בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: S&P 500 עלה ב-1%, הנאסד"ק טיפס 1.7%

יום המסחר בוול סטריט נסגר עם עליות קלות במדדים המובילים, בדומה לבורסות אירופה • שוק הקריפטו הגיב בירידות להודעת משרד האוצר האמריקאי • בוול סטריט, חברות האופנה מעיבות על המדדים

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:10

יום המסחר בניו יורק הסתיים בעליות, כאשר מדד ה-S&P 500 הוסיף מעט יותר מאחוז, הנאסד"ק עלה 1.77% והדאו ג'ונס עלה 0.55%.

ברקע, שוב פורסמו דיווחים בעולם על כוונת משרד האוצר האמריקאי להציע מס גלובלי, והפעם כוונתה ארה"ב להציג בבכנס ה-OECD מס חברות גלובלי של 15%. מדובר בהצעה נמוכה מהצפוי, בעיקר מכיוון שהממשל האמריקאי חושש שהעלאת שיעור המס תרתיע משקיעים ממדינות אחרות. משרד האוצר בארה"ב ניהל פגישות עם נציגים מ-24 מדינות בנוגע למס הגלובלי, שאמור להיות מוטל על חברות ותאגידים בינלאומיים, בלי קשר למדינת המוצא שלהם.

מניות הטכנולוגיה בלטו בעליות. פייסבוק עלתה ב-1.63%, אפל קפצה ב-2.1%, אמזון הוסיפה 0.5% אלפאבית קפצה ב-1.6% ומיקרוסופט עלתה ב-1.4%. טסלה רשמה עלייה של 4% לאחר הירידות שנרשמו בימים האחרונים.

לאורך רוב היום מניות האופנה השונות, בהן ראלף לורן , גאפ ואל ברנדס  (בעלת המותגים ויקטוריה סיקרט'ס ובת' אנד בודי וורקס), נסחרו בירידות שערים. גם מניית חברת התקשורת דיסקברי קומיוניקיישן , שאמורה להתמזג אל ענקית התקשורת AT&T, איבדה ביום המסחר כ-4%.

הביטקוין התאושש וחזר לרמת ה-40 אלף דולר, זאת למרות הודעת משרד האוצר האמריקאי שכל עסקה מ-10 אלף דולר חייבת בדיווח לרשויות המס.

 22:00

המגמה החיובית בניו יורק ממשיכה, ומדדי המניות ממשיכים להיסחר בעליות קלות. 

מניית צים אינטגרייטד שיפינג סרויסס הישראלית מאבדת 4.8% לאחר העליות אתמול בעקבות תוצאות טובות בדוחות שפרסמה אתמול.  פורסייט  יורדת 3.9%,  ביוליין  עולה 6.4%, וויקס.קום מוסיפה כ-4.9% ודאריו הלת'  ממשיכה לטפס מעלה 9.3%.

מוקדם יותר הערב "טרייד רפאבליק" הגרמנית, התשובה האירופאית לאפליקציית המסחר המקוון רובין הוד, גייסה 900 מיליון דולר לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר. 

20:30

העליות בוול סטריט נמשכות. מדד ה-S&P 500 מוסיף 1.1%, הנאסד"ק 1.67% והדאו ג'ונס 0.68%.

מניית מודרנה מטפסת ב-4.6% לאחר שיפן אישרה את חיסוני החברה לשימוש במדינה, ומניית פרוקטר אנד גמבל ממשיכה את המגמה החיובית מאתמול ומוסיפה 1.4%.

מניית אפל מוסיפה כ-2%, מיקרוסופט וסיילספורס.קום  עולות בכ-1.7%, ואמג'ן  מטפסת 1.6%. קוהל'ס  צונחת 10% בהמשך לפרסום תוצאותיה הכספיות.

מבין המניות הישראליות, דאריו הלת'  ממשיכה לטפס לאחר שהודיעה שלשום על רכישת חברה שמספקת תמיכה נפשית מרחוק תמורת 30 מיליון דולר.

משרד האוצר האמריקאי הודיע על כוונתו להחמיר את המיסוי על מטבעות קריפטו, ובין השאר לחייב דיווח לרשויות המס על כל העברה בשווי של 10,000 דולר ומעלה. הודעת המשרד הביאה לנפילות בשוק המטבעות הדיגיטליים, והביטקוין - שהצליח במהלך אחר הצהריים לתקן את הירידה החדה מאתמול - שב להיסחר מתחת ל-40 אלף דולר.

