הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: סייברוואן זינקה ב-15%, ביולייט ב-30%

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עלה ב-1.3% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל • מלם תים הודיעה על רכישת פעילות חברת פולאר טכנולוגיות • חברת הביטוח הראל תרכוש את שירביט תמורת 100 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:26

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עלה ב-1.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו מניות אודיוקודס, ביולייט , אקוואריוס, מקס סטוק, עזריאלי ואלוני חץ.

15:25

מתחזקות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.8% ומדד ת"א 90 עולה כעת ב-1.6%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1 מיליארד שקל.

עליות בולטות רושמות סייברוואן , ביוליין, אייסקיור מדיקל , מיקרונט ואירודרום. 

סייברוואן צפויה לבחור בקרוב בנק השקעות שילווה אותה להנפקה או למיזוג עם חברת SPAC , כך שבסיום התהליך מנייתה תיסחר במקביל בנאסד"ק ובת"א. השווי המינימלי המבוקש במיזוג ל-SPAC הוא 120 מיליון דולר - כך שאם התהליך יסתיים בהצלחה צפויה הצפת ערך משמעותית, משום שכיום שווי השוק של סייברוואן בתל אביב עומד על 221 מיליון שקל (כ-68 מיליון דולר), וזאת לאחר עלייה של 69% במחיר המניה מאז שהונפקה לראשונה לפני כשנה.

13:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בדומה לסנטימנט החיובי מעבר לים, לאחר שאפקט ילן התפוגג והחוזים העתידיים בניו יורק מצביעים על ריבאונד אחרי הירידות אתמול.

10:40

חברת הביטוח הראל  תרכוש את שירביט תמורת 100 מיליון שקל. המגעים בין חברת הביטוח בבעלותו יאיר המבורגר לבין שירביט נמצאים בשלבים הסופיים. 

ביוליין  מזנקת בחדות לאחר שתרופת הדגל שלה - Motixfortide עמדה ביעדים במסגרת שלב 3 של הניסוי הקליני. החברה מתמקדת בתחום הסרטן ומתכוונת להגיש את התרופה לאישור במחצית הראשונה של השנה הבאה. 

המיזוגים והרכישות בענף ה-IT המקומי נמשכים. מלם תים  הודיעה היום על רכישת פעילות חברת פולאר טכנולוגיות, שנותנת שירותים בסביבת הענן הציבורי של Microsoft Azure. היקף הרכישה מוערך במיליוני שקלים. ממני לביא, מנכ"ל החברה הנרכשת, ישמש כמוביל תחום Azure במלם תים.

10:00

המסחר בבורסה נפתח בעליות על רקע ההבהרות מעבר לים לדברים של שרת האוצר האמריקאית, ולפיהן אין בכוונתה לאותת על שינוי מדיניות הריבית בארה"ב.

מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.25% ומדד הבנקים עולה ב-0.5%.

דלק עולה ב-2.8%, פתאל מטפסת ב-1.3%, גלילאו טק עולה ב-8%.

שוהם ביזנס  העוסקת באשראי חוץ בנקאי ונמצאת בשליטתו של אלי נידם (34.4%) חתמה על הסכם עם חברת פינטק אמריקאית, המספקת מימון קצר טווח ליבואנים בארה"ב, במסגרתו תעמיד שוהם ללקוחות החברה האמריקאית קו אשראי (revolving credit facility) בסכום של עד 70 מיליון דולר ארה"ב, באופן שבו שוהם תממן את הפעילות מול היבואנים בפיזור גדול כך שכל לקוח מקבל מסגרת מבוטחת של 10-50 אלף דולר. 

1. צפי לירידות בבורסה בת"א בפתיחה

המסחר בתל אבי צפוי להיפתח בצל הנעילה הצורמת אמש בוול סטריט, כאשר המדדים איבדו גובה בצל הרמזים של שרת האוצר ג'נט ילן לגבי שינוי אפשרי של מדיניות הריבית. הנאסד"ק שאיבד במהלך המסחר כבר 2.8% ננעל בירידות של 1.88%, הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי ומדד S&P 500 ירד ב-0.7%. 

2. רמזים לשינוי מדיניות בארה"ב?

שרת האוצר ג'נט ילן אמרה אתמול כי "יכול להיות שהריביות יצטרכו לעלות מעט כדי לוודא שהכלכלה שלנו לא תתחמם יתר על המידה" , ובשוק המניות לא אהבו בלשון המעטה את ההתייחסות של שרת האוצר שאולי שכחה שהיא כבר לא יו"ר הפד, ורמזה כי הריבית תעלה, מה שמנוגד ב-180 מעלות למדיניות המרחיבה של הבנק המרכזי כיום. מאוחר יותר בלילה ילן הבהירה כי היא לא חוזה את הריבית ולא היתה לה כוונה לפגוע בעצמאות הפד.

3. הדואליות יכבידו

המניות הדואליות חוזרות עם פער שלילי של 0.4% על ת"א 35. טבע חוזרת עם פער שלילי של 3.3%, לייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של 1.6%, אלביט מערכות חוזרת עם פער שלילי של 0.4%.

4. בנק לאומי שוקל למכור את לאומי ארה"ב תמורת כמיליארד דולר 

בנק לאומי שוקל למכור את לאומי ארה"ב תמורת כמיליארד דולר, כך פורסם אמש ב"בלומברג". כך, לפי "בלומברג", יועץ שעובד עם הבנק מחפש חלופות להחזקה של הפעילות בארה"ב, בין היתר, באמצעות מכירה או הנפקה של מניות הבנק בארצות הברית. לדברי גורמים המעורים במתרחש שדיברו עם בלומברג טרם התקבלה החלטה, אך ידוע כי בנק לאומי בוחן כל העת חלופות בשוק ההון העולמי להמשך פעילות הזרוע האמריקאית שלו.

5. מגמה מעורבת באסיה; החוזים ירוקים

מדד הניקיי היפני מאבד 0.8%, הבורסה בשנחאי יורדת בשיעור דומה, מנגד הונג קונד ללא שינוי, ומדד אסיה דאו עולה ב-0.4%. החוזים העתידיים מטפסים בשעה זו בכ-0.3% אחרי הירידות אתמול.