אקוואריוס מנועים: מנוע המימן שפיתחנו עבר בהצלחה בדיקות הרצה

המנוע שהחברה מפתחת מסוגל לפעול על מימן בלבד, כשלטענת החברה הוא יפעל תוך פליטה "זניחה" של גזים מזהמים

יו"ר אקוואריוס גל פרידמן / צילום: רמי זרנגר
יו"ר אקוואריוס גל פרידמן / צילום: רמי זרנגר

חברת אקוואריוס  שנוסדה ע"י היו"ר גל פרידמן, המנכ"ל אריאל גורפונג ושאולי יעקוב, מדווחת על הצלחה בבדיקות ההרצה של מנוע המימן שהחברה מפתחת. בהודעת החברה נמסר כי המנוע הלינארי שפיתחה ושמבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו יחד עם חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים.

"בניסוי פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים. תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HI ברמות זניחות עד אפסיות", נמסר בהודעת החברה.

כחלק מהפעילות שלה אקוואריוס מנועים, מפתחת מנוע לינארי במשל 10 ק"ג, שפועל על מימן נקי. לדברי החברה מדובר במנוע חדשני שכולל כ-20 רכיבים בלבד, ורק חלק זז אחד, מה שאמור להבטיח יעילות גבוהה ותחזוקה מועטה.

"מנוע אקוואריוס הינו מנוע קטן, קל משקל עם חלק נע אחד בלבד, בעל הספק ונצילות גבוהה מאוד אשר מהווה שחקן תחרותי משמעותי בתחומי הגנרטורים, ובהמשך ליחידות כוח למשאיות, פתרונות הנעה תעופתיים, ימיים וביטחוניים ומאריכי טווח לשוק הרכב", מסבירים בחברה.

גל פרידמן, יו"ר דירקטוריון אקוואריוס מנועים מסר היום כי "אנו נפעמים מהתוצאות המוצלחות של בדיקות ההרצה שבוצעו למנוע המימן שלנו. בראיה שלנו מדובר בפריצת דרך טכנולוגית ממשית, ואנו נמשיך להאיץ את תהליכי הפיתוח של המנוע הלינארי שלנו, כדי להגשים את החזון להפוך את המימן לדלק העתידי של תעשיית הרכב העולמית. מהבדיקות הראשוניות שנערכו עולה, שמנוע המימן שלנו יכול להיות התשובה המשתלמת, הירוקה והקיימת לתחבורה עולמית וייצור אנרגיה מרחוק".

אקוואריוס מנועים פועלת במספר מוקדים בעולם. הפעילות בישראל מתבצעת באזור התעשייה בראש העין. החברה מעסיקה כ-90 עובדים בישראל, פולין, גרמניה ואיטליה. בין בעלי המניות של החברה ניתן למצוא את מריוס נכט, ליאון רקנאטי, שלמה אליהו, התאגיד היפני מוסאשי, וחברת תעשיות הרכב היפנית TPR.

 ** גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה ב"גלובס". השניים מצויים במחלוקת אישית וכלכלית.