ניסיון פריצה חריג למאגר עסקאות הנדל"ן של רשות המסים

באתר כלולות רוב עסקאות הנדל"ן המבוצעות בישראל, והוא נחשב לפופולרי מאוד בקרב שמאים, אנשי אקדמיה וחברות שעוסקות בניתוחים נתונים • לגלובס נודע כי מדובר בניסיון חדירה לאתר ועריכת מניפולציה כלשהי בנתונים של גוף כלשהו שמנסה לעבוד על בסיס גדול של נתונים

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אתר עסקאות הנדל"ן של רשות המסים נסגר הבוקר (ג') לשימוש בעקבות ניסיון פריצה. מהרשות מוסרים כי אין פגיעה בנתוני העסקאות, ובשלב זה פועלים אנשיה לאבטח את האתר.

באתר כלולות רוב עסקאות הנדל"ן המבוצעות בישראל ומדווחות לרשות, והוא נחשב לפופולרי מאוד בקרב שמאים, מתווכים, אנשי אקדמיה, עיתונות, וגם חברות שעוסקות בניתוחים נתונים (ובראשן madlan ו-yad2). הכניסה אליו הייתה חופשית, ואולם מאתמול בערב הוא נסגר אך ורק לשימוש לקוחות רשומים, וזאת כאמור כתוצאה ממה שמכנים ברשות "ניסיון לשימוש בלתי תקין".

"משיקולי אבטחה נאלצנו זמנית אתמול לחסום את הגישה החופשית למערכת וניתן לקבל מידע רק לאחר מעבר בתהליך ההזדהות באתר. חשוב לחדד שלמרות תהליך ההזדהות בכניסה, לא נשמרים נתוני החיפוש", נמסר מרשות המסים.

לגלובס נודע כי מדובר בניסיון חדירה לאתר ועריכת מניפולציה כלשהי בנתונים, יתכן שעל רקע מסחרי, של גוף כלשהו שמנסה לעבוד על בסיס גדול של נתונים ולעקוף את נוהל הסיסמאות הנדרש מהאתר על כל חיפוש. ברשות לא סבורים בשלב זה כי מדובר בניסיון תקיפת סייבר.

מרשות המסים נמסר כי אנשיה פועלים לפתור את הבעיה בהקדם ומקווים לפתוח את האתר שוב לגישה פתוחה עוד השבוע.