19:30

יום המסחר באירופה ננעל עם עליות נאות: הדאקס עלה 1.7%, יורוסטוקס 50 הוסיף 1.6%, הקאק הצרפתי עלה ב-1.3% ופוטסי הבריטי עלה 1%. גם הבורסות במדריד, מילאנו וציריך סיימו את היום בעלייה.

העליות במדדי וול סטריט נמשכות, אם כי חברות אופנה בולטות כמו גאפ , ראלף לורן  ואל בראנדס מושכות מטה.

שוק הקריפטו, שנסחר במהלך היום בעליות חדות ומשמעותיות, מתחיל להתמתן וחלק מהמטבעות אף מאבדים גובה, לאחר שמשרד האוצר האמריקאי קרא לאכיפה מחמירה יותר על מיסוי מטבעות הקריפטו, בטענה שהם מהווים סיכון להעלמת מס.

18:00

המדדים בוול סטריט ממשיכים בעליות מתונות. הנאסד"ק מטפס ב-1.39%, S&P 500 עולה 0.76% והדאו ג'ונס עולה 0.4%.

הזהב נסחר בירידה של כ-0.2%, ומחירו עומד על כ-1,870 דולר לאונקייה. הגז הטבעי נסחר גם הוא בירידות, ומאבד קרוב ל-1.5%. גם הנפט נסחר בירידה קלה של כ-0.7%, וחבית עולה 62.9 דולר.

מניית ראלף לורן  מאבדת קרוב ל-9% בניו יורק לאחר שפרסמה תחזיות לשנת 2021, ודיווחה על ירידה של 10% במכירותיה בצפון אמריקה. יחד עם זאת, דיווחה שהכנסותיה ברבעון הרביעי של השנה ל-1.29 מיליארד דולר, לעומת 1.27 בשנה הקודמת.

עוד מניות בולטות שמעיבות על המדדים: אל ברנדס  (בעלת המותגים ויקטוריה סיקרט'ס, בת' אנד בודי וורקס ועוד) שמשילה 5.5% לאחר פרסום דוחות לרבעון הראשון של השנה, גאפ ואנדר ארמור A  שמאבדות כ-3.4% כל אחת ופיוניר שמאבדת 2.3%.

אירופה ירוקה: מדד הפוטסי עולה 0.7%, הדאקס מוסיף 1.3% והקאק קרוב לאחוז. 

שוק הקריפטו גם הוא בעליות נעות, לאחר יום עם ירידות משמעותיות אתמול. הביטקוין, שאתמול קרס עד לרמה של 32 אלף דולר, מתקן ועולה בחזרה לרמה של קרוב ל-42 אלף דולר. הדוג'קוין מזנק גם הוא, לאחר ציוץ של אלון מאסק.

16:30

מדד S&P 500 קוטע רצף ירידות של 4 ימים, ומטפס בפתיחת המסחר בוול סטריט, וזאת בהמשך לנתוני דרישות האבטלה השבועיות שהצביעו על מספר נמוך מהצפוי של דורשי האבטלה שבאו לראשונה להגיש טפסים.

מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.16%, מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.7%, ומדד הפחד מאבד 6%.

16:00

נתוני דרישות הראשוניות האבטלה השבועיים בארה"ב פורסמו וסיפקו רוח גבית לחוזים העתידיים בוול סטריט. בעוד שכלכלני הדאו ג'ונס צפו 452 אלף דורשי עבודה, מהנתונים עולה כי רק 444 אלף דורשי עבודה בארה"ב מילאו טפסים, זאת בהשוואה ל-478 אלף בשבוע שעבר ו-2.3 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד בעת משבר הקורונה.

שוק הקריפטו מראה התאוששות: הביטקוין נסחר סביב 42 אלף דולר, כאשר רק אתמול קרס ונסחר סביב 32 אלף דולר בלבד. גם האת'ריום מתאושש ומטפס כ-24% (לרמה של כ-2,800 דולר) והדוג'קוין, שהתרסק אף הוא אתמול, מזנק 47% ונסחר סביב 40 סנט.

14:10

גילת  הודיעה היום כי קיבלה הזמנות בהיקף של מעל ל-4 מיליון דולר לתמיכה ב-Gateways של קבוצת לוויינים במסלול לווייני נמוך. 

12:05

מחיר חבית נפט מסוג ברנט רושם ירידה של כ-1.8% לרמה של 65.6 דולר, והזהב נסחר בירידה קלה ל-1,871 דולר לאונקיה. 

באירופה המגמה מעורבת. חברת התעופה איזיג'ט דיווחה היום על הפסד של כ-990 מיליון דולר בשני הרבעונים האחרונים.  

