סיגנל הולכת ראש בראש מול פייסבוק: "היא לא בונה טכנולוגיה עבורכם, אלא עבור הדאטה שלכם"

לאחר שהיוותה תחליף לוואטסאפ בסערת הפרטיות האחרונה, כעת מחליטה אפליקציית המסרים לעמוד מול חברת האם של וואטסאפ, פייסבוק • בבלוג החברה פורסם על תרגיל שסיגנל עשתה לרשת החברתית שהיא לא אהבה בכלל

אפליקציית סיגנל / צילום: Shutterstock, DANIEL CONSTANTE
אפליקציית סיגנל / צילום: Shutterstock, DANIEL CONSTANTE

"חברות כמו פייסבוק לא בונות טכנולוגיה עבורכם, הן בונות טכנולוגיה עבור המידע שלכם", כך נפתח פוסט חדש בבלוג של חברת סיגנל. אפליקציית העברת המסרים שנכנסה חזק יותר לחיים שלנו לאחר הסערה מול וואטסאפ, החליטה להרים את דגל הפרטיות שוב, והפעם מול חברת האם, פייסבוק. "הם אוספים מידע מכל מקום שהם יכולים, מפייסבוק, אינסטגרם ו-וואסאפ כדי למכור את המידע של המשתמשים והחיים שלהם", הוסיפה החברה.

צילום מסך מתוך סיגנל
 צילום מסך מתוך סיגנל

בסינגל החליטו לקנות פרסומות אצלה, והחליטו לעלות מודעות ממוקדות במספר גרסאות, כדי להציג את הנתונים שפייסבוק אוספת על המשתמשים בקלות. על פי סיגנל, פייסבוק מאוד אוהבת פרסומות והיא מסתירה את השיטות שלה. "זה לא בדיוק סוד, אבל התמונה המלאה מעורפלת ברובה - היא מוסתרת בתוך מערכות מורכבות ואותיות קטנות שמפספסים", נכתב בהודעה. בחברה אומרים כי "האופן בו רוב האינטרנט פועל כיום ייחשב בלתי נסבל אם יתורגם לאנלוגיות בעולם האמיתי. המצב הקיים ממשיך מכיוון שהוא בלתי נראה".

צילום מסך מתוך סיגנל
 צילום מסך מתוך סיגנל

בפרסומות האלו, המשתמשים יכולים לראות בצורה מסוימת את הגישה למידע שיש לחברות זרות שמטרגטות משתמשים, וזה בדיוק מה שסיגנל רצו לעשות. כמובן שהצעד הזה של סיגנל גרם לפייסבוק לנטרל להם את האפשרות לפרסם פרסומות. בתגובה, סיגנל אומרת שפייסבוק שמחה למכור את הנתונים על המשתמשים, "אלא אם כן זה כדי לומר להם איזה שימוש נעשה במידע שלהם".