סיוה מתרחבת לשוק החלל באמצעות רכישה בארה"ב

סיוה סיימה את הרבעון עם הפסד נקי (לפי כללי החשבונאות המקובלים GAAP) בסך 3.4 מיליון דולר, עלייה לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל • במקביל לפרסום הדוחות, הודיעה החברה על רכישת חברה אמריקאית אשר תכניס אותה לשוק החלל ולשוק הביטחוני

גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר
גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר

מס החברות הצרפתי פגע ברווחי חברת הטכנולוגיה הישראלית סיוה ברבעון הראשון של השנה, והחברה הציגה רווח נקי נמוך מתחזיות האנליסטים. במקביל לפרסום הדוחות, הודיעה החברה על רכישת חברה אמריקאית אשר תכניס אותה לשוק החלל ולשוק הביטחוני.

בסוף הרבעון היו לסיוה בקופה 174 מיליון דולר. 33 מיליון דולר מתוכם ישמשו אותה לרכישת Intrinsix, המתמחה בתכנון שבבים לשוקי החלל, התעופה והביטחון, שבמונחי הוצאה לשבבים צפויים להגיע ל-6 מיליארד דולר ב-2022. בין לקוחות החברה הנרכשת - לוקהיד מרטין, אינטל ו-IBM. היא מעורבת גם בפרויקטים של DARPA, הסוכנות למחקרי ביטחון מתקדמים במשרד ההגנה האמריקאי.

מעלה תחזית הכנסות

בעקבות הרכישה מעלה סיוה, המספקת טכנולוגיה לתחום השבבים, את התחזית ל-2021 להכנסות של 116-117 מיליון דולר (צמיחה של 16%), לעומת תחזית קודמת של 106 מיליון דולר. שווי השוק של סיוה הוא 1.2 מיליארד דולר אחרי עלייה של 19% מתחילת השנה.

ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסות סיוה ב-25.4 מיליון דולר, צמיחה של 7.6% ונתון גבוה מתחזיות האנליסטים. 14.4 מיליון דולר הגיעו מרישיונות שנמכרו, ירידה מינורית לעומת הרבעון המקביל, וההכנסות מתמלוגים צמחו ב-20.7% ל-11 מיליון דולר.

המס הצרפתי הכביד

סיוה סיימה את הרבעון עם הפסד נקי (לפי כללי החשבונאות המקובלים GAAP) בסך 3.4 מיליון דולר, עלייה לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי הסתכם ב-254 אלף דולר, ירידה של 90%, והרווח הנקי למניה היה סנט אחד, בזמן שהאנליסטים ציפו לרווח של 6 סנטים.

בחברה מסבירים כי הירידה ברווח נובעת מהוצאת מס גבוהה מהמקובל, כתוצאה מתמהיל המוצרים ברבעון, שמרביתו מפעילות החברה בצרפת, שם שיעור מס החברות גבוה יותר. לפי כללי GAAP, סיוה רשמה הוצאה של 2.3 מיליון דולר על מס לעומת 353 אלף דולר ברבעון המקביל. ברמה השנתית שיעור המס יהיה נמוך יותר.