יזם הנדל"ן העולה איציק ברוך נחשף: מקים אלפי יחידות דיור, בעיקר במרכז הארץ

קבוצת יובלים השקעות, העוסקת בייזום ובנייה של פרויקטים בדרך של התחדשות עירונית, פועלת לגייס 100 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח • חלק משמעותי מכספי ההנפקה מיועדים להשלמת הון עצמי הנדרש בפרויקט פינוי-בינוי באור יהודה

איציק ברוך , יובלים / צילום: כפיר זיו
איציק ברוך , יובלים / צילום: כפיר זיו

כשלוש שנים לאחר שיזם הנדל"ן איציק ברוך הביא לבורסה בת"א את חברת הבנייה למגורים רמות בעיר, באמצעות הנפקת אג"ח, הוא מקדם כעת מהלך דומה עבור בעלת השליטה בה (בשרשור), קבוצת יובלים השקעות, המבקשת לגייס 70-100 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב.

קבוצת יובלים השקעות, שהתאגדה בשנת 2011, עוסקת בתחום הנדל"ן היזמי בישראל, בעיקר בייזום ובנייה של פרויקטים בדרך של התחדשות עירונית. ברוך, 49, מכהן כמנכ"ל וכיו"ר החברה.  

על פי הפרטים שמציינת החברה המנפיקה אג"ח, כיום היא בעלת זכויות ב-5 פרויקטים המסווגים כפרויקטים בהקמה ותכנון, ובמסגרתם מתוכננות קרוב ל-1,000 דירות. כן בידיה גם כ-10 פרויקטים המסווגים כעתודות קרקע, במסגרתם מתוכננות יותר מ-2,800 דירות, וכן שטחי מסחר ומשרדים.

לא הכירה בהכנסות ב-2019-2020

איציק ברוך, לפי המצגת שפרסמה החברה מנפיקת האג"ח, החל לפעול בשוק הנדל"ן המקומי בשנת 2000 באמצעות חברת א.ב יובלים (החברה האם של קבוצת יובלים השקעות) שעד היום הקימה ומקימה כ-1,300 דירות וכ-34 אלף מ"ר משרדים ומסחר, בנוסף לתכנון של יותר מ-5,000 דירות וכ-350 אלף שטחי משרדים ומסחר.

את הפרויקטים שלה, שהוקמו בין היתר בת"א, רעננה, רמת השרון, נס ציונה ואשדוד,  מבצעת יובלים "באמצעות חברות הביצוע המובילות בארץ" דוגמת תדהר, אלקטרה, עץ השקד ועוד.

קבוצת יובלים השקעות מגיעה לבורסה לאחר שבשנתיים האחרונות לא הציגה הכנסות, וזאת משום שהחברה "טרם החלה בביצוע הפרויקטים ולא מכרה דירות, ועל-כן טרם החלה להכיר בהכנסות בשנים 2020 ו-2019", נכתב. אולם חלקה ברווחי חברה כלולה בשנה שעברה הגיעו לכ-10 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-7.5 מיליון שקל. זאת אחרי רווחים מחברות כלולות של קרוב ל-3.5 מיליון שקל ב-2019 ורווח נקי של קרוב ל-2.5 מיליון שקל בסיכום אותה שנה.

הונה העצמי של החברה בסיכומה של 2020 עמד על כ-52 מיליון שקל, והיא הציגה התחייבויות שוטפות של כ-7 מיליון שקל, כשבקופתה מזומנים בשווי של כ-2.5 מיליון שקל.

תשלם דמי ניהול בסך 300 אלף שקל בחודש

חלק משמעותי מכספי ההנפקה מייעדת יובלים השקעות להשלמת הון עצמי הנדרש בפרויקט פינוי-בינוי שלה באור יהודה (מתחם הכלנית שלב א'), והיתרה למימון פעילותה השוטפת, לרבות בדרך של העמדת הלוואות בעלים לחברות הקבוצה ולתשלומי דמי ניהול לחברה של ברוך (א.ב יובלים).

הסכם הניהול, שנקבע בחודשים האחרונים על רקע שינוי מבני, קובע בין היתר כי החברה המונפקת תקבל שירותי ניהול מלאים מכ-25 עובדים, בהם שירותי מנכ"ל, ניהול כספים, הנדסה, שיווק ומכירות, ויתר השירותים הנדרשים לקידום פרויקטים - עבור תשלום חודשי בסך 300 אלף שקל ותמורה של 2.2% מסך עלויות פרויקט עבורו החברה מקבלת שירותים. ב-2020 התשלומים לחברה של ברוך הסתכמו בכ-840 אלף שקל.

פרויקט של יובלים באור יהודה / צילום: מצגת החברה
 פרויקט של יובלים באור יהודה / צילום: מצגת החברה

קבוצת יובלים השקעות, החברה המונפקת, "מהווה את זרוע ההשקעות של יובלים בתחום ההתחדשות העירונית", ולפי הנתונים שמציגה החברה, היא "בין הבודדות שהוציאו לפועל ומסרו דירות במיזמי פינוי בינוי רחבי היקף". זאת אחרי שבאמצעות חברת רמות בעיר סיימה הקמת שני מגדלים במסגרת פרויקט פינוי בינוי ברמת השרון, עם קרוב ל-600 דירות.

רמות בעיר, שבה מחזיק ברוך יחד עם שותפו ישראל לוי, נסחרת כיום בבורסה באמצעות אג"ח בהיקף של פחות מ-20 מיליון שקל, אחרי שבחודש פברואר האחרון הודיעה על ביצוע פידיון מוקדם של עיקר (כ-82%) יתרת החוב, בסכום של יותר מ-90 מיליון שקל. מועד הפידיון האחרון של הסדרה הוא בסוף שנה זו.

יובלים השקעות

עוסקת בנדל"ן יזמי בישראל, בעיקר בייזום ובניית פרויקטים בדרך של התחדשות עירונית ● בעלי החברה הוא איציק ברוך ● פעילותה כוללת: 5 פרויקטים בהקמה ובתכנון, עם קרוב ל-1,000 דירות; 10 פרויקטים כעתודות קרקע, עם יותר מ-2,800 דירות, ושטחי מסחר ומשרדים