דוח פינטק | פודקאסט

כבר לא למקצוענים בלבד: האם סופו של מקצוע ייעוץ ההשקעות קרב?

בעבר שוק ההון היה פתוח למקצוענים בלבד, אבל עם פרוץ המהפכה הדיגיטלית המצב משתנה • האם סופו של מקצוע ייעוץ ההשקעות קרב, וכל אחד יכול להשקיע? • האזינו

שירלי שהם-קלייחן, מנהלת תחום דיגיטל וחדשנות בקבוצת הבינלאומי / צילום: יח"צ
שירלי שהם-קלייחן, מנהלת תחום דיגיטל וחדשנות בקבוצת הבינלאומי / צילום: יח"צ

לאורך מאות שנים שוק ההון היה מעין מועדון סגור של מקצוענים בלבד. אולם במהלך השנים האחרונות קרו שני דברים מרכזיים: הריבית צנחה לשפל חסר תקדים, והמהפכה הדיגיטלית הפכה את הכל ליותר פשוט.

שינויים אלו מעמידים בסכנה את קיומם של מקצועות שוק הון ותיקים, כדוגמת יועצי משקיעים. הרי בשביל מה לשלם לאדם שיעניק עצות, אם יש לי אפליקציה שמעדכנת אותי דקה אחר דקה בהתפתחויות בשוק ההון. "המציאות בימינו מאופיינת באפשרויות היברידיות מבחינה טכנולוגית", אומרת שירלי שהם קליין, מנהלת תחום דיגיטל וחדשנות בקבוצת הבינלאומי בראיון לפודקאסט דוח פינטק  בהנחיית ד"ר אושי שהם-קראוס. "השוק נותן מענה לאוכלוסיות שרוצות להיעזר ביועץ ההשקעות ועד לטייסים אוטומטיים, כך שבשנים הקרובות המקצוע לא ייעלם, אך יצטמצם".

אילו אפשרויות עומדות היום בפני המשקיע הפרטי. האם נגזר עליו להיצמד ליועץ ההשקעות בסניף, וכמובן, איך יראה תחום ייעוץ ההשקעות בעתיד. האם יש לתחום הזה עתיד? התשובות בפודקאסט.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל