גם יוסי ורדי במרוויחים: סימילרווב הנפיקה בניו יורק לפי 1.6 מיליארד דולר

בין המחזיקים בחברה, שפיתחה פלטפורמה לבחינת התנהגויות של גולשים באינטרנט: המייסד אור עופר (מניות בשווי 125 מיליון דולר) קבוצת ויולה (280 מיליון דולר) ומשקיע הטכנולוגיה ורדי (86 מיליון דולר)

משרד סימילרווב / צילום: עודד בביוף
משרד סימילרווב / צילום: עודד בביוף

הצלחה להנפקת סימילרווב בבורסת ניו יורק: מחיר המניה בהנפקה נקבע על 22 דולר, גבוה מטווח המחירים המבוקש שעמד על 19-21 דולר. החברה מתל אביב פיתחה פלטפורמה הבוחנת ומקטלגת התנהגויות של גולשים באתרי אינטרנט ועל בסיס הנתונים פועלת לחזות התנהגות עתידים של הגולשים.

במסגרת ההנפקה, סימילרווב מגייסת 165 מיליון דולר, והסכום עשוי לגדול בהמשך בעוד כ-24.8 מיליון דולר, בהנחה שהחתמים בהנפקה יממשו את האופציה שניתנה להם לרכוש מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. שווי החברה בהנפקה עומד על מעל 1.6 מיליארד דולר, ועשוי לעלות ולהתקרב ל-1.7 מיליארד דולר אם החתמים יממשו את האופציה שלהם. החתמים הם ג'יי.פי מורגן, סיטיגרופ, ברקליס, ג'פריס , JMP, אופנהיימר ו-וויליאם בלייר.

במקביל, מייסד ומנכ"ל סימילרווב, אור עופר, מוכר במסגרת ההנפקה 500 אלף מניות, ששוויין נקבע על 11 מיליון דולר. לאחר ההנפקה, עופר יחזיק בכ-7.5% ממניות החברה בשווי של כ-125 מיליון דולר. מלבד עופר, בין בעלי מניות אחרים בחברה נמנים Anglo-Peacock Nominees עם החזקה בשווי 284 מיליון דולר, קבוצת ויולה עם מניות בשווי 280 מיליון דולר , ION עם מניות בשווי כ-127 מיליון דולר ומשקיע הטכנולוגיה יוסי ורדי עם מניות בשווי של 86 מיליון דולר.

עד להנפקה בניו יורק, סימילרווב גייסה כ-240 מיליון דולר, כמחצית מהסכום בשנת 2020. את שנת 2020 החברה סיימה עם הכנסות בסך 93.5 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 32.4% לעומת 2019, ועם הפסד נקי של 22 מיליון דולר, לעומת 17.7 מיליון דולר ב-2019. הרבעון הראשון של 2021 הסתיים עם הכנסות של 29.4 מיליון דולר, צמיחה של 42.8% ביחס לרבעון המקביל, ועם הפסד נקי גובה 12.1 מיליון דולר, כמעט כפול לעומת הרבעון המקביל.

לצד סימילרווב, חברות טכנולוגיה ישראליות נוספות נמצאות בתהליכי הנפקה ראשונית בוול סטריט: חברת גלובל-אי (Global-E) צפויה להנפיק בקרוב בוול סטריט, לפי שווי מבוקש של כ-3.5 מיליארד דולר, וחברת קלטורה הגישה בשבוע שעבר מחדש תשקיף לקראת גיוס לאחר שדחתה ברגע האחרון את ההנפקה שתכננה לסוף חודש מרץ.

גלובל-אי מספקת טכנולוגיות בתחום המסחר המקוון (e-commerce). היא פיתחה פלטפורמה שלדבריה מאפשרת להסיר חסמים ברכישות אונליין מחו"ל, כאשר היא מאפשרת למוכרים לתקשר עם הרוכשים בשפה שלהם, לבצע רכישות ביותר מ-100 מטבעות שונים ולחשב את מיסי הקנייה המקומיים, באופן המאפשר לדבריה חוויית לקוח טובה יותר המשפרת את המכירות.

החברה נוסדה ב-2013 על-ידי המנכ"ל אמיר שלכט, מנהל התפעול שחר תמרי ומנהל השיווק ניר דבי, והיא מעסיקה כיום כ-300 עובדים, בישראל, בריטניה ומדינות נוספות. בין המשקיעים בחברה נמצאת קרן AMI של אייפקס, ומנהלת הקרן זהבית כהן היא אחת הדירקטוריות בחברה. בעלי מניות נוספים הם Red Dot Capital, דויטשה פוסט , Shopify ו -Vitruvian Investment Partners.

קלטורה עוסקת בפיתוח ושיווק של מערכות לניהול וידאו לארגונים עסקיים וחברות מדיה. החברה הוקמה על-ידי רון יקותיאל (מנכ"ל), ד"ר שי דוד, ד"ר מיכל צור וערן איטם . לאחר שדחתה כאמור הנפקה שתוכננה לסוף מרץ, ככל הנראה בשל ביקושים נמוכים מהצפוי , היא הגישה תשקיף החדש שעדיין לא נוקב במחירים ובשווי אליו החברה מכוונת. בניסיון שנדחה במרץ ההתכוונה לגייס 244-278 מיליון דולר לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר, ומייסדי החברה תכננו למכור מניות במסגרת ההנפקה.