הכנסת צפויה לאשר: מה-3 במאי בידוד לכל החוזרים משבע מדינות, כולל מחוסנים

בימים האחרונים ניסה משרד הבריאות להביא לאישור הממשלה את בקשתו להקשיח את המדיניות לגבי החוזרים מחו"ל אלא שהנושא כלל לא עלה לדיון בישיבות הממשלה האחרונות • עתה חתם מנכ"ל משרד הבריאות על צו אותו תצטרך לאשר הכנסת

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי / צילום: ברזילי
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי / צילום: ברזילי

מה-3 במאי כל החוזרים משבע המדינות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה יחויבו להיכנס לבידוד, כך גם מחוסנים ומחלימים. כך קבע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי שחתם על תיקון לצו בריאות העם, הצו דרוש אישור כנסת אלא שמסתמן שהחלטה זו תעבור. משך הבידוד הוא 14 ימים שניתן לקצר ל-10 ימי בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה.

יצוין כי מי שמגיע בטיסות קונקשן ושהה פחות מ-12 שעות במדינות הללו (בשדה התעופה) לא יהיה מחויב בבידוד במידה והוא מחוסן או מחלים.

בימים האחרונים ניסה משרד הבריאות להביא לאישור הממשלה את בקשתו להקשיח את המדיניות לגבי החוזרים מחו"ל משבע המדינות שהוגדרו כבעלות סיכון גבוה לתחלואה. אלא שהנושא כלל לא עלה לדיון בישיבות הממשלה האחרונות וכך בימים בללו מי שנחת מהמדינות הללו והוא מחוסן או מחלים היה פטור מבידוד. יצוין כי גם כוונת המשרד להתחיל במעקב אחר מי שמחויב בבידוד באמצעות צמידים אלקטרונים לא נכנס עד כה לתוקף.

בצו הבריאות מנומק כי לצד הישג שיעורי ההתחסנות והשגת שליטה על המגפה הוואריאנטים שעשויים להיכנס מחו"ל ממשיכים להוות סיכון משמעותי לבריאות הציבור בישראל. על כן גובש מתווה להערכת מדינות שמהן נשקף סיכון גבוה במיוחד לייבוא תחלואה. נתונים שמציג המשרד הם כי בחודש האחרון 121 מתוך 80 אלף חוזרים מחו"ל בחודש האחרון נמצאו מאומתים בטווח של עד 10 ימים מהנחיתה. 55% מהם חזרו מהמדינות שהוגדרו בסיכון גבוה. עוד מפרסם המשרד כי 61% מהחולים המאומתים בקרב כלל החוזרים מחו"ל מתגלים בבדיקה הראשונה בעת הנחיתה והשאר בטווח של 10 ימים.