הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים מתגייסת לסייע להודו להתמודד עם משבר הקורונה

הקמפיין הוכרז בעקבות התגברות המגפה בהודו ונתונים קשים של יותר מ-300 אלף נדבקי קורונה וכ-3,000 מתים ביום •  גם בורסת היהלומים הישראלית תצטרף ליוזמה ותגייס תרומות לרכישת תרופות וציוד רפואי חיוני

צוות רפואי עובר בין החולים במרכז בידוד בניו דלהי. הצוותים הרפואיים קורסים תחת עומס החולים ברחבי המדינה / צילום: Associated Press, Manish Swarup
צוות רפואי עובר בין החולים במרכז בידוד בניו דלהי. הצוותים הרפואיים קורסים תחת עומס החולים ברחבי המדינה / צילום: Associated Press, Manish Swarup

הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), פותחת בקמפיין תרומות שיסיע להודו בהתמודדות עם משבר הקורונה. גם בורסת היהלומים הישראלית תצטרף ליוזמה ותגייס תרומות לרכישת תרופות וציוד רפואי חיוני.

הקמפיין הוכרז בעקבות התגברות המגפה בהודו ונתונים קשים של יותר מ-300 אלף נדבקי קורונה וכ-3,000 מתים ביום. תרומות הקמפיין הבינלאומי נועדו לרכישת תרופות וציוד רפואי חיוני הנחוצים נואשות לבתי החולים בערים סוראט ומומביי.

כחלק מגיוס הכספים השיקה הפדרציה העולמית אתר אינטרנט ייעודי לתרומות דרכו יכולים חברי בורסות ברחבי העולם לתרום. במקביל, העבירה הפדרציה פניות אישיות למנהיגי התעשייה במטרה לגייס כמה שיותר תורמים לקמפיין.

נשיא ה-WFDB, הישראלי יורם דבש אמר כי "תעשיית היהלומים והתכשיטים הבינלאומית היא משפחה המורכבת מחברים מרחבי העולם, שרבים מהם גרים או שמקורם בהודו. כבני משפחה זו, מחובתנו להתגייס יחד כל הבורסות ומנהיגי התעשייה בעולם ולעזור לאחינו ההודים בימים אלו בהם הודו מתמודדת עם ממדי ענק של מגפת הקורונה".

נשיא בורסת היהלומים הישראלית בועז מולדבסקי, הוסיף כי "כולנו מודעים למצב הקשה העומד בפני הודו במאבק בנגיף הקורונה. המגפה משתוללת ולמערכת הבריאות ההודית יש חסר עצום בציוד ואספקה חיונית.

"תעשיית היהלומים היא קהילה אחת, ולכן אנחנו לא משאירים את הבורסה בהודו לבד. אם אנחנו יכולים לעזור במהלך התקופה הקשה הזו, אז נעשה כל שנדרש על מנת לעזור להם להתמודד עם המצב. עד כה ניכרת היענות גבוהה של היהלומנים הישראליים, בייחוד ביוזמות למשלוחי בלוני חמצן ומכונות הנשמה להודו".