בדרך ל-SPAC: חברת הפינטק פיוניר בשת"פ עם eBay

במסגרת שיתוף הפעולה המוכרים ב-eBay במדינות נבחרות יוכלו לקבל תשלום עבור המכירות שלהם דרך פלטפורמת התשלומים של פיוניר

סקוט גליט, מנכ"ל פיוניר העולמית / צילום: תומי הרפז
סקוט גליט, מנכ"ל פיוניר העולמית / צילום: תומי הרפז

מספר חברות ישראליות מתחומי הטכנולוגיה השונים נמצאות כיום בתהליך לקראת מיזוג לחברות SPAC - חברות ללא פעילות שגייסו כסף מהציבור במטרה לרכוש חברה קיימת תוך פרק זמן מוגדר. כשיושלמו המיזוגים, יהפכו אותן חברות לחברות ציבוריות בוול סטריט.

אחת מהן היא חברת הפינטק פיוניר (Payoneer) שלפני שלושה חודשים הודיעה על מיזוג לחברת FTAC Olympus Acquisition Corp של אשת העסקים בטסי כהן, לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2021.

בינתיים, פיוניר מודיעה היום על שיתוף פעולה עם eBay, אתר המסחר המקוון, שבמסגרתו המוכרים ב-eBay במדינות נבחרות יוכלו לקבל תשלום עבור המכירות שלהם דרך פלטפורמת התשלומים של פיוניר.

לפי הודעת פיוניר, מוכרי eBay יוכלו ליהנות בעזרתה מגישה מהירה להכנסותיהם מהמכירות, גמישות בניהול תשלומים במטבעות שונים ויכולת להתרחב ולמכור במגוון אתרי eBay בקלות. הפעילות החלה בקרב מוכרים בסין וצפויה להתרחב בהמשך למדינות נוספות.

"אנו גאים לשתף פעולה עם eBay, חלוצה אמיתית וענקית בעולם המסחר המקוון", אמר סקוט גליט, מנכ"ל פיוניר. "מטרתם ליצור אזור מסחר דיגיטלי יעיל ומודרני שמפשט את המסחר הגלובלי, חשובה מהותית לנו וללקוחותינו. המשימה שלנו כפלטפורמה שמאפשרת מסחר, היא לעבוד עם מוכרים בכל פלטפורמה שבה הם מבצעים עסקאות. אנו מצפים לעבוד עם eBay כדי לספק את החוויה הטובה ביותר למוכרים בכל רחבי העולם".

בתוך כך, בהשלמת המיזוג של חברה אחרת ל-SPAC צפוי עיכוב מסוים. לפי דיווח של ION Acquisition Corp, חברת ה-SPAC של יונתן קולבר וגלעד שני הממזגת לתוכה את חברת המלצות התוכן טאבולה של אדם סינגולדה, המיזוג יושלם עד לתאריך 9 ביולי, במקום 25 ביוני. טאבולה העבירה לפני מספר ימים את מסמך הרישום שלה ל-SEC (רשות ניי"ע של ארה"ב) ובו דיווחה בין היתר כי נפתחה חקירה פלילית של רשות ההגבלים בארה"ב, הנוגעת לגיוסי עובדים בתעשייה שבה טאבולה פועלת. טאבולה ציינה שהיא משתפת פעולה עם הרשות וסבורה שהיא לא הפרה כל חוק.