שלדור נבחרה לחברת הייעוץ לצוות הבינשמרדי בנושא אנטנות סלולריות

הצוות ממשרד התקשורת, האוצר, הגנת הסביבה והפנים, שכר את שלדור כדי להציג דוגמאות כיצד מקימים אנטנות סלולריות ברחבי העולם • ישראל תידרש לאתרים סלולריים חדשים כחלק מההתקדמות לדור החמישי

לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ
לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית משרד התקשורת / צילום: רפי קוץ

חברת הייעוץ שלדור נבחרה לשמש כחברת הייעוץ שתלווה את הצוות הבינמשרדי שמוביל משרד התקשורת בנושא ההקלות בבניית אתרים סלולריים. שלדור תכין עבור הצוות את העבודה ההשוואתית מול מדינות שונות בעולם, שממנה תנסה הוועדה לקבל רעיונות כיצד להקל על החברות הסלולריות בבניית אתרים. בראש הצוות עומדת מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין. שותפים בצוות נציגים ממשרד הפנים וממשרד הגנת הסביבה ומשרד האוצר.

אתרים סלולריים חדשים הם כורח המציאות לנוכח הצורך בכניסה של שירותים חדשים והרחבת הכיסוי ושיפור הקליטה ברחבי הארץ בדור החמישי. במשרד התקשורת מודאגים מהקושי להקים אתרים ומבינים שבלי הקלה בחוקי התכנון והבנייה וההיתרים, המפעילים לא יוכלו לעמוד בדרישות הפריסה.

המפעילים מבקשים מהוועדה שינויי חקיקה שיקלו עליהם. לדבריהם, בחוק התכנון והבנייה נדרש שינוי, כך שבנוסף להגדרה של מתקני תקשורת לצורכי שידורי טלוויזיה ספרתית, יתווספו מתקני קליטה ושידור סלולרי. לדבריהם, הכללת מתקני סלולר תחת ההגדרה של תשתיות לאומיות תאפשר ליו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות לדון בבקשות אלה, מה שיקצר את ההליך במסגרת של רישוי מהיר.

בנוסף קוראים המפעילים לשנות את התקנות בנוגע להגדרות של מתקני גישה אלחוטיים. כיום ישנן מגבלות בנושא מתקני הגישה החלים על כל מפעיל ומפעיל. בנוסף, ההגדרה לעניין מתקן גישה כפי שהיא קיימת היום אינה לוקחת בחשבון שמתקני הגישה החדשים שאותם חייבים המפעילים לטובת הדור החמישי בסלולר, שונים בגודלם ממתקני הגישה שמוגדרים בחוק, ולכן ההגדרה חייבת להשתנות. ההגדרה קובעת גודל מתקן גישה ישן של 80 ס"מ, בעוד מתקני הגישה החדשים הם בגודל של 100 ס"מ. התיקון יאפשר הקמה של מתקני גישה בפטור מהיתר.