התחרות על יתרת נכסי פסגות מתחממת: הפניקס ומור העלו את ההצעה ל-584 מיליון שקל

לאחר שנודע להם כי לפסגות הוגשה הצעה גבוה יותר, העלו קסם מבית הפניקס ומור את ההצעה ב-23 מיליון שקל • עפ"י ההצעה, קסם תרכוש את פעילות קרנות הנאמנות ב-377 מיליון שקל, ומור את פעילות ני"ע ואת פסגות קומפס השקעות

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר , גלובס
זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר , גלובס

בית ההשקעות אלטשולר שחם צפוי לקבל בימים הקרובים את האישור לרכוש את פעילות פסגות בתחומי הגמל והפנסיה, אך במקביל מתחמם המאבק על רכישת פסגות קרנות נאמנות ופסגות ני"ע. הבוקר הגישו קסם מבית הפניקס ובית ההשקעות מור הצעה משופרת על סך 584 מיליון שקל לרכישת פעילות קרנות הנאמנות ופסגות ני"ע, כאשר קסם מבקשת לרכוש את פסגות נאמנות ומור את פסגות ני"ע.

על רכישת פסגות נאמנות מתמודדות שלוש קבוצות. הראשונה היא כאמור בהובלת קסם, בעוד השנייה היא קבוצה בהובלת רני צים והשלישית מורכבת מכלל ביטוח, מיטב דש ופעילים שוקי הון מבית בנק הפועלים. ההצעה שהוגשה הבוקר מגיעה לאחר שביום חמישי האחרון הגישו קסם ומור הצעה במחיר כולל של 561 מיליון שקל בתוספת התחייבות לתשלום תמורה נוספת בסכום שנגזר מהרווח הנקי של החברות, החל מה-1 בינואר 2021 ועד למועד הרכישה בפועל. עם זאת, לאחר שבפסגות עדכנו את קסם ומור כי קיבלו הצעה טובה יותר, שופרה ההצעה והסכום החדש שהוצע גבוה ב-23 מיליון שקל.

ההצעה משקפת תמורה של שווי פעילות בסך של כ-420 מיליון שקל לחברות הנרכשות, על בסיס אפס חוב ואפס מזומן נכון לסוף שנת 2020. במסגרת ההצעה תרכוש קסם את מלוא מניות פסגות קרנות בסכום של 377 מיליון שקל, ומלוא מניות פסגות ני"ע וקומפס תירכשנה על ידי מור. רכישת החברות הנרכשות, תבוצע יחד עם העובדים הישירים של פסגות נאמנות ופסגות ני"ע.

כמו כן, נחתם בין המציעות הסכם המסדיר את זכויותיהן והתחייבויותיהן ההדדיות של קסם ומור, בין היתר באשר להסדרים שיאפשרו מכירת פעילות חלקית של קרנות נאמנות ושל תיקים מנוהלים ביניהן. השלמת הרכישה כפופה, בין היתר, לקבלת ההיתרים הנדרשים מרשות ניירות ערך, הבורסה לניירות ערך, הממונה על התחרות וכן אישורי צדדים שלישיים ככל הנדרש.