חוצה ישראל מגייסת את משרד גיתם BBDO להרגעת נהגים עצבנים

היקף התקציב של חוצי ישראל מוערך בכ-3-4 מיליון שקל • וגם: שמוליק אנצ'ל מונה למנכ"ל ריקושט • מינויים ואירועים

פקק בנתיבי איילון, ת"א / צילום: איל יצהר
פקק בנתיבי איילון, ת"א / צילום: איל יצהר

על רקע הפקקים ושיבושי התנועה הצפויים בצפון הארץ בגלל פרויקט הקמת הרכבת הקלה, נערכים בחברת "חוצה ישראל" האחראית על הפרויקט לייצר מההלך תקשורתי שמטרתו להרגיע את הציבור ולגייס את סבלנותו. החברה ניהלה מכרז לבחירת משרד שאמור לטפל בתקציב הפרסום והוביל את המהלך. לגלובס נודע כי במכרז זכה משרד הפרסום גיתם BBDO.

המכרז שבו השתתפו מספר משרדי פרסום, כלל שלב מצגות קריאיטיב ושלב הצעת מחיר. האתגר הפרסומי עימו נדרשו המשרדים להתמודד עסק בסוגיה של הכנת הקהל לאי הנוחות הצפויה כתוצאה מהקמת הפרויקט. נציין כי מהלכים "מרגיעים" לקהל מקובלים בפרויקטים בסדרי גודל כזה - בוודאי בתקופה האחרונה, שבה הקשיים התחבורתיים בישראל מסוקרים באופן קבוע. היקף התקציב של חוצי ישראל מוערך בכ-3-4 מיליון שקל.

חברת חוצה ישראל הוקמה במטרה לחבר את קצוות הארץ ולקצר את המרחקים בין הפריפריה למרכז. עם השנים הקימה החברה כ-13 כבישים, בהם כביש 6. אמנם חוצה ישראל היא חברה ממשלתית, אך בשונה ממשרדי הממשלה, היא איננה מחויבת לפרסם באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) ומותר לה על פי חוק להתקשר עם משרדי פרסום מהמגזר הפרטי, בדומה לחברת חשמל או לתעשייה האווירית.

אחד הפרויקטים המשמעותיים של חוצה ישראל לשנים הקרובות הוא פרויקט הרכבת הקלה שאמורה לחבר את כל קן השטח בין חיפה לנצרת לאורך מסלול של כ-41 ק"מ. מדובר בפרויקט עצום שבמסגרתו יתבצעו חפירות על כבישים מרכזיים, מה שצפוי לשבש את התנועה למשך תקופה ארוכה.

לקראת סוף 2020 עלתה חוצה ישראל עם קמפיין באמצעות משרד הפרסום אשכנזי זלצמן, שהכריז על תחילת הפרויקט; "חיפה נוף הגליל ונצרת מתקרבות" הוכרז בקמפיין, ובגוף הסרטון נאמר - "כולם יודעים שבשביל להגשים חלום צריך חזון שחוצה כל דמיון. משרד התחבורה וחוצה ישראל מתחילים בעבודות הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת". בהמשך צוין היקף הפרויקט - 41 קילומטר ו-20 תחנות, וכן היתרונות שהרכבת הקלה אמורה להביא בסופו של דבר לתושבי האזור.

עתה, כאמור, יטפל בתקציב משרד הפרסום גיתם BBDO. ההתקשרות עם המשרד היא לשנתיים עם אפשרות להארכה עד 5 שנים. גיתם יתוגמלו באמצעות ריטיינר צנוע: כ-8,000 שקל לחודש שאליהם יתווספו עמלות תמורת מדיה הפקה ודיגיטל. בגיתם BBDO, לא הגיבו לידיעה.

מכינים את הדור הבא של המשפטנים

השבוע התקיימה השקה של חברת Lawyers שתספק תוכן והדרכה משפטית להכשרת סטודנטים לקראת בחינות ההסמכה בלשכה. החברה תתחרה בתוכנית ההכשרה "המתמחה" השייכת לחברת נבו ששולטת כיום בשוק זה.

חברי הוועדה האקדמית המייעצת של לוירס הם פרופ' גבריאלה שלו, העומדת בראש הוועדה וששימשה כשגרירת ישראל באו"ם והיא חברת סגל בכירה בקריה האקדמית אונו; יגאל פליטמן שכיהן כנשיא בית הדין הארצי לעבודה; ופרופw עודד מודריק, לשעבר סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב.

בנוסף חברים בוועדה, עו"ד אביה אלף, יו"ר התנועה לטוהר המידות ובכירה לשעבר בפרקליטות ופרופ׳ חמי בן נון, חוקר בתחום המשפט. לצידם עוה"ד הפלילי ציון אמיר, עו"ד בעז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד ראובן בכר שותף בכיר בפישר (FBC & Co), עו"ד מאיר מזרחי ממשרד מאיר מזרחי, עו"ד אמיר עמר, ראש פירמת AYR ועו"ד פיני רובין, ראש משרד גורניצקי.

בתחילה פרסמה החברה כי לארוע יגיע עו"ד אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר ושורת שרים, אך בסופו של דבר נוה והשרים לא נכחו בהשקה. את החברה הקימו עוה"ד אריקה סולומון וסר ורועי ביטון בשיתוף עם חברת ההשקעות Spero Impact Solutions.

חדשות טובות

ארגון הג'וינט העולמי יזם קמפיין לסיוע להודו להתמודדות עם התפרצות הקורונה במדינה. בתוך 48 שעות גויסו למעלה מ-100 אלף דולר בגיוס המונים לרכש  ציוד רפואי.

מצנח הזהב

שמוליק אנצ'ל חוזר לריקושט: אנצ'ל מונה למנכ"ל רשת הקמפינג והתרמילאות, במקומו של עופר נוינר, שפורש בתום כשנה וחצי. אנצ'ל כיהן בעברו כמנכ"ל קבוצת בי שבבעלות אלון אחזקות, הקים וניהל את טן חברה לדלק, ולפני כן ניהל את דלק ישראל, תחנות הדלק ומנטה. בשנים 2013-2014, ניהל את ריקושט, אליה הוא שב החודש.