10:14

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין כי הפרוטוקול של דיוני הריבית מאפריל בארצות הברית שפורסם אתמול הנו אירוע חשוב, מבחינת השווקים, שאמור לפעול, הדרגתית, לכיוון התחדשות עליית התשואות לפדיון על האג"ח הממשלתיות שם, והמסחר בשוק המניות יהפוך תנודתי יותר. "צריך לראות אם התשואה לפדיון על האג"ח ל-10 שנים תעלה ותתבסס מעל 1.7% בימים הקרובים. חשיבות הדברים היא בכך שלפי הפרוטוקול, מספר חברים בפד סבורים כי לאור ההתאוששות המהירה של כלכלת ארה"ב - וכל המדדים והאינדיקציות מראים שהיא תימשך - יהיה מקום לדון כבר באחת הפגישות הקרובות במה שנקרא tapering - המילה שבשווקים מתעסקים באינטנסיביות - כלומר הפחתה של כמויות האג"ח שהפד רוכש והקטנה של הנזילות שהוא מספק בדרך זו לשווקים".

"נכון שבפרוטוקול נכתב שוב שהדרך להשגת יעדי התעסוקה והצמיחה של הפד עוד רחוקה, אך אם קוראים בין השורות, והשווקים טובים בזה, רואים שהפד מתחיל לשדר את המסרים, שירגילו את השוק למציאות המשתנה מבחינתו. הדרך ליעדים הללו "תתקצר במהירות" אם מצב התחלואה בארה"ב ימשיך להשתפר והנתונים הכלכליים ימשיכו להיות חזקים כפי שהם. ברקע, תמיד צריך לזכור את ההזרמות המסיביות של ממשל ביידן, שיכולות לאפשר לפד לצמצם את ההזרמות שלו. אני חוזר וטוען כי דבריה של ג'נט ילן שהפד יצטרך להיערך להידוק הריבית נכונים, גם אם נאמרו קצת מוקדם מדי. צריך לזכור כי קצב האינפלציה בארה"ב היה 4.2% בחודש אפריל וגם אם צופים שבחודשי הקיץ הוא ירד, עדיין מדובר בקצב שלא מתאים לריבית אפסית כפי שהיא כיום בארה"ב. בתקופה הקרובה אני צופה יותר ויותר איתותים מהפד שיכינו את השווקים למדיניות מוניטארית פחות מרחיבה במחצית השנייה של השנה", כותב מנחם.

08:10

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות.

 בוול סטריט אמש, המגמה השלילית התמתנה בשנה האחרונה של המסחר ובסיום רשמו המדדים המובילים ירידות של עד 0.5%. 

 מחיר חבית נפט רושם עלייה קלה, ומנגד הזהב נסחר בירידה קלה. 

הפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של חברי "ועדת השווקים הפתוחים" של הפד פורסמו אמש. מהפרוטוקולים עולה כי מרבית חברי הוועדה מסכימים כי העלייה האחרונה בקצב האינפלציה בארה"ב היא זמנית בלבד ונובעת ברומה מגורמים משבשים חד פעמיים. "חלק מהמשתתפים בישיבה ציינו כי אם הפעילות הכלכלית תמשיך להשתפר בקצב מהיר יהיה זה מן הראוי לדון באחת הישיבות הקרובות בשינוי התוכנית להרחבה מוניטארית כמותית", נאמר בפרסום.

בישיבה שנערכה ב-27-28 באפריל הוחלט בפד לא לשנות את גובה הריבית ולהמשיך ברכישה של אג"ח בהיקף של כ-120 מיליארד דולר מדי חודש.

 נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי  "הפרוטוקולים של הפד מאמתים את ההערכות שלנו כי מצב המשק האמריקאי ממשיך להשתפר ובראייה של 12 חודשים קדימה, הוא איננו מצדיק שיעורי ריבית אפסיים.
עם התקדמות תוכנית החיסונים וחזרת הכלכלה לפעילות כמעט רגילה (במונחי קדם הקורונה), ההערכה היא שהתשואות ימשיכו לטפס ותוכנית הרכישות תתחיל להצטמצם לקראת הרבעון הרביעי השנה. אנחנו חוזרים ומדגישים את התחזית של 2% בתשואות האג"ח לעשר שנים עד לסוף השנה". 

התנודתיות הגבוהה בשוק הקריפטו נמשכת גם היום. הביטקוין נסחר כעת ברמה של כ-40,000 דולר לאחר שאתמול צנח במהלך המסחר לרמה של 31,000 דולר, ולאחר מכן טיפס לכ-39,000 דולר.