צפון קוריאה תוקפת את ביידן: זו הייתה שגיאה גדולה להגיד שאנחנו איום חמור

נשיא ארה"ב אמר בנאומו הראשון בקונגרס בשבוע שעבר כי צפון קוריאה ואיראן מהוות "איום חמור על ביטחונם של ארה"ב והעולם" • בתגובה אמר בכיר במשרד החוץ הצפון קוריאני כי הדיבורים על דיפלומטיה הם רק הסוואה לפעולות העוינות של ארה"ב

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און / צילום: Reuters, KCNA
שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און / צילום: Reuters, KCNA

"זו הייתה שגיאה גדולה" - צפון קוריאה מגיבה בזעם על דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי היא ואיראן מהוות "איום חמור על ביטחונם של ארה"ב והעולם" בנאומו הראשון בקונגרס בשבוע שעבר.

ביידן הוסיף עוד בנאומו כי הוא מבטיח לפעול במשותף עם בעלות הברית של אמריקה כדי טפל בבעיות אלו באמצעות "דיפלומטיה והרתעה חמורה".

בתגובה אמר היום (א'), קוואן ג'ונג גאן, בכיר במשרד החוץ בצפון קוריאה כי הדיבורים על דיפלומטיה הם רק הסוואה לפעולות העוינות של ארה"ב. "הצהרת ביידן משקפת בבירור את כוונתו להמשיך לאכוף את אותה מדיניות עוינת כלפינו, כפי שהייתה במשך למעלה מחצי מאה", כך על פי סוכנות הידיעות המרכזית של צפון קוריאה, KCNA.

קוואן ג'ונג גאן הוסיף כי ביידן "ביצע שגיאה גדולה" שלא מבינה את התפיסה של צפון קוריאה בימים אלה.

קוואן ג'ונג גאן הוסיף איום מרומז: "כעת, לאחר שהתבהרה המדינות של של ארה"ב כלפי צפון קוריאה, אנו נאלץ לבצע צעדי פעולה בתגובה, ובחלוף הזמן ארה"ב תמצא את עצמה במצב חמור מאוד". קוואן לא היה ספציפי בנוגע לצעדים שמדינתו מתכוונת או עלולה לנקוט.

דובר נוסף, אנונימי, של משרד החוץ הצפון קוריאני אמר לסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA כי ארה"ב "העליבה את כבודה של הנהגת צפון קוריאה בביקורת על מצב זכויות האדם במדינה".

במהלך הקנדציה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, הוא נפגש עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, מספר פעמים. כל פעם הוא טען כי התקדם משמעותית אלא שמעולם לא הושגה שום הסכם.

עד כה, ולמרות הציפיות במפגשים הראשונים בין שני המנהיגים, צפון קוריאה לא הסכימה לוותר על הנשק הגרעיני שלה, שהיא רואה בו נדרש להגנתה. על אחת כמה וכמה כאשר אין הקלה בסנקציות שהמערב השית על המדינה בעבר.

מנגד, ארה"ב רצתה לראות את קים ג'ונג און עושה כמה צעדים לנטרול האיום הגרעיני לפני שהיא מתחייבת להקל על הסנקציות. עקב, ההפסקה במו"מ שהתנהל בין שתי המדינות, צפון קוריאה עשתה כמה תרגילים צבאיים-יחצניים בשנה וחצי האחרונות, כולל מצעדים צבאיים שבהם הוצגו טילי ענק בעלי יכולת נשיאה של ראשים גרעיניים וכן ניסויים פומביים למדי בירי טילים.