בעזרת הענן: מיקרוסופט דיווחה על הצמיחה החדה ביותר לרבעון מאז 2018

מיקרוסופט היכתה את התחזיות והציגה רווח למניה של 1.95 דולר והכנסות של 41.71 מיליארד דולר, זאת לעומת קונצנזוס האנליסטים שצפה רווח למניה של 1.76 דולרים והכנסות בסך 41.1 מיליארד דולר • ענקית הטק הציגה צמיחה של 19% לרבעון • המניה יורדת במסחר המאוחר

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה / צילום: Reuters, Fabrizio Bensch
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה / צילום: Reuters, Fabrizio Bensch

לאחר סיום המסחר בוול סטריט פרסמה מיקרוסופט את דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקאלי השלישי של 2021 שהסתיים בסוף מרץ. שנת הכספים של מיקרוסופט מסתיימת ביוני. מיקרוסופט היכתה את התחזיות והציגה רווח למניה של 1.95 דולר והכנסות של 41.71 מיליארד דולר. זאת לעומת קונצנזוס האנליסטים שצפה רווח למניה של 1.76 דולרים, הכנסות בסך 41.1 מיליארד דולר. מניית החברה יורדת בכ-3.5% במסחר המאוחר.

ברבעון המקביל אשתקד הרווח למניה עמד על 1.4 דולרים וההכנסות הסתכמו ב-35 מיליארד דולר.

יצרנית התוכנה והחומרה דיווחה על צמיחה של 19% לרבעון הנוכחי, שהסתיים ב-31 במרץ. מדובר בצמיחה הרבעונית הגבוהה ביותר של מיקרוסופט מאז שנת 2018.

כמו ענקיות טכנולוגיה אחרות, מיקרוסופט הגיעה להישגים בעיקר בזכות התפרצות מגפת הקורונה שהכריעה חלקים נרחבים מכלכלת העולם. הניסיון של עסקים רבים להתנהל במודל עבודה היברידי, בחלקו מהבית, הקפיצה את הביקוש למחשוב מבוסס ענן ועובדים וסטודנטים חטפו מהמדפים מכשירים כמו מחשבים ניידים וטאבלטים.

מנוע הצמיחה הגדול ביותר של ענקית הטק והמרכיב העיקרי בעסקיה ששימש כמנוע צמיחה לדחיפת שווי החברה לקרוב ל-2 טריליון דולר הוא חטיבת אז'ור (Azure) - חטיבת מחשוב הענן של מיקרוסופט. ההכנסות מאז'ור צמחו ב-50%, בעוד אנליסטים צפו האטה בגידול בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בה הן זינקו ב-58.2%, אך עדיין לצמוח בשיעור מרשים של כ-46% ולהסתכם ב-7.7 מיליארד דולר. נזכיר כי מיקרוסופט אינה מדווחת על הכנסות חטיבת אז'ור בדולרים.

גם מכירות חטיבת הגיימינג של החברה דחפו את מיקרוסופט קדימה, אם כי מחסור השבבים הגלובלי הגביל את שיווק סדרות ה-Xbox החדשות שלה.

מניית מיקרוסופט עלתה בשנה האחרונה בכ-54%.