הכנסות של 134 מיליון דולר לסטרטסיס ברבעון הראשון

הרווחיות הגולמית על בסיס Non-GAAP הייתה 46.7%, נמוך מהרבעון המקביל בו היא הייתה 48.4%, אולם החברה הצליחה לצמצם את ההפסד התפעולי שלה

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: איל יצהר
יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: איל יצהר

חברת סטרטסיס , המפתחת מדפסות תלת ממד, סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים והפסד נקי בהתאם לתחזיות. בעוד שהצמיחה ברבעון הייתה צנועה יחסית, הרבעון השני צפוי לייצר קצב צמיחה גבוה יותר.

סטרטסיס רשמה ברבעון הראשון הכנסות של כ-134 מיליון דולר, עלייה של 1% ביחס לרבעון המקביל. הרווחיות הגולמית על בסיס Non-GAAP הייתה 46.7%, נמוך מהרבעון המקביל בו היא הייתה 48.4%, אולם החברה הצליחה לצמצם את ההפסד התפעולי שלה: לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) ההפסד הנקי היה 18.4 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הוא הגיע ל-2.6 מיליון דולר, ירידה של 69% מהרבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 18.9 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים, צמצום של 12.9% לעומת ההפסד ברבעון המקביל, ועל בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הגיע ל-3.8 מיליון דולר לעומת 10.6 מיליון דולר ברבעון המקביל

ההפסד הנקי מתורגם ל-6 סנט למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עבר להיות חיובי בסך 3.5 מיליון דולר, והחברה ייצרה 22.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת, פי 2 מהרבעון המקביל.

סטרטסיס מעדכנת שברבעון השני של השנה היא צופה שיעורי צמיחה בשיעור של "mid-teens" (כלומר, סביב 15%) בהשוואה לרבעון המקביל, בו הכנסותיה הסתכמו בכ-118 מיליון דולר. תחזית האנליסטים לרבעון השני היא להכנסות של 135 מיליון דולר.

סטרטסיס גם מעדכנת כי ברמה השנתית, הוצאות התפעול שלה יגדלו ב-25-30 מיליון דולר לעומת 2020, בשל חזרת העובדים לעבודה מלאה בניגוד לתקופת הקורונה בשנה שעברה, וכן בשל השפעות הרכישות האחרונות שביצעה. בטווח הארוך יותר, החברה מצפה שתהנה מהמינוף של השקעותיה והצמיחה בהכנסות תואץ משנת 2022 והלאה. נזכיר שלאחרונה רכשה סטרטסיס שתי חברות, אוריג'ין מארה"ב תמורת עד 100 מיליון דולר ו-RPS מבריטניה תמורת סכום לא מהותי שלא פורסם, והיא גייסה 191 מיליון דולר בהנפקה משנית בנאסד"ק.

ד"ר יואב זייף, מנכ"ל החברה, מסר עם פרסום הדוחות: "אני מרוצה מהביצועים המצוינים שלנו ברבעון הראשון שהובילו לצמיחה של 41% בהכנסות ממכירת מערכות. הודות למחויבות ולביצועים של הצוות, סטרטסיס הציגה תוצאות חזקות והיא נמצאת בעמדה טובה בחזית התעשייה שלנו, בזמן ששוקי הקצה ממשיכים להתאושש והצמיחה בתעשיית הדפסות התלת ממד מאיצה".

זייף הוסיף כי ישנו מעבר בתעשייה, מהדפסה של אבטיפוס בלבד לאספקה של פלטפורמות מלאות לייצור. "עם המודל העסקי הממוקד שלנו, אנחנו ממשיכים להתקדם באסטרטגיה של צמיחה בתחום יישומי הייצור, שתחזק את מעמדנו כבחירה הראשונה בתחום הדפסות הפולימרים בתלת ממד", אמר זייף. לדבריו, המאזן החזק והזדמנויות הצמיחה הרבות שעומדות בפני סטרטסיס יסייעו לה לייצר ערך נוסף לבעלי המניות של החברה.

סטרטסיס נסחרת בנאסד"ק בשווי 1.3 מיליארד דולר.