אילון מאסק מנסה להרגיע: טסלה לא מכרה אף ביטקוין

למרות שמיד לאחר ההצהרה בטוויטר של מאסק, הערך של הביטקוין עלה, זמן קצר לאחר מכן הוא חזר לרדת

אילון מאסק מבקר במפעל טסלה בגרמניה / צילום: Reuters, Christophe Gateau/dpa
אילון מאסק מבקר במפעל טסלה בגרמניה / צילום: Reuters, Christophe Gateau/dpa

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הבהיר בציוץ מוקדם יותר היום (ב') כי טסלה "לא מכרה שום ביטקוין".

לאחר הציוץ מחיר הביטקוין החל התאוששות חלקית ועלה ל־45,805 דולר אך הוא ירק בחזרה ונסחר נכון ל־20:00 בערב (ב') במחיר של 42,681 דולר על פי נתוני coindesk.

למרות תנודות במחיר, הביטקוין לא מצליח להתאושש לאחר שמאסר רמז בטוויטר מוקדם יותר כי טסלה מכרה או עשויה למכור את מטבעות הביטקוין שלה.

משתמש בטוויטר שעובד ב-@CryptoWhale אמר, "מחזיקי ביטקוין הולכים לסטור לעצמם ברבעון הבא כשיגלו שטסלה זרקה את כל הביטקוין שהיו ברשותה. עם כמות השנאה ש־@elonmusk חוטף, אני לא הייתי מאשים אותו ...". באופן מפתיע, מאסק ענה לציוץ במילה אחת: "אכן".

מאסק היה תומך גדול במטבעות קריפטוגרפיים, ואף הקפיץ את מחירי המטבעות הדיגיטליים, כולל הביטקוין, מספר פעמים בשנה האחרונה. ואולם, ההקפצה הגדולה ביותר של הביטקוין ארעה בחודש פברואר לאחר שהתברר במסמכים שהגישה טסלה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) שהחברה רכשה ביטקוין בשווי של 1.5 מיליארד דולר. מאוחר יותר הודיעה החברה כי רשמה רווח נקי של 101 מיליון דולר ממכירות הביטקוין במהלך הרבעון, ובכך סייעה בהעלאת הרווחים הנקיים שלה לשיא ברבעון הראשון.

בשבוע שעבר טסלה הודיעה על השעיית האפשרות ל"רכוש את רכבי החברה באמצעות ביטקוין". זאת מתוך דאגה מפני "שימוש גובר במהירות בדלקים מאובנים לכריית ביטקוין". בתוך דקות מחיר הביטקוין צנח בכ־5% מרגע ההכרזה על כך.

בשבועות האחרונים, נראה שמאסק עשה "חישוב מסלול מחדש" לטובת הדוג'קוין, המטבע שנולד כמם אינטרנטי וכפארודיה על המטבעות הדיגיטליים בכלל. ואולם גם מטבע זה חטף מכה גדולה לאחר השתתפותו של מאסק בתוכנית הסאטירית סאטרדיי נייט לייב, שבה הוא הביע סרקזם וזלזול כלפיו.

אולי כניסיון להרגיע את הרוחות, מיזם החלל של מאסק, SpaceX, הודיע ​​בשבוע שעבר כי יקבל דוג'קוין כתשלום למי שמעוניין להצטרף ל"משימת DOGE-1 לירח". המחיר עלה מיד לאחר הבעת אמון הזו מצד מאסק.