסרים על פגיעה בקניין רוחני - כולל מכירה או קידום של מוצרים מזויפים", כך נכתב בהודעה של פייסבוק. פייסבוק משתמשים באמצעים שונים כדי להתמודד עם מפירי קניין רוחני. "שיתוף הפעולה עם מותגים כמו גוצ'י הוא קריטי כדי לבצע פעילויות אכיפה ומאמצים רחבים יותר, כדי שפייסבוק תצליח להתמודד עם זיופים בזירה שלה. מערכת היחסים השיתופית בין פייסבוק לגוצ'י בנויה על מחויבות ומאמץ משותפים להילחם בקידום ומכירה של מוצרים מזויפים". זו הפעם הראשונה ששתי החברות תובעות יחד ופועלות בצורה הזו.

בהודעה גם נכתב כי "אנחנו פועלים כדי להבטיח שהזירות של פייסבוק יהיו בטוחות עברו אנשים ועסקים להתחבר, לשתף, לקנות ולמכור יחד. התביעה הזו מהווה איתות ברור לאלו המבקשים לפעול בצורה דומה ומבהירה שהתנהגות כזו לא תתקבל".