בזק | בלעדי

מיזוג בזק בינלאומי ו-yes יאושר השבוע

המהלך אמור להביא לשיפור בחבילת הטריפל שמציעה בזק, ללא "משחקים" של חשבוניות נפרדות • הוא ילווה בהליך התייעלות שיתפרס על פני 3 שנים ויכלול ופיטורי 300-400 עובדים

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי / צילום: תמר מצפי

דירקטוריון בזק יאשר השבוע את התוכנית למיזוג בזק בינלאומי ו-yes, וכן את התוכנית לפיצולה של החטיבה העסקית בבזק בינלאומי לישות עסקית נפרדת. מדובר במהלך שילווה בתהליך התייעלות שיכלול קיצוץ של כ-300-400 משרות בכל הקבוצה, והוא יתפרס על פני שלוש שנים.

המהלך יוביל לכך שהחטיבה הפרטית בבזק בינלאומי תתמזג לתוך yes, מה שאמור להביא לשיפור בחבילת הטריפל, ללא "משחקים" של חשבוניות נפרדות.

בקשה לאישור המיזוג כבר הוגשה למשרד התקשורת, ונדמה כי לא צפוי קושי באישורה, היות שממילא החברות כבר פועלות כישות תפעולית אחת. נזכיר כי רשות התחרות רואה בקבוצת בזק ישות אחת, ולכן אין משמעות מבחינתה למיזוג הפנימי בין החברות.

התוכנית למיזוג בין החברות היא שלב נוסף באבולוציה של אלפא, הכוללת איחוד של החברות-בנות בבזק, שכולל את פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. החברות החלו באיחוד תפעולי ב-2019, לאחר שמשרד התקשורת סירב לאשר מיזוג מלא ביניהן, ובשלב ראשון עברו תהליכי התייעלות רבים, שכללו קיצוץ של מאות מיליוני שקלים בהוצאות התפעוליות. השלב הנוכחי נקרא "אלפא 2", והוא כולל מלבד המיזוג גם תהליכי התייעלות שיבוצעו תחת הנהלתו של רן גוראון.

לעומת זאת, החטיבה העסקית של בזק בינלאומי תתפקד כיחידה נפרדת - אם כי אין עדיין תוכנית סופית כיצד היא תיראה, ומי ינהל אותה. עם זאת, המועמד הבולט לתפקיד מנכ"ל הישות העסקית הנפרדת הוא רון גלב, סמנכ"ל פתרונות לעסקים של בזק בינלאומי מאז 2017.

בכל מקרה מדובר ביחידה שלא תהיה כפופה להנהלת אלפא שתכלול את החברה הממוזגת ואת פלאפון. סביר להניח כי דירקטוריון בזק יותיר את החטיבה העסקית המפוצלת תחת היו"ר גיל שרון, ויש הסבורים כי גם האופציה של מיזוגה לתוך החטיבה העסקית של בזק לא ירדה לגמרי.