גם הולנד ובלגיה נפתחות לתיירות ישראלית

אחרי שגרמניה ודנמרק פתחו את שעריהן בפני התיירים הישראלים, משרד החוץ בהולנד הודיע כי החל מ-15 במאי יוכלו ישראלים להיכנס לכל מטרה למדינה • לפי ההערכות, מ-25 במאי יוכלו ישראלים להיכנס לבלגיה ללא צורך בבידוד

אמסטרדם / צילום: Shutterstock, Yasonya
אמסטרדם / צילום: Shutterstock, Yasonya

תיירים ישראלים יוכלו להיכנס בימים הקרובים גם להולנד ולבלגיה, אחרי שגרמניה ודנמרק פתחו את השערים בפניהם; כך הודיעו בימים האחרונים שתי המדינות באופן רשמי, אחרי שהאיחוד האירופי המליץ ל-27 חברותיו להכניס את ישראל לרשימה המצומצמת של מדינות ירוקות שאינן סובלות מתחלואת קורונה.

בהולנד, הודיע משרד החוץ כי החל מ-15 במאי יוכלו ישראלים להיכנס לכל מטרה למדינה, בהתאם להמלצת האיחוד. בכך מצטרפים תושבי ישראל לאזרחי דרום קוריאה, תאילנד, סינגפור, רואנדה, ניו זילנד ואוסטרליה. נוסעים ישראלים שייכנסו להולנד לא יצטרכו להציג בדיקה שלילית, או להיות בבידוד כלשהו אחרי הכניסה. יש לציין כי הטיסות של החברות הזרות בימים אלה להולנד מתעכבות ונדחו, בשל המצב הביטחוני.

בבלגיה, הודיעו הרשויות כי הכניסה מותרת לתיירים ישראלים כבר מ-11 במאי, לפי הודעת שגרירות ישראל במדינה. לפי הערכות, בקרוב יוסרו ההגבלות הדורשות בידוד מנוסעים הנכנסים למדינה ממדינות מסוימות, שישראל בתוכן, כלומר מ-25 במאי יוכלו ישראלים להיכנס ללא צורך בבידוד.

עד כה היתה ישראל מחוץ לרשימת המדינות הירוקות של מדינות האיחוד, כלומר הכניסה אליהן למטרות שונות הייתה אסורה. כעת, לאחר אימוץ ההחלטה ברמת האיחוד האירופי ואישרור על ידי כמה מדינות, נפתחו חלק משערי מדינות אירופה גם לתיירים - והדבר תקף למחוסנים אך גם ללא-מחוסנים ישראלים שלא שהו במדינות אחרות בשבועות האחרונים.